Pladerensere

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Set til salg på nettet

Indlægaf pqrannes » man 27. feb 2017 21:37

Jeg tror, at pladebørstediskussionen er lidt OT for tråden her, når man sammenholder med trådstarters første bidrag 572 sider tilbage:

bjerager skrev:Syntes, at de manglede sådan en tråd her. Ville derfor lige starte den op her:

http://www.dba.dk/pladespiller-sony/id-65839687/ - flot gammel sony til en noget urealistisk høj pris, selv med en SME 3012-arm. De der gamle SME-plinte skulle i øvrigt være kendt for deres mange ressonanser.

http://www.dba.dk/bw-dm2/id-65471812/ - de her er så til gnengæld ret flotte

http://www.dba.dk/scandyna-a-25-x-lys-e ... -65682500/ - og det er de her også


Men det kunne da være spændende med en tråd om dette emne, hvis den ikke findes i forvejen.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Set til salg på nettet

Indlægaf Maleren » tirs 28. feb 2017 22:48

Nøj, hvor kan man blive træt af at læse om pladerens.... i alle afskygninger...
Maleren
Slettet efter eget ønske
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 16 jan 2017
Lokalitet: Kalundborg

Pladerensere

Indlægaf his067 » tirs 28. feb 2017 23:52

Jeg har flyttet denne tråd fra 'Set til salg på nettet'
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Pladerensere

Indlægaf pqrannes » ons 1. mar 2017 09:48

Fin tråd.

vericon skrev:Den her rejser børster -

Sættet er både til plader og P.U.og den store er retningsbestemt - kræver lidt træning men virker fint

Discwasher 01 web.JPG


Findes stadig men ikke længere med de vinklede hår -

Discwasher 02 web.JPG


Bruger "Washeren" uden "fluidum"

Det rækker
Hans Jørn


Sådan et mægtigt sæt har jeg også endda med samlekasse.

Har brugt det af og til men de rigtigt beskidte plade får en tur i en VPI pladevasker som jeg har adgang til og som jeg har med til træffet og vil demonstrere hvis det har nogen interesse.

En Parastat har jeg også og et væld af kulfiberbørster, som vist kun er til overfladisk skidt.

PQE
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Pladerensere

Indlægaf his067 » ons 1. mar 2017 09:56

Selvom jeg har en SOTA plade-rensemaskine ville jeg egentlig gerne selv bygge en Keith Monks/Loricraft klon. Er der nogen der har en ide om hvor/hvordan man finder dele til sådan en?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Pladerensere

Indlægaf Jan » ons 1. mar 2017 18:57

his067 skrev:Selvom jeg har en SOTA plade-rensemaskine ville jeg egentlig gerne selv bygge en Keith Monks/Loricraft klon. Er der nogen der har en ide om hvor/hvordan man finder dele til sådan en?


Keith Monk er vist baseret på et Lenco ligende værk, en sprinklerpumpe der ligner noget fra en ældre Morris/Austin, en vaccumpumpe som sansynligvis er fundet i noget industri/hospitalsudstyr, så er der det med trådopsamlingen, det er nok det eneste KM har lavet selv.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: Pladerensere

Indlægaf vincula » ons 1. mar 2017 19:45

Jeg har lige investeret i en Pro-ject rensemaskine. Selv om maskinen får meget bank forskellige steder på nettet, så synes jeg, det fungerer meget godt. Jeg bruger en blanding af 35% isopropylalkohol, som man kan købe i Matas, og 65% destilleret vand. Et par dråber neutral opvaskemiddel og et en eller to dråber Tergitol (hvis man vil). Jeg lader væsken sidde i 2-3 minutter, før jeg trykker på suge-knappen. Hvis man er meget omhyggelig eller pladerne er meget beskidte, så tager man en ekstra tur, den sidste bare med vand.

Ridserne fjerner du ikke, men hvis man ser på farven af det vand, som kommer ud af maskinen... Det er en fryd at købe masser af brugte plader og at kunne spile mange af mine gamle uden friturestegning som baggrund!

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Pladerensere

Indlægaf ferr31 » tirs 7. mar 2017 19:07

Min lille samling

Billede
Og som altid skal det helst være Sansui :p

Billede
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Foregående

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster