Rengøring af ben på rør

Alt om GDS

Rengøring af ben på rør

Indlægaf 3ode » lør 26. sep 2015 10:22

Jeg fik fornøjelsen af at slagte et trådbur fyldt med ubrugt prof audio udstyr for et års tid siden, hvor jeg selvfølgelig hjemtog de isatte rør (E88CC, EF804, E808CC og lign fra Telefunken) og "sparer" derved firmaet for miljøudgifter :p .
Nå men buret havde stået ude et stykke tid og var nok blevet fugtigt, så benene på rørene er blevet "anløben" af lidt belægning der kan kradses af med en negl, men kom i tanke om flg : Kan man ikke bruge ultralyds rensning apparat til det job ? Naturligvis kun med selve benene isat væsken.
Nogen der har erfaring med dette ?
3ode
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 22 aug 2013
Lokalitet: Haderslev

Re: Rengøring af ben på rør

Indlægaf Tonni » lør 26. sep 2015 15:32

Jeg ville bruge en glasbørste. Og med lempelig hånd... Korrosion kan da ikke fjernes med ultralyd?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Rengøring af ben på rør

Indlægaf acj1980 » lør 26. sep 2015 15:35

Ultrlysrens er mere baseret på at ligge ting i en væske og , men det er vidst ikke smart da påskriften på røret vaskes af, jeg anvender selv et stykke smergellærred i korn højt og så ellers en tur rund om hvert ben, bagefter kan man lige pensle med lidt olie på benene , så metallet ikke er helt bart, det har virket perfekt her ;-)
acj1980
 

Re: Rengøring af ben på rør

Indlægaf Tonni » lør 26. sep 2015 15:40

Enig Alex. Men nu er alle de nævnte rør guldbenstyper så mon ikke man skal være en smule forsigtig?
Jeg har haft god erfaring med førnævnte glasbørste, og selvfølgelig lidt preservering...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Rengøring af ben på rør

Indlægaf acj1980 » lør 26. sep 2015 16:12

Tonni skrev:Enig Alex. Men nu er alle de nævnte rør guldbenstyper så mon ikke man skal være en smule forsigtig?
Jeg har haft god erfaring med førnævnte glasbørste, og selvfølgelig lidt preservering...
arhh den havde jeg ikke lige lagt mærke til, det er self SQ rør ;-), jow så skal man nok IKKE voldrense benene, men blot ty til glasbørsten, den vil jeg også kun holde mig til
acj1980
 

Re: Rengøring af ben på rør

Indlægaf dfms » lør 26. sep 2015 18:12

Jeg fik fornøjelsen af at slagte et trådbur fyldt med ubrugt prof audio udstyr for et års tid siden


Fortæl fortæl........... :p
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Rengøring af ben på rør

Indlægaf 3ode » lør 26. sep 2015 21:48

Tak for tipsene vil finde min glaspen frem og bruge lidt af min kostbare fritid på pudse arbejde.
Til dfms: Har været ansat i en større virksomhed der defragmenterede elektronik skrot fra hele landet. Alt fra radar-anlæg til gamle fjernsyn og hifi anlæg drønede igennem vores hænder. Når der kom noget indeholdene rør fik jeg altid besked, vi havde jo hver især vores interesse områder. Der kom således også et trådbur med aldrig brugte spole båndoptager og lign. Når jeg siger ubrugte så er det fordi at garanti + manual + pris stadig fulgte varen og næsten alle rør var af SQ typen, mener der nok har været tale om lager oprydning :p :p
3ode
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 22 aug 2013
Lokalitet: Haderslev


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: kj2005 og 28 gæster