Apollon issue

Alt om GDS

Apollon issue

Indlægaf cdp » tirs 21. jan 2020 19:46

Hej experter
Jeg har fået en gl. Apollon cl 350 godt op at køre igen. Som vel nærmest kutyme, er båndtransporten, div. afbrydere og hovederne renset. Egentlig gør jeg ikke i bånd, så afprøvning er kun afspilning af pre indspillet materiale.
Der bruger jeg altid hoved telefon, for lettere at spotte evt. fejljusteringer og gangkonstans. Alt det er i mine ører ok, men der er lidt bøvl med tape - select knappen. Der er indstilling for jern, crome og ferrocrome. Den sidste er midt stillet i omskifter( ferrocrome ) - her er alt ok. Men ændres der til de 2 andre, kvitterer V kanal med en høj ( 12 - 15 kHz ) hyletone, og vu-meter ryger i bund pga. overstyring. Tænker den omskifter skal renses endnu mere grundigt, eller helt skiftes. Er der et godt råd herfra ?
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1683
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Apollon issue

Indlægaf cdp » ons 22. jan 2020 22:22

Problemet er løst - ganske enkelt beskidt omskifter, der lavede ballade. En anden ting var forskellen på 2 forskellige bånd, det ene lød perfekt, det andet uldent og mørkt. Naturligvis er det jo bånd med de faste tryk-filtpuder, der med tiden giver efter for ælde, hvor dem med anlægsfjeder holder meget bedre. Så ved man det fremover... ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1683
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster