Digital lyd...

Alt om GDS

Digital lyd...

Indlægaf zaptor » man 20. mar 2023 13:38

Hej
Min søn ønsker et setup med noget af mit udstyr! Noget Tandberg 1000, som skal virke som forstærker til pladespiller og streamet musik.
Han bruger primært spotyfy til at levere musikken.
Men han maner så, at det er i for dårlig kvalitet, hvis han henter via sin fon og bluetoothér det over i Tandberg forstærkeren. Så kan man vist få en streaming box, der styres fra en telefon, men henter signalet i en ok kvalitet. Nogen der har et input til hvad man gør.
Han vil jo gerne bruge Tandberg delen, men så snyde lidt med indgangssignalet.
Mvh Johnny
zaptor
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Digital lyd...

Indlægaf Fredmarantz » man 20. mar 2023 13:54

Det er så vidt jeg forstår nøjagtigt det samme som min søn gør. Blot med en Marantz integreret forstærker. Jeg kan prøve at spørge ham hvordan han gør. Han er selv meget tilfreds med lyden, forlyder det.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Digital lyd...

Indlægaf NicolaiL » man 20. mar 2023 14:02

Jeg har en bluesound node 2i koblet til AUX og det spiller forrygende.
NicolaiL
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: 10 feb 2017
Lokalitet: Horsens

Re: Digital lyd...

Indlægaf zaptor » man 20. mar 2023 14:04

Fredmarantz skrev:Det er så vidt jeg forstår nøjagtigt det samme som min søn gør. Blot med en Marantz integreret forstærker. Jeg kan prøve at spørge ham hvordan han gør. Han er selv meget tilfreds med lyden, forlyder det.

Vh
Freddy

Meget gerne :-)
zaptor
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Digital lyd...

Indlægaf mondial » man 20. mar 2023 14:07

Jeg har en Bluesound N 130 - via AUX - det er også rigtig god lydkvalitet med musiktjenesten Qobuz
ReVox and Studer Thats life
Brugeravatar
mondial
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: 06 aug 2012
Geografisk sted: Ølstykke
Lokalitet: Sjælland

Re: Digital lyd...

Indlægaf Klarskov » man 20. mar 2023 14:15

Måske kan denne bruges: Internetradio LENCO DIR-250BK, DAB+/FM, Bluetooth. Man kan styre Spotify direkte på mobilen hvis begge er på samme netværk. Jeg synes lyden er virkelig god - også på DAB og FM. Den koster - så vidt jeg kan skønne - under halvdelen af hvad Bluesound koster.
Klarskov
 
Indlæg: 164
Tilmeldt: 12 mar 2011
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Tikøb

Re: Digital lyd...

Indlægaf KenRas » man 20. mar 2023 15:00

Jeg bruger både en PC samt min iPad til streaming fra YouSee Play eller Youtube. Min foretrukne forbindelse er et kabel med MiniJack i den ene ende og Phono stik i den anden ende. Så bliver lyden så god som dit lydkort er i din PC eller mobil enhed.

Jeg bruger da også Bluetooth ind i mellem og har en 200,- kroners dims fra A/V Connection.

Med tinitus og ca. 7 kHz båndbredde i øregangen :( , så er det OK med BT i en snæver vending.
Men jeg kan dog høre forskel.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Digital lyd...

Indlægaf Gah » man 20. mar 2023 15:01

Så vil jeg da lige slå et slag for Sonos Port.
Man skal også lige være opmærksom på, at hvis at man har et telefon abonnement hos YouSee eller Telmore, så har man også “gratis” tilgang til deres respektive musiktjenester på Sonos Port, dette er ikke muligt på Bluesound.
Samtidigt så kan DRLYD appen også installeres på Sonos Port, jeg ved ikke om dette også er tilfældet på Bluesound.
Samtidigt er der massevis af andre tjenester som der let kan installeres på Sonos Port og flere og flere af disse streamer i lossless lydkvalitet.
Vil man teste en Port så kan den bestilles på Sonos hjemmeside og man har 100 dage til at teste den, hvis at man ikke er tilfreds, så returnere man den og får alle pengene retur.

Link.
https://www.sonos.com/da-dk/shop/port

PS. Jeg har ingen relation til Sonos, jeg er blot en glad bruger af en Sonos Port.
Gah
 
Indlæg: 96
Tilmeldt: 03 okt 2013
Lokalitet: Tårnby

Re: Digital lyd...

Indlægaf trikker » man 20. mar 2023 15:49

Jeg bruger denne fra Yamaha
https://tapeconnection.dk/shop/38-strea ... a-wxad-10/

Den er kompatibel med flere musik udbydere, bla. Spotify og Tidal. Når man sætter en spilleliste i gang
på telefonen, husker den ens indstillinger, og du kan gå ud af appen på telefonen. Yamaha vil blive ved med at spille liste indtil du selv slukke den. Du skal dog have abb. på musiktjenesten, det virker ikke på den frie Spotify.
Den kan køre wifi - bluetooth - airplay. Den kan se en nas server på nettet, gennem appen, hvis du har musik liggende på en server.
Brugeravatar
trikker
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 29 jul 2018
Geografisk sted: Foran højtalerne
Lokalitet: Viborg

Re: Digital lyd...

Indlægaf vincula » man 20. mar 2023 16:25

MmsCamera_2022-12-10-19-03-22.jpg


Jeg er glad og tilfreds med Pro-ject. Har en Pro-ject BT S2 herhjemme og en BT Box E i sommerhuset, hvor den spiller herligt sammen med en Tandberg TR 1040. Kan klare You Tube, Spotify eller hvad som helst. Jeg oplever aldrig, at den "hakker". Nem og hurtigt set up.

Hilsen,

Vincula
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Digital lyd...

Indlægaf zaptor » man 20. mar 2023 17:31

Tak for input. Har sendt videre til knægten. Den Pro-jekt BT 52 er nok vinderen. Han er nygift, så det begrænser økonomien lidt Den fåes til en billig penge.
zaptor
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Digital lyd...

Indlægaf HAH » man 20. mar 2023 23:44

Jeg vil lige tilføje Chromecast audio. Den fåes ikke længere fra ny, men er ofte til salg brugt på dba.
Den tilfører mig bekendt ikke yderligere tab/kompression i den digitale transport af signalet. Bruger wifi ->> stor båndbredde. Har audio via mini-jack, eller optisk via samme port (men optisk kabel)
Jeg har en i mit setup. Til lytning af streaming-tjenester, dr-lyd, spotify, tidal…

Som jeg forstår det tilføjer bluetooth tab/kompression i den digitale transport - bl.a. pga. lille båndbredde.
Også selvom de har forbedret standard (bt 5.0) og nye codecs (aptx)
Mvh Henrik
HAH
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 28 feb 2021
Lokalitet: Sønderborg

Re: Digital lyd...

Indlægaf vincula » tirs 21. mar 2023 08:28

Jeg har selv haft Chromecast Audio i lang tid. Den fungerede fint med Spotify og telefon, men ikke med YouTube osv, så jeg endte med at skaffe mig af med den. Lyder dog meget godt og fylder ingenting.

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Digital lyd...

Indlægaf Fensten » tirs 21. mar 2023 10:08

Jeg bruger også Chrome Cast Audio og har et par stykker af dem fordelt rundt i huset. Men Chrome Cast Audio er jo udgået.

Men der findes alternativer, der fungere godt. Min søn har denne.

https://bekent.dk/wiim-mini-audio-strea ... okQAvD_BwE

Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 854
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Digital lyd...

Indlægaf spuncut » tirs 21. mar 2023 11:29

Dette er blot et input og som sådan muligvis OT.

Jeg synes at denne tingest er interessant:
https://www.audiophonics.fr/en/open-sou ... 15148.html
Den er baseret på en Raspberry Pi og den kan streame og afspille lokale filer og den har en velanset DAC indbygget. Der lægges op til at man anvender den gratis Volumio som styresoftware, men der er i princippet mange andre muligheder.
Den version i linket er vidst en saml-selv, men der fås en hel flere udgaver som er mere eller mindre færdige. Desuden kan man da også blot købe DAC'en og bygge selv, hvilket selvfølgelig kræver lidt skills, research samt at man er villig til at bruge tid på at bikse med det.

Som altid IMHO.
MVH Henning
Senest rettet af spuncut tirs 21. mar 2023 11:45, rettet i alt 1 gang.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Næste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster