Død Sansui AU-7900

Alt om GDS

Re: Død Sansui AU-7900

Indlægaf kbekke » tors 24. apr 2014 23:31

skjold skrev:Tak til alle :) Billedet jeg linkede til var fra nettet og for at vise printet med relæet og sikringerne. Det rigtige billede er her:


Ja, det blev det vist desværre ikke ligefrem bedre af :QQS: Håber du får held med at "genoplive" patienten.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Død Sansui AU-7900

Indlægaf Claus H » fre 25. apr 2014 09:20

Den trænger vidst til den helt store gennemgang. Men giv ikke op :)

Lad nu være med at smide den ud !

Svært at sige hvor mange penge det vil koste i komponenter og tid. Men det er det værd.
Claus H
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 08 apr 2013
Geografisk sted: Hedensted
Lokalitet: 8722

Re: Død Sansui AU-7900

Indlægaf skjold » søn 27. apr 2014 21:02

Så langt er jeg ikke nået endnu - det er jo blevet forår :)

Jeg har luret lidt hurtigt på et diagram (uden briller, så lidt med forbehold) men det ser ud til, at de 2 store sikringer på 8 A har fat i udgangstransistorerne og også de 4 større dioder sammenbygget i de 2 aluminiums-beslag til højre for sikringerne.

Det ender sq nok med at jeg må bide det sure og få en sagkyndig til vurdere hvad evt. rep. vil løbe op i...
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Død Sansui AU-7900

Indlægaf Tube mania » søn 27. apr 2014 22:21

Når 8A sikringerne er røget er der med stor sandsynlighed smuttet en eller flere udgangs-transistorer og måske lidt små komponenter. Udgangs-transistorer kan være smuttet pga alderdom (slitage). Det kan let løbe op i 1500 at lave den med udskiftning af transistorer (forudsat man kan finde nogle) og diverse lytter...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Død Sansui AU-7900

Indlægaf jan_stevns » søn 27. apr 2014 23:10

Tube mania skrev:Når 8A sikringerne er røget er der med stor sandsynlighed smuttet en eller flere udgangs-transistorer og måske lidt små komponenter. Udgangs-transistorer kan være smuttet pga alderdom (slitage). Det kan let løbe op i 1500 at lave den med udskiftning af transistorer (forudsat man kan finde nogle) og diverse lytter...


De originale er længst væk - NTE erstatninger koster en bagatel at $17 pr styk og der er mange :)
jan_stevns
 

Re: Død Sansui AU-7900

Indlægaf his067 » man 28. apr 2014 08:06

Var det ikke sådan at der kun var to sikringer der skulle bruges? De to sikringholdere til højre er mærket 220V så det kunne tænkes at det var en snedig måde at skifte imellem 110V og 220V (sådan er det ihvertfald med Linn's Valhalla-print).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3830
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Død Sansui AU-7900

Indlægaf Nillerviborg » man 28. apr 2014 22:20

MJ15024 og 25025 er go'e nok til at Mark Levinson bruger dem org. - Så går det vel osse til fix af en fin gammel sansui. Elllers har jeg da et fornuftigt lager af diverse gamle 2SD / 2SB typer - ikke lige dem der sidder i der, men storebroderen.
Og igen, jeg skal gerne kigge på den - No Cure No Pay - som altid. ...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 599
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Død Sansui AU-7900

Indlægaf skjold » tirs 29. apr 2014 19:21

Tak Niller, det er noteret og jeg skal overveje :) Udfordringen er, at der er lidt langt fra Odense til Viborg... Og da den er bygget som en tank vejer den også godt hos posten.
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Død Sansui AU-7900

Indlægaf rørglad » tirs 29. apr 2014 20:02

Prøv GLS! De kører ikke efter vægt! Og det forsendelse med forsikring og trackntrace!
Priser ses på nettet.
rørglad
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 07 feb 2011
Lokalitet: 8800 Viborg

Re: Død Sansui AU-7900

Indlægaf Nillerviborg » tirs 29. apr 2014 21:41

Det _allervigtigste_ er og få den _ordentlig_ pakket ind. Hvis du er i tvivl, så skal deb pakkes bedre. ...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 599
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster