Sansui højttaler kabler

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Sansui højttaler kabler

Indlægaf his067 » fre 13. maj 2022 15:11

Da jeg kom tilbage til Skotland lå der et sæt Sansui PS-112C højttalerkabler, som jeg købte sidste år i Japan.

IMG_0233.jpeg


Det er et spændende lavet koaksialt kabel med to + ledere og en minusleder.
Screenshot 2022-05-13 at 13.56.40.jpg


Det ser ud til at være i rimelig stand, lige bortset fra en enkelt leder som er frygteligt irret.

IMG_0240.jpeg


Jeg har renset dem med ultralyd, men enden er stadig temmeligt irret.

IMG_0239.jpeg

IMG_0238.jpeg

Har I nogen gode forslag (bortset fra en glasbørste)?

Ellers ser jeg frem til at slutte dem til mit kontoranlæg (som nu er med min Sansui AU11000A, som jeg tog med på flyet i en speciallavet Flightcase fra Flightcases International A/S...heldigvis i bagagerummet). Kenras var så venlig at måle den igennem før jeg rejste, så jeg ved nu at den har det helt fint med kun 0,03% forvrængning og ingen indikation af dårlige lytter.

Så det bliver spændende at høre hvordan den klarer konkurencen med min 2x1000W Icepower med NLE forforstærker når jeg får renset og sat Sansui kablerne op.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3825
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Sansui højttaler kabler

Indlægaf Helikon » fre 13. maj 2022 16:08

Det minder om triax kamera kabel, men dit har en kerne/center af plast det har triax ikke.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Sansui højttaler kabler

Indlægaf Strandvaskeren » søn 15. maj 2022 16:24

Sansui kalder dem high efficiency speaker cables, så de bliver nok mindre varme end almindelige højttalerkabler??
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Sansui højttaler kabler

Indlægaf his067 » søn 15. maj 2022 17:21

Strandvaskeren skrev:Sansui kalder dem high efficiency speaker cables, så de bliver nok mindre varme end almindelige højttalerkabler??


Afgjort, jeg ser frem til at se hvordan de påvirker min varmeregning :Skor:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3825
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Sansui højttaler kabler

Indlægaf Tonni » søn 15. maj 2022 20:21

Må jeg anbefale et forsøg?
RG214 i den forsølvede udgave...
Center leder og dobbelt skærm. De lyder ret udmærket.
De findes også i en Nato udgave, jeg desværre ikke kender nummeret på, som er isoleret med teflonfolie. Hele vejen...

Den sorte belægning, kunne tænkes at skyldes isoleringen. Er set adskillig gange, på gamle kabler. Også midt i rullerne.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4806
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster