Hjælp søges: Accuphase E203

Alt om GDS

Hjælp søges: Accuphase E203

Indlægaf Axeljespersen » tors 4. feb 2021 18:48

Hej,

Jeg har en Accuphase E203, som jeg er glad for.

Jeg læste om DC offset på nettet, og besluttede mig for at måle på min forstærker. Til min overraskelse kunne der måles mange mV i terminalerne. Jeg kiggede ind i maskinrummet og kunne se mange, næsten alle, elektrolyttere havde lækket ud på printet. Jeg lavede en lang liste over dem alle, købte dem ind (kun Panasonic, Vishay og F&T - altså kvalitets stumper) og fik loddet dem ud/i en efter en. Den virkede første gang jeg tændte den og jeg fik justeret den ned til kun 1 mV i hver kanal. Glade dage. Meeeeeeeeeen så skete der det, der ikke skulle ske. Jeg skulle lige justere på VR1 og VR2, så jeg havde 0,022V. Da jeg fjernede den ene probe, så kortsluttede den mellem C på Q9 og E på Q5, derudover gik der i et sekund ild i Q3, hvor efter den begyndte at ryge og VR1 tog den også med i faldet.

Er der nogen, gerne omkring Aarhus, der vil hjælpe mig med at få den til at spille igen?

Det er vist sidste gang, jeg lige kaster mig ud i sådan et projekt - det ellers lige gik så godt...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Glad ejer af TD 124/3009r arm
Axeljespersen
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 05 aug 2017
Lokalitet: Aarhus

Re: Hjælp søges: Accuphase E203

Indlægaf KenRas » tors 4. feb 2021 19:38

Mit gæt er, jeg har jo ikke set den selv, at du forveksler lim med noget der er lækket fra lytterne.
Jeg har svært ved ar tro at den har spillet OK med adskillige lækkede lytter.

Surt show med den kortslutning :(
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hjælp søges: Accuphase E203

Indlægaf Nillerviborg » tors 4. feb 2021 20:16

Nær Aarhus ??? - Tjae, det er vel som man tar' det, men i forhold til hvor vi ellers har kunder fra, så er Aarhus vist næsten Lokal-område. Den kan vi sandsynligvis sagtens fixe, dem har vi lavet noooooget stykker af i nyere tid. Og vi kender de fleste fejl i dem, ja, jo selvfølgelig ikke "Fjumre-fejlene", men de almindelige Alders-ting. ... :-)

Mvh. Lars ( Advarsel... - Branche-medlem, Sound2Vision A/S, Viborg )
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Hjælp søges: Accuphase E203

Indlægaf hmt » fre 5. feb 2021 00:56

Klar anbefaling af Sound2vision herfra. Alt hvad jeg har fået lavet hos Lars, har altid været super godt udført.

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 98 gæster