Ikke at JBL L40 er et specielt skelsættende produkt i JBL's historie, - men som det fremgik af csso's tidlige tråd:
csso skrev:Hej
Jeg har nogle højttalere stående her hos mig. Da kvoten er nået, kan de desværre ikke gives permanent opholdstilladelse. De søger derfor asyl andetsteds.
De drejer sig om følgende
1 sæt JBL L-40 - rigtig pæne kabinetter og frontstof. Skal recones. 600.-
De er lige nu på tålt ophold her i Aabybro, og kan naturligvis være det til afhentning, eller lignende kan gennemføres.
Bud og bytteforslag er naturligvis velkomne!
havde han et sæt, der med defekte basenheder var på tålt ophold i det nordjydske

Det kunne jeg naturligvis ikke stå for, så det blev lavet en aftale med Casper og da han skulle til Karup/Gedhus kort efter, ja så var den overdragelse klaret og højttalerne kom så på venligt og imødekommende ophold i Herning

Basrep klarede de 2 defekte basenheder, så de nu ser meget mere fornuftige ud på deres plads:
Så de 2 JBL L40, der 'startede' der liv ved Radio Loft som lager nr. 25606 den 21.05.1985, de ser pludselig rigtig fine ud

Link til Loft Radio historie:
http://stores.bang-olufsen.com/denmark/ ... v/historie
Og da jeg så også havde en original JBL L40 kuvert på 'arkivet'
. . . . med alle tilhørende bilag i som ny stand, incl. 1 ekstra hængeskilt
. . . . ja, så begynder det hele jo egentlig at se ganske fornuftigt ud

Det sidste der er tilbage er, at skaffe det passende akustik skum, til bagsiden af fronterne. Som det meste af skummet fra dengang , er det ved at falde helt fra hinanden. Fronterne i sig selv, er heldigvis fine og i orden.
Ovenstående historie bare til almindelig adspredelse på en noget trist og grå efterårs lørdag.
Vh/
Harvey