Døde Beomaster 1000

Alt om GDS

Døde Beomaster 1000

Indlægaf B&O Vintage » ons 19. aug 2015 08:08

Jeg har en stabel stående som er fuldstændig stumme og helt livløse. Er der et generelt sted som lukker og slukker dem ned eller er det random fejl som lukker dem ned? Det er en model som mange nostalgiker er interesseret i og jeg synes det også. Således ville det være trist at skrotte dem. Designet og træ arbejdet er jo så rigtig og i tiden. Så kan det være at det er et ikke så eksotisk hi-fi produkt. Men mange forbinder en 1000 til deres barndom og så har vi en trend. Hører gerne om det er noget jeg kan pille med selv og få liv i. :roll:
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Døde Beomaster 1000

Indlægaf ST-lab » ons 19. aug 2015 20:07

Jeg har selv 3. En af de første med hvid front og germanium transistorer og 2 af de sidste mørkegrå med silicium transistorer. Kan selvfølgelig bedst lide de sidstnævnte, hvoraf en spiller sammen med Beogram 1000 og Beovox 1000 i den ene søns studiehybel. Der er diagrammer her http://www.radiohistoriskforeningvest.d ... msiden.php.

Jeg har aldrig været ude for en der var helt død, kun skratterier og knas pga. dårlige potmetre, ellytter eller trætte lodninger.
Men det kan ikke være så svært at få til at spille. Har du mod på at foretage et par målinger?
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: Døde Beomaster 1000

Indlægaf Henrik Dragør » man 21. dec 2015 15:50

Har en del gange været ude for ir på sikringsholdere på Beomaster 1000 -
Henrik Dragør
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14 sep 2015
Lokalitet: Dragør


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 121 gæster