af eggers » man 7. nov 2011 19:00
Lars-Snell skrev:Mange tak for jeres råd. Gensalgsværdi er ikke vigtig, da jeg ikke kommer til at sælge dem, så det er resultatet der tæller. Vil dog ikke tage til autolaker udfra det du skriver.
Forstår jeg rigtigt at I begge foreslår at give olie med sort (feks som trip trap køkkenbordsolielak sort)? Er det bedst at slibe først eller bare rense, eller begge dele?
Tror I resultatet bliver pænt med den tilgang?
mange tak for super hjælp,
Lars
Nej du får lige vendt det 180 grader
Du kan få problemer med at slibe en olieret finer ned og derefter bejse den, fordi olien ikke er trukket lige meget ned i fineren. Når du så kommer bejse oven på trænger den heller ikke lige meget ned – dvs. at farven bliver ujævn. Du kan kun slibe og male.
Jeg vil anbefale en autolakør hvis det skal se ordentligt ud. Silke-mat powder-coat ser virkelig flot ud på egetræsfiner. Det følger årene.
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.