JBL L-pads

Alt om GDS

JBL L-pads

Indlægaf skjold » søn 10. maj 2015 20:50

Hej alle

Har netop erhvervet mig et sæt JBL L166, hvor L-pads kunne trænge til rens/smøring. Er der nogen der har erfaring med det eller ved hvordan de nemmest tilgås?

Pft.
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: JBL L-pads

Indlægaf bukkehave » tirs 12. maj 2015 08:08

Jeg lytter lige med her :-)
Brugeravatar
bukkehave
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 12 apr 2011
Lokalitet: Århus C

Re: JBL L-pads

Indlægaf MDA » tirs 19. maj 2015 18:27

De kan skilles af i to dele, også kan du rigtig komme til at rengøre dem med WD40
Du skal bare vippe de tapper op som er bøjet rundt for at holde låget fast, men de er nemme til at brække, så du skal lige passe lidt på :cool1:
Hvis de knaser når du drejer på dem (altså mekanisk knas) så er de udtørret og er i stykker.
Hvis de er stramme at dreje men uden knasen/hakken når du drejer på dem, må du ikke dreje mere på dem da de så kan reddes, ellers kan du risikere at ødelægge dem da det skidt som sidder der er i er størknet og laver skade.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: JBL L-pads

Indlægaf skjold » tirs 19. maj 2015 19:36

Mange tak for info :) Jeg prøver at åbne dem forsigtigt. Jeg går ud fra, at de kan tilgås bagfra hvis basserne afmonteres?

Der er ingen mekanisk knas/mislyde i men de er lidt stramme - dog ikke mere end de kan drejes med en tommelfingernegl. Problemet med dem er, at der lige skal lirkes lidt for at finde en stilling hvor der er forbindelse.

Højttalerne står pt ubrugt, da jeg skal ha' kigget på basserne ved lejlighed og så skal kabinetterne slibes/olieres. De er med de originale net-fronter i æggebakkefacon uden skader, dog har de formentlig været i nærheden af røg og jeg overvejer derfor også at få dem renset forsigtigt. Metalnettet kan sikkert nok tåle noget vinduesrens, svag sulfoopløsning el. lign :)
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: JBL L-pads

Indlægaf MDA » tirs 19. maj 2015 20:28

Du skal have bassen ud, også sidder der nogle skruer på bagsiden du skal skrive af så du kan få delefilteret ud.
Du kan få en fornemmelse af hvad jeg mener på dette billede.
IMG_1236 (Custom).JPG

btw så er æggebakkerne ikke lavet af metal, men noget glasfiber agtigt matriale.

Her er lidt billeder fra dengang jeg renovere et sæt L116
Mine var meget skrammet og grimme.

L-Pads under kniven
IMG_1233.JPG


Finer skade, der var mange skrammer på mine, men her er lidt billeder af det værste som blev reppet.
IMG_1240 (Custom).JPG


Rep
IMG_1243 (Custom).JPG


Nyt finer lagt
IMG_1265 (Custom).JPG


Midtvejs i min oliebehandling
IMG_1285 (Custom).JPG


Billeder af dem begge
IMG_1289 (Custom).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster