Hjælp til nye skumkanter JBL L36 ny udvikling

Alt om GDS

Re: Hjælp til nye skumkanter JBL L36 ny udvikling

Indlægaf Nillerviborg » man 24. feb 2014 22:51

Til og starte med kan du se et par billeder her..:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 360&type=3

- Så ser vi lige hvad jeg har gemt, og kan tage med...
Jeg skal lave 6-8 LE14'ere i nærmeste fremtid, så skal jeg da tage billeder af processen og spolerne.

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 599
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Hjælp til nye skumkanter JBL L36 ny udvikling

Indlægaf larsne » tirs 25. feb 2014 00:40

Jeg vil også anbefale en recone hvis muligt, og specielt når det er jbl enheder der tales om, de har generelt mindre tolerancer i svingspolegabet, og får derfor hurtigere skader hvis man spiller med dem efter kanten er blevet mør. Det forholder sig anderledes med andre fabrikater - f.eks. bas enheden fra en Bose 301, der er der langt større tolerance, og det kan nærmest ikke gå galt med en refoam.
larsne
 
Indlæg: 1281
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Hjælp til nye skumkanter JBL L36 ny udvikling

Indlægaf x-tian » tirs 25. feb 2014 01:28

Nillerviborg skrev:- Jeg har lige fået svar fra US i dag... - C8R127A som cone kit'et koster, kan ikke leveres længere - Så det er da super at det lykkedes og lav dem...!!


1000 tak for indsatsen Lars !

Man skal bare jo øve sig på at være heldig.


I dag har jeg prøvet at presse Højttalerne lidt mere og jeg har stadig ikke hørt den karakteristiske skraben, Jeg prøver at spille lidt mere på dem og så sweepe dem igen til maks udsving, jeg vil bare vente til jeg er 1000% sikker på at limen er hærdet ordentligt op.

Men jeg vil anbefale at spideren afmonteres og magnetgabet renses (jeg ved hvor meget skidt jeg hentede op de gange jeg har reconet PA-enheder)
Brugeravatar
x-tian
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 09 dec 2013
Lokalitet: Rakkeby, Mors

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster