Køb af vintage forstærker

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf LektorBlomme » fre 17. sep 2010 17:02

Hejsa

Jeg følger lige med her, da jeg selv er ny Accu-ejer, og går med store planer om at lave en kopi af de originale trærammer, men jeg har noget svært ved at finde frem til målene. Troede det var lige til at google sig til, men uden held. Jeg har skrevet til Accuphase, men har ikke fået svar (de har nok også andet at give sig til, end at finde mål på en gammel trækasse :D ).
Hvis nogen har ideer om hvordan man finder disse mål (evt skabeloner) er jeg meget interesseret. Jeg har en E202 og en T101.

Mvh
Jens
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf Fredmarantz » fre 17. sep 2010 17:41

Du kan jo komme en tur til Herning 8) . Jeg har et fuldstærdig fint og nyt trækabinet til de nævnte modeller (A-2).

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf LektorBlomme » fre 17. sep 2010 18:44

Argh, det er jo perfekt!
...Det er dog mange år siden jeg har været i nærheden af Herning :( ;)
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf Fredmarantz » fre 17. sep 2010 19:57

På side 3 i denne tråd kan du se min Accuphase T-100 i det fine trækabinet. (kabinettet er originalt - og for et par måneder siden pakket op af sin originale Accuphasekasse - det er sgu frækt. :cool1:

viewtopic.php?f=556&t=298

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf LektorBlomme » lør 18. sep 2010 16:37

Det ser bare dobbelt så godt ud med træ, og jeg synes ellers de ser rigtig godt ud i forvejen :)

Jeg kunne måske bare prøve at lave nogle kabinetter på baggrund af målene på min forstærker (og tuner), men så bliver det nok ikke millimeter præcist som originalen, og ikke en tro kopi :|
Kan du fortælle hvor tykke panelerne er? så kan jeg prøve at tage den derfra.

Ved du i øvrigt om der er nogen stor forskel på T100 og T101? jeg har lige læst, at nogen mener at T100 er blandt de aller bedste FM-tunere overhovedet :!:
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf Fredmarantz » lør 18. sep 2010 17:58

Jeg kan godt tage nogel mål. Desværre er jeg ikke rigtig skarp i projektionstegninger - men jeg kan godt skrive mig pænt ud af det, så du har et ganske fornuftigt udgangspunkt - kein problem. Skal lige have tid til det. Måske vi skulle tage den over mail i stedet på forum (send mig evt. en PM), da jeg kan forestille mig, at det vil blive lige lovlig kedeligt for de andre medlemmer?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf Fredmarantz » lør 18. sep 2010 18:01

Ja- der er forskel på de to tunere - men T-101 er bestemt ikke skæv - det er en dejlig og vellydende tuner med rigtig god følsomhed. Vi må nok sige, ligesom du selv er inde på, at T-100 er en topnotch tuner.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf Lasse » tors 23. sep 2010 08:58

Update!

Nu har jeg brugt forstærkeren et par aftener i træk hvor den har stået tændt i min 3-4 timer og den bliver meget varm ovenpå men den spiller uden problemer og den lyder fantastisk. Selv kæresten mener hun kan høre forskel på den og den gamle/nye forstærker jeg havde før og det siger ikke så lidt. :cool1:

Men jeg vil meget gerne måle på DC balancen som du foreslår Fred, for at tjekke at den ikke er "syg".
Jeg har dog ikke et multimeter men vil gerne købe et. Er det ligemeget hvilket multimeter jeg køber?

Derudover overvejer jeg også at få lavet en trækasse til den. Er der nogen her på boardet der har en original trækasse til E303 som jeg kan lave tegninger efter?

P.s. Tak til Fred for den udvidede forklaring om The three martini sound :cool1:
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf Lasse » tors 23. sep 2010 09:00

TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf Tonni » tors 23. sep 2010 18:29


Det skulle menes... og så kan du endda spare et par kroner ved at handle et andet sted. :lol:

Men husk nu at få hjælp af en der er vand til at svinge sådant et instrument, inden du måler. En flyvsk måleprobe der lander et forkert sted kan lave nogen ravage...

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf mcs_5 » fre 24. sep 2010 19:07

Men nogle af de billige instrumenter er ret skrøbelige - jeg har set et udsende røgsignaler da det skulle måle netspændingen i området 700V AC...
Nøjagtigheden er også tvivlsom. Jeg ville nok ofre et par hundrede kr. på et bedre instrument.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf Lasse » man 27. sep 2010 15:27

Ok tak for det råd :) jeg prøver at køre forbi Brinck elektronik og køber et lidt bedre af slagsen.
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Køb af vintage forstærker

Indlægaf Fredmarantz » man 7. feb 2011 22:25

Hva' så Lasse?

Er der noget nyt at berette med din Accuphase' tilstand? Har du fået købt et multimeter? - Har du evt. fået målt på DC-balancen?

Og.....spiller den?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster