Hjælp til reparation af Rock Ola 477

Alt om GDS

Hjælp til reparation af Rock Ola 477

Indlægaf Gert F » fre 31. jan 2025 17:50

Hej - jeg har købt en jukebox rock ola 477 max som jeg har lidt problemer med - jeg ville gerne finde en der kunne "se" på den - den har spillet indtil i dag hvor jeg ville skifte lysstof rør i den. jeg er desværre "født med 2 venstre hænder" så hvem kan hjælpe eller nogen som ved hvem der kan - må gerne være i nærheden på sydfyn PFT mvh Gert
Gert F

Lokalitet: Faaborg

Re: Hjælp til reparation af Rock Ola 477

Indlægaf KenRas » søn 2. feb 2025 09:54

Hej Gert,

Velkommen til vintagehifi.dk :p

Kan du komme med lidt mere detaljer om problemet? Hvordan viser det sig?

Du skriver problemet opstod da du skulle skifte lysstof rør. Da den virkede inden da, tænker jeg straks at du måske uforvarende er kommet til at skubbe til et stik, måske fået det trukket halvt eller helt ud. Var jeg dig ville jeg lukke den op og tjekke alle de stikforbindelser du kan se og som du måske er kommet til at skubbe til.

Jeg kender intet til disse maskiner, så ovenstående er bare sådanne ting jeg tænker der kan ske når man roder i sådan en maskine. Jeg bor på Sjælland, så jeg kan heller ikke tilbyde at kigge på den, desværre.
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
KenRas

Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hjælp til reparation af Rock Ola 477

Indlægaf Helikon » søn 2. feb 2025 16:09

Ja velkommen til.

Allerførst, er det et ægte lysstofrør du har sat i, eller er det et LED?

Dernæst, er der sprunget en af sikringerne?
Hvilken?

Billeder af den inden i vil hjælpe meget
vejledning til at indsætte billeder https://www.vintagehifi.dk/forum/viewto ... 569&t=3160
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Tilbage til Gør-det-selv-vintage