Lidt værkstedshjælp til vintagetræffet

Alt om GDS

Lidt værkstedshjælp til vintagetræffet

Indlægaf Elway » fre 30. dec 2011 13:31

Kære vintage-folk,

Først og fremmest - godt nytår :cool1:

Jeg har brug for lidt teknisk hjælp og tænker at der måske kunne blive tid til det ifm vintage-træffet hos Peter i starten af marts.

Jeg har en Nikko NR-1219 receiver som jeg gerne vil have målt og om nødvendigt justeret lidt på. DC balance og Idle current. Jeg har en service manual og har selv forsøgt mig med et billigt multimeter. Men enten er multimeteret for ringe eller også er mine evner (måske begge), for jeg kan ikke rigtigt få det til at give mening :oops:

Så - jeg efterlyser en venlig sjæl eller 2 med et multimeter og ikke mindst evner til at bruge det. Og lysten til at kigge lidt på min Nikko i en ledig stund på træffet. Det kunne nemt kaste en flaske rødvin af sig. Send mig en PB hvis du skal til træffet og har lyst til at lære mig et trick eller 2 :cool1:
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Lidt værkstedshjælp til vintagetræffet

Indlægaf kbekke » fre 30. dec 2011 23:36

Jeg melder mig gerne frivilligt til at kigge med over skulderen. Jeg tror, vi måske er flere, der kunne have glæde af et indlæg i kategorien "elementær forstærkertrim for begyndere" - det er jo aldrig for sent at blive klogere

:Briller:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Lidt værkstedshjælp til vintagetræffet

Indlægaf mcs_5 » fre 30. dec 2011 23:39

Og med de folk der plejer at møde op, burde ekspertisemangel ikke være et problem. Jeg medbringer gerne måleudstyr, men overlader gerne jobbet til dem med mere erfaring.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Lidt værkstedshjælp til vintagetræffet

Indlægaf pqrannes » fre 30. dec 2011 23:51

Jeg er sikker på, at flere af de teknik- og skruekyndige vintagehifi'er gerne stiller op til en omgang værkstedshjælp ifm. træffet. Men til planlægningen (som jeg nok skal vende tilbage med) er det værd at huske at "tid" altid bliver en mangelvarer til et vintagetræf.

Der bliver nok som tidligere en 6-8 vintage setups, som alle (inkl. dem der vil hjælpe med at skrue) sikkert gerne vil lytte til og overvære præsentationen af.

Og så bliver der vel også en slags shootout (eller en lignende underholdende, fælles begivenhed) sidst på dagen. Og ikke at forglemme: "lounge" i Pejsestuen om aftenen.

Der er nok at nå i løbet af sådan et lille døgns tid.

De, der vælger at stille op med et slags mobilt værksted, skal nok overveje højest at stå til rådighed et par timer, og overlade pladsen til en anden, der så også tager et par timer.

Det var så bare min 2 ører (som det vist må hedde).

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Lidt værkstedshjælp til vintagetræffet

Indlægaf Elway » lør 31. dec 2011 10:01

Det er helt i orden. Bliver der tid og mulighed for et lille værkstedshjørne, vil det være skønt. Jeg har ihvertfald et apparat med hvis muligheden byder sig. Hvis ikke - ja, så går tiden jo bare med noget andet vintage musik & anlæg. Der skal nok blive noget at lytte til og lære af :-)
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Lidt værkstedshjælp til vintagetræffet

Indlægaf Tonni » lør 31. dec 2011 12:02

Hvor omfattende skal det "værksted" være? Har mulighed for at tage håndværktøj, mutimeter, loddekolbe, scope, og tonegenerator med...selv om mindre kunne gøre det... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Lidt værkstedshjælp til vintagetræffet

Indlægaf Elway » lør 31. dec 2011 12:55

Tonni skrev:Hvor omfattende skal det "værksted" være? Har mulighed for at tage håndværktøj, mutimeter, loddekolbe, scope, og tonegenerator med...selv om mindre kunne gøre det... ;)


hehe - jeg tror at "mine problemer" kan klares med et multimeter :p
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 131 gæster