QQE03/12-PP. Klar Optimist (for nuværende)

Alt om GDS

Re: QQE03/12-PP. Klar Optimist (for nuværende)

Indlægaf Tonni » tors 2. mar 2023 23:46

Når nu det skulle være så skidt. Kunne den så ikke næsten have givet puha-tin(l) de rigtige steder?
Så havde det næsten været det hele værd...

Håber virkeligt, du får bedre held med den i morgen!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf tctla » søn 5. mar 2023 13:01

Her, post-Hald lige et par ord. Først om Hald. Min første deltagelse i VintageHiFi træf, men ikke den sidste Inshallah. Utrolig stor entusiasme hos deltagere, under demonstrationer og i alm. samtale. Der er for resten ikke noget, der hedder alm. samtale til et træf som dette. Det er rigtig befriende, at man ikke behøver bekymre sig om small-talk, men kan gå direkte efter struben. Alle går efter det samme: Lyd, og hvordan man bedst får den frem og ud fra de gamle medier. Selv var jeg nok en slags paria her, for jeg havde medbragt en Philips DVD afspiller og 2 højttalere, som var produceret på fabrikken dagen før træffet. Ingen lynch-stemning, men det kan ha' været grundet i, at mange nærmest frøs foran DET setup :thumbsup:
Som alle nu ved, var der ikke af mig medbragt en hjemmebygget vederstyggelighed til træffet. Skæbnen, manglende viden, kunderne, generel sløvhed ville det anderledes. Den blev ikke færdig i en udførelse, der kunne præsenteres. Jeg ombyggede forforstærker-delen en smule, for at nedsætte forstærkningen. Boot-strap blev opgivet og forstærkeren blev mere føjelig. Dog stadig med svære tendenser til at gå i selvsving på HF. Selvfølgelig kostede det endnu en MJE340 og Zenerdioden i 200V strømforsyningen, men Vitrohm lever stadig :!:
Jeg må se i øjnene, at min "smarte" måde at opbygge forforstærkeren i "modificeret fuglerede" ikke dur. Der bliver for lange ledningstræk til rørsoklerne, og selv med 1K Ohm seriemodstande monteret direkte på gitrenes sokkelforbindelser, dæmper det ikke selvsvingstendenserne nok. Op til en vis styrke, måske 3-4 watt, men derefter :QQS: .
SÅ skete der noget HELT mærkelige for en times tid siden. Jeg sad og bladrede rundt på Internettet og fandt tilfældigt denne side: http://introni.it
Se under Vecchie Riviste og Radiorama
Herfra er vedhæftede taget. Italienerne havde allerede i 1957 indset, at layout har en betydning. Denne artikel viser hvordan man opbygger en fungerende fuglerede, som jeg forstår det. Det må prøves...

Mvh,

/Torben
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem

Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Indlægaf CPD » søn 5. mar 2023 17:46

Det er vel også grundlæggende et problem at du fylder håbløse halvledere som transistorer i en rørforstærker!

Havde du nu holdt dig til rør hele vejen var du formentlig sluppet for døde russere, røg og lugt :-)

Venlig hilsen
Carl Peter.
Båndoptagere, radioer, forstærkere, helst rørbaserede.
Revox, Tandberg, Braun, Arena og alt det andet.
CPD

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Jyderup

Indlægaf tctla » søn 5. mar 2023 18:48

Sand i Maskinen...?
Næh, du. Kun sand i kontrol-rummet.
Halvlederne sidder kun i support-kredsene, ikke i signalvejen.
Og så har jeg i øvrigt ikke et problem med døde russere. Dem kan man aldrig få for mange af :Skor:
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem

Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Indlægaf his067 » man 6. mar 2023 14:55

Jeg så idag denne her hos en slagter ude i Kongelunden. I får den uden kommentar...
IMG_0627.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, (Ortofon SPU Royal N), Jubilee og en masse andre pickupper; (Ortofon T 3000), NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Tonni » man 6. mar 2023 18:23

Og jeg svarer, med et stort :lol: - Uden yderligere polimik. Mens jeg igen ryster på hovedet, af en af dagens overskrifter, vedrørende en vis Amerikansk (eks)president...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage