Lenco B55 tonearm (løse ledninger)

Alt om GDS

Lenco B55 tonearm (løse ledninger)

Indlægaf ChristinaG » fre 10. jul 2015 12:42

Hej Alle!

Jeg har fundet mig en gammel Lenco B55 på gaden, og vil rigtigt gerne have den til at virke. Første problem var stikket, som skulle gå ind i min Beomaster1000. Det blev fundet og loddet på, så nu er der kontakt mellem de to :)
Næste problem er tilsyneladende ledningerne i tonearmen. Den tidligere ejer har forsøgt at klippe dem over og mase dem sammen igen, men det virker slet ikke. Der er bare larm og intet andet.
Har pillet dem fra hinanden, men jeg har ingen anelse om hvad jeg gør nu! Jeg er HELT ny, og sidder helt fast nu :(
Kan man overhovedet sætte dem sammen igen? Eller skal der købes noget hjælp?
Den spiller fint, så det er "bare" forbindelsen :(

På forhånd TUSINDE tak

Christina
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
ChristinaG
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10 jul 2015
Lokalitet: Aarhus C

Re: Lenco B55 tonearm (løse ledninger)

Indlægaf cdp » fre 10. jul 2015 16:14

Hej og velkommen på Dk-s bedste side.. ;)

Du må hellere oplyse lidt mere omkring stik og hvor de løse ledninger " stikker ud " ..

- Hvis der før var phono, var et adapterstik nok det nemmeste, men lodning er IMHO det bedste.
Hvis den er gal med ledningerne fra arm til befæstigelse med signalkablet, er der lidt arbejde med de korrekte faser, stel osv.
Meeeen - hjælpen er nær herinde... :cool1:
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1680
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Lenco B55 tonearm (løse ledninger)

Indlægaf cdp » fre 10. jul 2015 16:21

Hov - havde ikke lige set foto... mon ikke den sorte og hvide er signal og de gennemsigtige er (fælles) o-ledn.
- stelledning kan snuppes fra chassis, hvis armen er elektrisk koplet dertil. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1680
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Lenco B55 tonearm (løse ledninger)

Indlægaf Louis » lør 11. jul 2015 11:43

Inde i hver ledning løber en "tyndere ledning" og uden om den løber sikker nogle kobber wire. De tynde skal forbindes for sig, og den ydre kobberledning for sig - Giver det mening?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster