#Fixed!# AKAI GX-630DB har diskant problemer

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: AKAI GX-630DB har diskant problemer

Indlægaf Chaize » tors 30. sep 2010 22:01

Edge skrev:Ja det er lige før man ønsker sig en spolebåndoptager, men mand hvor er de dyre i forhold til hvor meget jeg ville bruge en.


Man skal da lige overveje hvor meget man regner med at komme til at bruge den. Jeg må indrømme at jeg egentlig gerne ville have en som dedikeret "hygge" afspiller i stuen, hvor jeg så selv havde lavet kompilations og får at få folk til at holde deres iPods i lommen og heller diskutere de større ting i livet, som hvorfor den analoge kæde i et anlæg bare er meget federe end ét og nul taller der forsøger at emulere et analogt signal :D

Men efter at jeg har fået soveværelset tildelt udelukkende som hifi-hule, er jeg blevet meget mere interesseret i at finde udgivelser på bånd, overspille lånte vinyler og lave kompilations, man kan sidde og lytte til. Så det heldige, for mig ihvertfald, er en ret voldsomt blomstrende interesse, som jo også var med til at jeg fandt en løsning på de problemer jeg havde med maskineriet.

Så du har ret i at man skal overveje om man virkelig har brug for en spolebåndafspiller, men i mit tilfælde havde jeg åbenbart et behov.

Mvh.
Chaize
 

Re: AKAI GX-630DB har diskant problemer

Indlægaf mcs_5 » tors 30. sep 2010 22:48

Edge skrev:Ja det er lige før man ønsker sig en spolebåndoptager, men mand hvor er de dyre i forhold til hvor meget jeg ville bruge en.

Dyre? De bliver da smidt væk i hobetal...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: #Fixed!# AKAI GX-630DB har diskant problemer

Indlægaf Chaize » ons 6. okt 2010 23:26

Så vil jeg lige tillade mig at slutte tråden af på gehørig vis og med billeder!
Billede
Ja her fremstår bæstet jo så i sin pragt..

Billede
-af med coveret til hovederne så det nederste frontpanel kan skues af

Billede
Og her kan der så konstateres, at der rent faktisk "gror" små krystaliserede svampe på potmetrene!

Billede
Mere krystaliseret masse.. Det kunne tyde på at den forige ejer måske har brugt en ret funky rensespray til dem sidst, da det kun er på potmetrene og indersiden af kabinettet, lige til højre for.

Billede
Mere Fraggel mad, det kom af ret nemt, men han havde godt nok oversprøjtet lidt. Jeg gik noget mere præcist til værks.

Billede
Tada! Så stråler vidunderet igen, vaskede også alle kosmetiske dele af i vinduesrens og skyllede med vand og sæbe, det blev det jo ikke grimmere af kan man sige. Til højre ses den ældre Mac der har aggeret tonegenrator og kilde for musik til A/B test.
Og som sagt så spiller det satme nu! Alt udfald og knas er pist borte, lækkert.

Billede
Og det er så til næste regnvejrs dag. En omgang møbel polish til det flotte, men lidt matte trækabinet, det skal nok blive smukt. Fortsat god aften!

Mvh.
Chaize
 

Re: #Fixed!# AKAI GX-630DB har diskant problemer

Indlægaf Tube mania » tors 7. okt 2010 11:39

Smukt...den skal du nok få fornøjelse af :thumbsup:
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: #Fixed!# AKAI GX-630DB har diskant problemer

Indlægaf mcs_5 » tors 7. okt 2010 13:06

Chaize skrev:Billede

Er det ikke noget ir/rust/hvaddetnuhedder?

Jeg har set noget der ligner i en (æld)gammel Sony båndoptager - og den var ikke sprayet med sære ting.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: #Fixed!# AKAI GX-630DB har diskant problemer

Indlægaf Chaize » tors 7. okt 2010 15:29

nej, det var mere sådan en olie agtig masse, som meget nemt kunne komme af med vatpinde og overfladen under det var helt fin.. Det skal næsten ses med egne øjne for helt at forstå det, men hva dælen? det spiller ihvertfald nu :D

Mvh.
Chaize
 

Foregående

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster