Jeg har en pæn Linnet & Lauersen "Baronet" 6501 fra midt-60erne
Den er holdt op med at sige noget som helst - efter 1 års tid på "lagerhylden" Den lyser op når man tænder, men er ellers tavs.
Mine elektronik-evner kan ligge på et meget lille sted, men man kan vel hive sikringen ud og se. Som sagt, så gjort - og den sikring er bestemt død. Som i "den faldt fra hinanden", da jeg tog den ud.
Nu går jagten så ind på en ny. Såvidt jeg kan læse på "toppene" står der i den ende "1250/250" og i den anden står der "s" (eller sigma?), et slags "lyn-symbol", og så "s" "f" "53" også igen det første s/sigma i en cirkel. Nogen der kan læse den slags?
Jeg har prøvet at se på https://4281.dk/diagrammer/LL/baronet-6501.pdf, men det er altså ikke noget jeg bliver klogere af.
Selve sikringen er ret lille, 20mm lang og måske 4.5-5mm bred. På pladen hvor sikringsholderen sidder, står der "1250". Mon ikke det er 1250mA, dvs 1,25A?
Den kan jo bare være "død" og en ny sikring på, så kører alting. Men den kan jo også være blevet "slået ihjel" af noget - og at en ny bare vil blive brændt af igen. Men - en ny sikring må være førstehjælp.
Gode råd?