Dumt spørgsmål?

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Dumt spørgsmål?

Indlægaf Bent Egholm » fre 3. aug 2012 18:48

Måske et dumt spørgsmål, men udover et hamrende godt udseende er McIntosh produkterne virkelig så meget bedre at det kan retfærdiggøre de høje priser der forlanges?
Eller er det bare fordi de nu engang er blevet kult?
I øjeblikket er der en effektforstærker til salg på dba for 12.000....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Dumt spørgsmål?

Indlægaf MDA » fre 3. aug 2012 19:06

Det et nemt spørgsmål, Mcintosh spiller bare pisse godt og er bygget til at holde :lol:
Men om det kan retfærdiggøres at det koster mere end så meget andet, er op til ens penge pung og hvad man vil ha.
Jeg er ihvertfald glad for det Mcintosh jeg har.
Der vil jo altid være mærker som er dyre end andre.

Men lige netop den som er tilsalg på DBA er også pris sat alt for høj, du kan hente en Mcintosh MC2105 hjem fra USA for omkring 9000kr inkls alt!
Den har også været tilsalg længe nu, så der må vel være lidt om snakken.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Dumt spørgsmål?

Indlægaf bqvick » fre 3. aug 2012 19:55

Hej Bent !
Ja ! jeg synes måske godt at den høje pris kan retfærdiggøres . Mcintosh er ekstremt velbygget med kvalitetskomponenter hele vejen igennem og bygget til at holde 40-50 år uden problemer .Jeg læste lige at du skældte ud over Marantz ( det er nu slet ikke min opfattelse at deres produkter er ustabile ) men en ting er sikkert ...det er man aldeles ude over med Mcintosh produkter !
Ps , Jeg har i øvrigt for længst skrevet til sælger at jeg var interesseret i forstærkeren når vi var enige om en pris på 10000 kr .
Bqvick .
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Dumt spørgsmål?

Indlægaf Bent Egholm » fre 3. aug 2012 21:32

Jeg har aldrig været i "pilleafstand" på et McIntosh produkt, kun nydt dem på billeder. Og må ærligt indrømme at det ikke ville genere mig ret meget at blive ejer af noget McIntosh.....Skal bare lige finde en guldåre!
Jo jeg knurrede godt nok noget over Marantz da 1122'eren stod af....iøvrigt en time efter at 1250'eren var kommet tilbage fra reparation! Jeg må konstantere at 75 % af de Marantz'er jeg har har købt er "stået af", eller 3 ud af 4....så nej jeg skal ikke have mere med det navn på. Men 1250'eren spiller bare himmelsk godt nu....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Dumt spørgsmål?

Indlægaf Nullergøj » fre 3. aug 2012 21:48

Jeg har en MR71 tuner fra 1966 og den spiller r**** ud af bukserne uden nogen form for aldersbetinget sygdomme.
Den er selvfølgelig vedligeholdt, det er jo en rørtuner men absolut den bedste og mest stabile tuner jeg har haft.
Nullergøj
 

Re: Dumt spørgsmål?

Indlægaf Nullergøj » fre 3. aug 2012 21:49

PS, der findes ikke dumme spørgsmål - - - kun dumme svar. :-)
Nullergøj
 

Re: Dumt spørgsmål?

Indlægaf MDA » fre 3. aug 2012 21:59

Nullergøj skrev:Jeg har en MR71 tuner fra 1966 og den spiller r**** ud af bukserne uden nogen form for aldersbetinget sygdomme.
Den er selvfølgelig vedligeholdt, det er jo en rørtuner men absolut den bedste og mest stabile tuner jeg har haft.


Er den original 230v ?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Dumt spørgsmål?

Indlægaf Nullergøj » lør 4. aug 2012 09:13

Nej den er 110v og har selvfølgelig blevet nød til at ændre emphasis. Jeg har overvejet at få lavet en ny trafo men det er ikke blevet til noget.
Nullergøj
 

Re: Dumt spørgsmål?

Indlægaf MDA » lør 4. aug 2012 09:17

Nullergøj skrev:Nej den er 110v og har selvfølgelig blevet nød til at ændre emphasis. Jeg har overvejet at få lavet en ny trafo men det er ikke blevet til noget.


Okey, skulle lige have stillet min nysgerrighed :)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Dumt spørgsmål?

Indlægaf Nullergøj » lør 4. aug 2012 09:56

Det er ok, ellers får man ikke noget at vide. :-)
Nullergøj
 


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster