Udskiftning af remme i cass. Aiwa Excelia xk-009

Alt om GDS

Udskiftning af remme i cass. Aiwa Excelia xk-009

Indlægaf zaragon » man 26. dec 2011 13:41

Hej,

Jeg har netop købt et ovenstående cass.deck - en ældre sag, men burde ellers være okay. Fandt hurtigt ud af, at den trængte til nye remme, især da den tyndeste rem faldt af, og dermed ikke førte båndet frem. Okay - investerede så i et kit på 3 remme, og fandt en servicemanual på Nettet, et foto af båndtransporten, og gik i gang. Det lykkedes mig at skifte den rem, der var faldet af, men de 2 andre remme, forbundet til flywheel og capstan kan jeg simpelthen ikke finde ud af at skifte!! :( Jeg kan ikke se, hvordan man kommer til dem, og det ærgrer mig at skulle samle maskinen igen, når den bare er "halv-færdig", og jeg har alle 3 remme. Kan nogen hjælpe mig videre, så vil jeg blive rigtig glad. :thumbsup:

Alle forslag er velkomne og modtages med (jule-)tak! :Thumpsup:


Bedste hilsener,
-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: Udskiftning af remme i cass. Aiwa Excelia xk-009

Indlægaf Elway » man 26. dec 2011 23:23

Jeg ved ikke om du evt allerede har den - eller om den kan hjælpe dig - men der ligger en servicemanual til din maskine her:
http://www.hifiengine.com/manuals/aiwa/ ... -009.shtml

du skal bare lige registrere dig og logge ind for at hapse den.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Udskiftning af remme i cass. Aiwa Excelia xk-009

Indlægaf zaragon » tirs 27. dec 2011 00:11

Elway skrev:Jeg ved ikke om du evt allerede har den - eller om den kan hjælpe dig - men der ligger en servicemanual til din maskine her:
http://www.hifiengine.com/manuals/aiwa/ ... -009.shtml

du skal bare lige registrere dig og logge ind for at hapse den.


Hej Elway -

Tak for dit svar og interesse - desværre er det netop den samme service-manual jeg allerede har fundet før, og den fortæller ikke noget om de "sat***" 2 remme til flywheel/capstan. Jeg står nu stadig her med en maskine, jeg har købt rimelig billigt, men som jeg snart frygter, jeg aldrig selv får repareret - endsige snart husker, hvordan jeg fik den skilt ad! damn! :evil: :( . Sorry, men det er bare så pokkers frustrerende - og så midt i Julen! hulk-hulk. :'(

Men tak for din gode vilje. :thumbsup:

bedste hilsener,
-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: Udskiftning af remme i cass. Aiwa Excelia xk-009

Indlægaf Elway » tirs 27. dec 2011 08:55

ohhh...

du er ikke den eneste der har det problem:

"Changed the capstan belts, but the playback belt is in a stupid place which requires taking apart the whole damn transport."

set på: http://mail.audiokarma.org/forums/showt ... ?p=4217395

Prøv evt at tage fat i ham (Jammasterj13) der skrev ovenstående - måske han kan give nogle konkrete hints.

Et andet sted at få hjælp kunne være tapeheads.net.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Udskiftning af remme i cass. Aiwa Excelia xk-009

Indlægaf zaragon » tirs 27. dec 2011 11:22

Elway skrev:ohhh...

du er ikke den eneste der har det problem:

"Changed the capstan belts, but the playback belt is in a stupid place which requires taking apart the whole damn transport."

set på: http://mail.audiokarma.org/forums/showt ... ?p=4217395

Prøv evt at tage fat i ham (Jammasterj13) der skrev ovenstående - måske han kan give nogle konkrete hints.

Et andet sted at få hjælp kunne være tapeheads.net.


ahhhhh - TAK Elway - det er en god ide, du har dér! Jeg har allerede sendt Jammasterj13 en PM, så kan jeg kun håbe, han kan hjælpe - det lidt sære er, at det åbenbart for ham har været vanskeligt at skifte det tynde capstan-bælte, men ikke de 2 andre, som jeg har problemer med... så jeg håber... og venter! Tak igen, Elway! :cool1:
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: Udskiftning af remme i cass. Aiwa Excelia xk-009

Indlægaf Elway » tirs 27. dec 2011 16:35

Velbekomme,

jeg tror nu - såvidt jeg kan læse mig frem til - at I har problemet det samme sted. Capstan kan I begge.

Anyways, held og lykke. Jeg håber du får den til at køre. Jeg kender den ikke, men den omtales generelt meget pænt diverse steder på nettet.

Elway/Morten
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 127 gæster