Pioneer PL 112D

Alt om GDS

Pioneer PL 112D

Indlægaf Anderscastle » ons 22. apr 2015 14:52

Fik neglene under sådan en.
Den var møgbeskidt og havde levet en kummerlig tilværelse, der var spist!? af phono kablet, det lignede kanin bid? hvem ved, men låget var heldigvis pænt og ellers virker alt det andet motor lift etc.
Da jeg kommer hjem med den kunne jeg så konstatere at driv remmen var smeltet, det har jeg godt nok aldrig set før? Jeg tænkte ikke nærmere over det og bestilte en ny, og fik den hjem. Først havde jeg problemer med at få tallerken af, jeg gad ikke bare at trække løs eller bruge værktøj, fandt user manuellen på vinyl engine og der stod det sort på hvidt at der blot skulle to tommelfingre på og træk opad, det lykkes efter nogen tid. Den nye rem røg på, og det hele spillede som det skulle indtil jeg kiggede på tallerken og kunne konstatere at den sad skævt? Hmm havde jeg nu ødelagt den? Da jeg så tog remmen af sad den lige igen.
Heldigvis følger det hele hinanden så trækket er ens, så det er ikke selve akslen det holder tallerken der er skæv eller tallerken.
Det drejer sig om meget lidt men det er nok til indimellem at tallerken rammer hastighedsvælger armen som sidder lige under.
Er det en forkert rem eller skal der mere til? På forhånd tak
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Pioneer PL 112D

Indlægaf PerHej » ons 22. apr 2015 15:12

Hejsa

Sidder centerlejet fast eller er det løst, det er sikkert fastgjort med 3 skruer

Hilsen
Per H
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Pioneer PL 112D

Indlægaf Captain Phoenix » ons 22. apr 2015 15:19

Anderscastle skrev:Heldigvis følger det hele hinanden så trækket er ens, så det er ikke selve akslen der holder tallerken der er skæv eller tallerken.
Det drejer sig om meget lidt men det er nok til indimellem at tallerken rammer hastighedsvælger armen som sidder lige under.
Er det en forkert rem eller skal der mere til? På forhånd tak


Tillykke med pladespilleren - en god og stabil arbejdshest efter min erfaring.
Noget af det gode ved den er det solide messing-leje til pladetallerkenen - og det undrer mig godtnok, hvis det skulle være blevet skævt (nu når hverken tallerkenen eller akslen er skæve)...
Remmen skulle ikke kunne trække det skævt - og messinglejet har (normalt - og også efter 30-40 år) snævre tolerancer, så det er næppe "slup" i lejet, der gør det muligt at trække noget skævt.
Meget mystisk...
Kan du tage billeder/video af det måske...
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Pioneer PL 112D

Indlægaf Anderscastle » tors 23. apr 2015 09:33

PerHej skrev:Hejsa

Sidder centerlejet fast eller er det løst, det er sikkert fastgjort med 3 skruer

Hilsen
Per H



Har ikke lige tjekket. Men det virker ikke løst de gange jeg har taget tallerken af eller på. Det skal da tjekkes.
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Pioneer PL 112D

Indlægaf Anderscastle » tors 23. apr 2015 09:35

Captain Phoenix skrev:
Anderscastle skrev:Heldigvis følger det hele hinanden så trækket er ens, så det er ikke selve akslen der holder tallerken der er skæv eller tallerken.
Det drejer sig om meget lidt men det er nok til indimellem at tallerken rammer hastighedsvælger armen som sidder lige under.
Er det en forkert rem eller skal der mere til? På forhånd tak


Tillykke med pladespilleren - en god og stabil arbejdshest efter min erfaring.
Noget af det gode ved den er det solide messing-leje til pladetallerkenen - og det undrer mig godtnok, hvis det skulle være blevet skævt (nu når hverken tallerkenen eller akslen er skæve)...
Remmen skulle ikke kunne trække det skævt - og messinglejet har (normalt - og også efter 30-40 år) snævre tolerancer, så det er næppe "slup" i lejet, der gør det muligt at trække noget skævt.
Meget mystisk...
Kan du tage billeder/video af det måske...


Tak! :thumbsup: Den virker også rigtig fin. So far so good.

Jeg uploader lidt billeder ved lejlighed.
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Pioneer PL 112D

Indlægaf cdp » fre 24. apr 2015 14:17

Tillykke med spillen..
Som Claus nævner - en rigtig robust sag... Jeg forstår din forklaring, som tallerkenen kører skævt, ikke en bøjet aksel, men måske fra ophæng. Ifølge fotos fra nettet, er leje og arm fastgjort i en plade, der hænger i 4 fjedre. Kan det være denne plade, der trænger til justering ?? og ja - en for stram rem, vil påvirke det flydende ophæng, da motor sidder fast i kassen. Med tiden kan fjedrene ændre sig.. Bare en tanke ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Pioneer PL 112D

Indlægaf Anderscastle » fre 1. maj 2015 11:30

Tak cdp.

Jeg er også mægtig glad for den og du har ret! :p
Det er de 4 fjedre i bunden der skal justeres. Fiflet lidt med den her til formiddag og den kom til at ligge lige. Det gjorde tricket! Tak for hjælpen.

God weekend.

Vh Anders
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Gah og 29 gæster