Onkyo Integra DX-7500 - klikker

Alt om GDS

Re: Onkyo Integra DX-7500 - klikker

Indlægaf Langkjaer » fre 4. apr 2014 20:31

Afspilleren står helt stand-alone. Så der er ingen udvending belastning.
Langkjaer

Indlægaf LarsW » fre 4. apr 2014 20:42

Okay Langkjaer.

Det er noget af, et gæt fra min side :|
Men nogle hovedlytter, skal skiftes på den CD- afspiller.
Men er kun et gæt fra min side.

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW

Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Indlægaf Nillerviborg » fre 4. apr 2014 21:14

Scop billeder..:

- Hvad bruger du som reference når du viser sinus fra Trafo ?? - Mit gæt, du måler ikke korrekt, en trafo går ikke i mætning som der vist.

HF Sving målingerne..:
- Bare i gang med og skifte lytter i forsyningen. Husk de små der siddertil og dmpe 15V +/- reguleringerne...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Indlægaf Langkjaer » fre 4. apr 2014 21:35

Referencen er midterpunktet imellem de to viklinger, som danner grundlag for henholdsvis +/-15VDC og +/-5VDC.

Jeg har målt stort set alle lytter, med ESR meter. Kun nogle få er ca. 5Ohm, resten er 1 - 0.01Ohm.
Langkjaer

Indlægaf Nillerviborg » lør 5. apr 2014 15:52

- Du kan ikke måle lytter troværdigt i kredsløb, de skal pilles ud. Og når de alligevel er ude, kan man lisså godt montere nye...??

/ Lars

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Indlægaf Langkjaer » tors 10. apr 2014 21:02

Så fik jeg de sidste kondensatorer hjem, og dermed er ALLE elektrolyt kondensatorer skiftet i afspilleren.

Jeg fik således bugt med den "knitren", som opstod efter ca. 30 min. drift.

Men mute relæ'erne klikker stadig periodisk. Jeg har dog bemærket at det periodisk, kort for mute relæ'erne klikker, lyder som om laseren "skrider" over pladen. Altså hørt i musikken, ikke mekanisk.

Har været justeringerne igennem, jævnfør service manual. Uden det rigtigt hjælper. Syntes dog eye pattern signalet er lidt uldent. Jeg måler det dog til 1,1Vpp.

Er laseren måske træt?
Langkjaer

Indlægaf Nillerviborg » tors 10. apr 2014 21:20

- er der "ophold" / "kløfter" i Eye Pattern når de klikker ??? - sæt scopet på relativ langsom, så ser du faktisk overfladen på skiven...

Nillerviborg
Branchemedlem

Indlægaf Langkjaer » fre 11. apr 2014 07:34

Spændingen på eye pattern dykker og frekvensen i mønstret falder kortvarigt, når relæ'erne klikker. Mønsteret bliver også mere uldent. Men så retter det sig, og afspilleren spiller videre. Pladen når ikke og spinde ned.

Hvis jeg sætter time/div til 5mS, så ser jeg at der er hakker/kløfter i både top og bund af eye pattern. Også når afspilleren spiller.
Langkjaer

Indlægaf Tonni » fre 11. apr 2014 07:48

Bare en pludselig indskydelse.
Sidder der evt en lyt på lasermount'et? - Gør der bl.a. på nogle Phillips...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Nillerviborg » fre 11. apr 2014 20:48

Aaaaerh... - Det er en af de nemme, den der.

Først lige nu jeg har studeret splitbillederne af værket, da jeg fik den pludselige indskydelse, at den baseret på alderen kunne være med KSS151... - Det er den ikke, men et lignende system.

Din laser kører frem og tilbage på glideskinner, kun styret af magnetfelt i 4 kraftige magneter og 2 elektrospoler placeret på laser-slæden. De glideskinner skal køre så godt, at du i slukket tilstand kan puste til laseren, og så flytter den sig fra ene ende til den anden ende.
Fedtet på disse glideskinner er garanteret "størknet;blevet til klister", og de kører nu ikke perfekt længere.
Afrenses ustyrligt grundigt og smøres med et ikke fordampende olie-produkt, vi bruger på værkstedet en speciel Teflon olie. I husholdningen finder du måske enten symaskineolie eller våbenolie der er tyndtflydende nok.
Hvis den "låser;går fast; sidder i spænd" når du skubber på den ene side ( ved den ene skinne ), så går den ikke gådt nok.
Når maskinen er tændt skal den gå ret sejt - elektromagnet-feltet holder den på plads så snart der er strøm på...

Den "taber" simpelthen CD-Overfladen pga. en trakcing-fejl, og derfor muter den indtil RF Clock er synkroniseret og korrekt til stede igen. ...

Så adskille meget forsigtigt - rense meget grundigt - samle - smøre... - Så kører den igen.
Og hvis du er i tvivl om du var grundig nok, så var du ikke grundig nok. ...

/ Lars

Nillerviborg
Branchemedlem

Indlægaf Langkjaer » lør 12. apr 2014 17:53

Så er værket adskilt, renset, smurt og samlet igen. Slæden kører også bedre frem og tilbage nu, hvis jeg skubber til den. Kan dog ikke skubbe den alene ved pust.

Desværre har det ikke haft nogen effekt på klikkeriet. Den bør jo nok justeres om igen efter dette. Men har ikke lige adgang til scop nu.
Langkjaer

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage