Loft fund

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Loft fund

Indlægaf Lasse » søn 22. jan 2012 13:03

Hej,

Fandt et par højtalere på loftet som min kæreste har haft stående i hendes butik engang fordi hun syntes de var flotte.

Billede

Billede

Billede

Jeg kan ikke finde meget info om dem.. vist nok lavet af en Sten Madsen i 60erne.. nogen der kan bekræfte dette eller kender dem overhovedet? De er jo smukke men det kan vel ikke være specielt godt for lydkvaliteten med et tæt trægitter på fronten.

Men kan måske bruges som køkkenhøjtalere el lign. Tester dem senere idag

Lasse
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Loft fund

Indlægaf r-l-b » søn 22. jan 2012 13:15

jeg husker de Stema højtalere jeg har haft indendøre som rigtig gode - især til radio - tale m.m. ikke voldsom meget bas og ikke gode til at spille høj, men rigtig fine til almindelig civiliseret lytteri
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Loft fund

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 22. jan 2012 15:59

Jeg har set Stemaer før på loppemarkeder, ved du hvad der er inden i Ruben? Måske er det fuldtoneenheder der kan lånes ud af kabinettet og lempes over i et voigt horn?
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Loft fund

Indlægaf pqrannes » søn 22. jan 2012 16:12

Sjovt at man skal over Atlanten (audiokarma.org) for at læse, at der (nok) er Peerless enheder i Ste-Ma højttalerne: http://www.audiokarma.org/forums/showth ... p?t=173462.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Loft fund

Indlægaf Gottschalck » søn 22. jan 2012 16:13

Der sidder normalt Seas enheder i - altså hverken greencones eller fullrange desværre. Har haft åbnet 5-6 sæt.

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Loft fund

Indlægaf bqvick » søn 22. jan 2012 16:23

Gottschalck skrev:Der sidder normalt Seas enheder i - altså hverken greencones eller fullrange desværre. Har haft åbnet 5-6 sæt.

Hilsen Jesper


Ja ! der er en del sæt til salg på GG , jeg har også haft et sæt som køkkenhøjtalere i mange år ,, de lyder faktisk rigtigt fint ... kan sagtens få en medaljeplads i reol kategorien !!
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojt ... &gallery=1
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Loft fund

Indlægaf Lasse » man 23. jan 2012 22:18

Fik testet dem igår da jeg koblede min L58A til og de lyder absolut ikke værst ved moderat volume som RLB skriver.
(Leder dog stadig efter et par værdige højttaler til den forstærker.)
Desværre virker det som om diskanten er gået, eller ihvertfald ikke spiller, i den ene..
Det er også den højttaler hvor ledningen er noget tyndere end den anden. Jeg skilte den derfor ad for at se om den evt. var sat dårligt på men det ligner meget at den aldrig har været skilt før.

Billede
Billede

Så det ser ud som om jeg kun skal have en enkelt højttaler i køkkenet lige pt. men den lyder også meget godt alene faktisk :p
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Loft fund

Indlægaf Rolf Zetterberg » tirs 24. jan 2012 00:07

Han verkar ha utgått från kit 3-15 och byggt delningsfiltret själv.Dessutom har han placerat elementen lite annorlunda mot Peerless PABS 3-15 där diskanten sitter i mitten(ungefär som på bilden).
Billede
Rolf Zetterberg
 
Indlæg: 230
Tilmeldt: 21 jun 2010


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster