Din favorit vintagehifi ?

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 20. maj 2010 20:41

Tonni skrev:Uha det er en dejlig sag, den "Le classe A" ting!


Det er også den STORE :lol: på 30W.

Hvad er det du har? Det ser spændende ud, men jeg kan ikke se ret meget ud fra billedet på din avatar.
P. M. Hedegaard
 

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Tonni » tors 20. maj 2010 21:24

P. M. Hedegaard skrev:
Tonni skrev:Uha det er en dejlig sag, den "Le classe A" ting!


Det er også den STORE :lol: på 30W.

Hvad er det du har? Det ser spændende ud, men jeg kan ikke se ret meget ud fra billedet på din avatar.


Hej igen Poul!

Det er en lille 2 * 10W (ved 0,1%) H.J.Leak Stereo 20 fra mellem ´58 og ´62. Den er bestykket med 3 stk. ECC83, 4 stk. EL84 og et GZ34. Mere info kan findes http://44bx.com/leak/

Den Le classé A du har, er den ikke blevet repareret/opgraderet? Mener ikke den var født med Rifa?
Tror det har været noget af en forbedring at få dem i?!! - især når det kommer til bas og dybten i lydbilledet?

Med venlig hilsen
Tonni

PS: Et billede af Leak'en skal i da ha til tråden...
Billede
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 20. maj 2010 22:01

Tonni skrev:
P. M. Hedegaard skrev:
Tonni skrev:Uha det er en dejlig sag, den "Le classe A" ting!


Det er også den STORE :lol: på 30W.

Hvad er det du har? Det ser spændende ud, men jeg kan ikke se ret meget ud fra billedet på din avatar.


Hej igen Poul!

Det er en lille 2 * 10W (ved 0,1%) H.J.Leak Stereo 20 fra mellem ´58 og ´62. Den er bestykket med 3 stk. ECC83, 4 stk. EL84 og et GZ34. Mere info kan findes http://44bx.com/leak/

Den Le classé A du har, er den ikke blevet repareret/opgraderet? Mener ikke den var født med Rifa?
Tror det har været noget af en forbedring at få dem i?!! - især når det kommer til bas og dybten i lydbilledet?

Med venlig hilsen
Tonni

PS: Et billede af Leak'en skal i da ha til tråden...
Billede


Den ser rigtig godt ud. Ville gerne "fedte" mig ind til et lyt, når jeg engang besøger mit mødrene ophav i Randers ;)

Jo, du har ret. 30 watteren har fået skiftet lytter og også intern ledningsføring (til vdh) af tidligere ejer. Lytterne tørrer simpelthen ind. Resten helt originalt. Ham jeg købte den af har "rodet" med Hiraga i mange år og kender alle modeller ud og ind. Jeg skal have ham til at kigge på et sæt Lectron PA50/MC30 som jeg er ved at skaffe. De har alle samme problem.
P. M. Hedegaard
 

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Tonni » tors 20. maj 2010 22:38

Hej Poul.

Det må vi jo så se om ikke det er noget vi kan finde ud af! Men så skal vi nok fortsætte på en PM... :)

Og med hensyn til PA50/MC30 har jeg aldrig hørt dem, Men lever de op til min vens JH50, så er de meget spændende!

- Selv bruger jeg Thorens Td 165, 166, 150, 316, og 124 samt SME3009Mk.II Rega RB300 med diverse ældre mm PU's samt en AT-OC9 MC fra Audio Technica, En Dali RIAA, samt som pre en NAD S100 - Plus en masse andet skrammel...
Så der kunne da godt tænkes at blive lidt at snakke om... :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 20. maj 2010 22:56

De der gyldne Leak ting, der er bare flotte! Heldige jer der kan kikke og lytte på dem :cool1:

@ Runkeldunk: den er ikke totalt mint, men det er godt nok sjældent man ser dem. Den her var temmelig smadret da jeg fik den for noget i omegnen af en 500 lab. Og så mulede den min veltjente Rega 3 totalt da den kom i omdrejninger :lol:

Nu håber jeg bare at der dukker en PL 570'er op! Og en Dynaco st 35 til et sæt Richard Allan i Voigthorn.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Tube mania » ons 23. jun 2010 23:14

Det er flotte ting man kan se her og jeg ville ønske jeg kunne finde ud af hvad der er mit yndlings apparat, men jeg kan ikke beslutte mig...jeg er jo vild med...det hele :Thumpsup:
mvh

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Almarx » tirs 13. jul 2010 22:00

Lidt nostalgisk kom jeg til at købe en ældre forforstærker, jeg tror den er fra midtfirserne, En Musical Fidelity Preamp 2A, den er godt nok modificeret med en "ny" løs strømforsyning, men efter at kontakterne fik lidt WD40 virkede det hele, -ja det vil sige, jeg synes den kom til at lyde bedre og bedre efterhånden, den fik mere og mere spilletid. Nu har den været permanent i længere tid og det er stadig en fornøjelse at lytte. Måske er der nogen, der kender sådan en svend,- jeg købte den fordi jeg mindedes en tur hos en forhandler på den "dyre" hylde, men den spiller bare langt bedre end jeg troede, men måske er den blevet "moddet", selvom alt ser meget normalt ud.
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf bjerager » ons 14. jul 2010 07:39

Almarx skrev:Lidt nostalgisk kom jeg til at købe en ældre forforstærker, jeg tror den er fra midtfirserne, En Musical Fidelity Preamp 2A, den er godt nok modificeret med en "ny" løs strømforsyning, men efter at kontakterne fik lidt WD40 virkede det hele, -ja det vil sige, jeg synes den kom til at lyde bedre og bedre efterhånden, den fik mere og mere spilletid. Nu har den været permanent i længere tid og det er stadig en fornøjelse at lytte. Måske er der nogen, der kender sådan en svend,- jeg købte den fordi jeg mindedes en tur hos en forhandler på den "dyre" hylde, men den spiller bare langt bedre end jeg troede, men måske er den blevet "moddet", selvom alt ser meget normalt ud.


Sådan en har jeg haft i mange år, og jeg var også svært begejstret for den. Lille, vellydende og enkel i sin opbygning. I forhold til f.eks. den nakamichi forforstærker som afløste den viste phono-trinnet sig at suse en anelse - ikke meget, kun lige så det var hørbart. Jeg brugte den sammen med et musical fidelity P-170 effekttrin. Det var decideret sygt til sidst.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Bent Egholm » ons 14. jul 2010 09:02

Jeg har det som Tube Mania, det er meget svært at vælge en bestemt favorit....
Men mon ikke min Mørch GS6/UP4 kommer ind som nr. 1 skarpt forfulgt af min Thorens TD 124/Ortofon RS212
Så er der jo også en Delphon GS65TT/SME eller Revox A77 og måske Sony TC765? Jeg må heller ikke glemme den lille Klein & Hummel ES20 og slet ikke den gamle Linnet & Laursen Kardinal Futura...
I øjeblikket er det min senest anskaffede radio der bliver spillet rigtigt meget på, Arena T9000.
Nej, jeg kan ikke vælge et bestemt apparat, men vil ikke undvære nogen af dem!
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Gottschalck » ons 14. jul 2010 17:25

Jeg har heller ikke rigtig mange favoritter, det skifter som 'man' får noget nyt ind at lege med.
Jeg har dog mine Golden Eight enheder. De spiller bare på en måde, som jeg ikke har hørt før.
- og mine Leak 12+ og min Thorens 124/SME 3012. Tre ting der nok skal med i graven.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Pioneer-jonas » søn 15. aug 2010 17:02

Hej

Min favorit er min Pioneer SX 1980, :)
IMG_6652.JPG

IMG_6670.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Pioneer SX 1010, 1250, 1280, 1980, SA 400. 900, 1000, 9100, 9500 TX 400, 600, 900, 9100, , SD1000, SD1100 CT F9191,900 , 1000, 1250
RT 707 909 2022,2044, spec1&2 PL71,PLC590.
JBL-L200,JBL4333,TeacA7030,TechnicsRS1500 Akai GX747DBX Revox-a700, sony-TC850
Brugeravatar
Pioneer-jonas
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: 13 aug 2010
Geografisk sted: Fredericia
Lokalitet: EJBY

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Fredmarantz » søn 15. aug 2010 17:24

Også - som Tube_mania nævner, så er det for mig komplet umuligt at vælge "min favorit", men det skal selvsagt findes inden for mærket Marantz (elektronikken) :cool1: - og mht. højttalere er det uden tvivl JBL.
Andre mærker, som jeg klart har det favorit-fint med, er Revox/studer - Thorens - SME - Ortofon - Technics - Luxman.. Disse mærker producerer ting, som Marantz slet ikke kunne hamle op med - mht. pladespillere-båndoptagere mv)

Sekundært kan jeg lide vintage Pioneer - Harman Kardon, men slet ikke alle deres ting. Måske er jeg også en lille skabs-Denon-mand :oops:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Roky » ons 1. sep 2010 21:03

Tandberg tr 2080 repareret 019.jpg
Ingen tvivl

Den er mit kæreste vintaghifi. På Alle måder hifi :cool1:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Roky
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 13 maj 2010
Lokalitet: Østjylland

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Fredmarantz » ons 1. sep 2010 21:42

Den er sgu flot og dejlig velholdt - 1979?

Tandberg kunne altså det der med at skabe nogle labre vellydende receivere, bland meget andet.

Har der været foretaget service på den? - og i så fald hvilken?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Roky » fre 3. sep 2010 02:42

Fredmarantz skrev:Den er sgu flot og dejlig velholdt - 1979?

Tandberg kunne altså det der med at skabe nogle labre vellydende receivere, bland meget andet.

Har der været foretaget service på den? - og i så fald hvilken?

Vh
Freddy


Tak - Den blev produceret fra 1978 og frem. Deres bud på en TOTL receiver.

Den har været kontroltjekket for fejl og gennemloddet. Desuden er der skiftet nogle lytter i signalvejen som generelt er dårlige (nogle røde kapacitorer, måske jeg har billede et sted). Har haft flere lytter ude for at tjekke om de fejlede noget - De målte fint.

Har luret på at recappe i strømforsyningen, men er bange for at ende op med et resultat der er dårligere end originalt. Den har spillet lige siden den blev repareret for et par år siden - Det er stabile apparater når de er oppe at køre :cool1:

Bruger den sammen med IMF TLS 80 mkII, som effektforstærker. Til pre bruger jeg en modificeret kenwood L1000 C. Med den moderne highend pre (Accuphase var med til at bygge den) er der en smule mere punch og sort baggrund. TR2080 som effekt og pre giver den dog et lidt mere analogt lydbillede; mere letflydende og organisk så at sige. Meget imponerende! Jeg har lyttet til en hel del forstærkere, men den vinder gang på gang i objektive tests.
Roky
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 13 maj 2010
Lokalitet: Østjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster