Valg af kabler til Marantz 1060?

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Valg af kabler til Marantz 1060?

Indlægaf MrSantiago » lør 13. okt 2012 17:29

Hej forum

Til et setup med en Marantz 1060 forstærker og et sæt Celestion ditton 44 højttalere, leder jeg efter nogle gode kabler til at få den bedste lyd frem mellem forstærker og højttaler. Er der nogen herinde som kan give en newbie et godt råd om hvilken kvalitet kabler der kan betale sig, og om lyden skal være neutral eller farves af kablet, til dette setup?
MrSantiago
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29 sep 2012

Re: Valg af kabler til Marantz 1060?

Indlægaf Tube mania » lør 13. okt 2012 17:48

Køb nogle kabler i passende kvadrat hos Harald eller Biltema (1,5-2)...det betyder ikke noget hvilken farve kablet har :Skor: ..nej...det jeg mener der er ikke grund til at bruge en masse penge på det...bare en fix ide. Jeg har ofte set alvorligt defekte anlæg spille i årevis uden at nogen har løftet et øjebryn, men kabler :LLL: ..det kunne de høre...jeg tvivler.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Valg af kabler til Marantz 1060?

Indlægaf mcs_5 » lør 13. okt 2012 19:33

T. Hansen og Jem&Fix kan også klart anbefales. Hvis kablerne er korte, så køb 2*1,5mm² eller 2*2,5mm². Hvis kablerne er lange, så køb 2*4mm². I alle tilfælde det med gennemsigtig isolation og mange tynde ledere. Det behøver ikke koste mere end en 10'er pr. meter.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster