Scandyna og Sennheiser hovedtelefoner

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Scandyna og Sennheiser hovedtelefoner

Indlægaf larsne » man 5. maj 2025 23:01

Lang tid siden jeg har leget med vintage hifi, men kunne ikke stå for disse par fund.

Scandyna HP-20 - 8 ohm og af japansk oprindelse. De var noget forsømte og ret beskidte, men efter rengøring og en tur til den lokale repair cafe for at få syet læderet er de blevet helt hæderlige. Minder meget om nogle Sansui ss-2 jeg engang havde. Typisk 70'er med 85% mellemtone og ikke ret meget i hverken top eller bund, men måske er de eminente til moderne musik med alt for meget kompression, det må jeg teste af L::L

hovedb_scandyna.jpg

Og så til en rigtig klassiker - Sennheiser HD-414, og endda den gamle udgave med en impedans på 2000 ohm.
Igen skulle der renses og tjekkes, og ikke mindst nye ørepuder. Som regel ser man dem med gule pads, men det lader til at de tidlige versioner kom med både grå og blå pads. Valget faldt på et sæt blå som i størrelse minder en del om de originale, hvis jeg skal tro en russisk youtube video. Vil dog gerne tro at de lidt større gule af slagsen er lidt blødere hvilket kan være en fordel når man som jeg er udstyret med et hoved på den brede side. ::Æ:Æ

Lyden er noget bedre end Scandyna'erne, her får man til forskel en fornemmelse af noget bas, og i det store hele en rimelig balanceret oplevelse, kan godt forstå hvis folk faldt for dem dengang i 68.

hovedb_sennh.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
larsne

Lokalitet: Holstebro

Tilbage til Andet vintage-udstyr