Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Alt om GDS

Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf Elway » tors 22. dec 2016 10:35

Hej vintagefolk,

der er sagt meget godt om Lacrosse Rubber Conditioner i dette forum. Både til remme, mellenhjul og højttalerophæng, såvidt jeg lige kan se.

Jeg har lige bestilt en flaske hos Eventyrsport.dk - såvidt jeg har fundet, er de den eneste der sender fragtfrit uanset indkøbsvolumen. Så - 150ml leveret frit til 79,-. Mange andre friluftsbutikker har også produktet, men fragten koster.

http://www.eventyrsport.dk/rubber-conditioner-1001500001.html?

Nej, jeg har ingen interesse i at reklamere for eventyrsport - blev blot glad over at se fragtfri levering for et relativt beskedent varekøb :OLO:

Det skal prøves på mine primære (non-vintage) højttalere. Og mine KEF Caprice II. Bliver spændende at høre om det giver en forskel. Ellers må gummistøvlerne få en omgang :lol:
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf henhlars » tors 22. dec 2016 12:42

Det er da til ar forstå. :cool1:

:OLO: HURRA
Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
Brugeravatar
henhlars
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 09 apr 2012
Lokalitet: 2990 Nivå

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf Elektronik » lør 7. jan 2017 18:50

Er det en form for blødgører?
Har et problem med en NAD 515 CD karussel afspiller.
Silikone ophængene til laserenheden er blevet stive.
Søger et middel, som kan "blødgøre" silikone gummi. ;)
OG nej, de kan ikke skaffes mere. Totalt udgået. :(
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Elektronik
 

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf KlausM » lør 7. jan 2017 19:15

Du kan også prøve flydende silikone, som bruges til bilernes gummilister om vinteren, fås i lille flaske med pensel, er meget billigere end Lacrosse Rubber Conditioner. Jeg bruger denne her til al gummi-blødgøring:

Billede

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf Captain Phoenix » lør 7. jan 2017 19:43

KlausM skrev:Du kan også prøve flydende silikone, som bruges til bilernes gummilister om vinteren

Korrekt at silikone også virker blødgørende på "træt" gummi, men min erfaring er, at gummiet ved silikone-behandling bliver ved med at være klistret/klæbende, mens det med LaCrosse bliver blødt uden at klæbe.
Hvis de behandlede områder ikke kommer i kontakt med noget der kan være kritisk, er silikone sikkert godt.
Hvis det drejer sig om drivremme, plademåtter (forsigtig her) o.l. tror jeg, man skal undgå den rene silikonebehandling.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf KlausM » lør 7. jan 2017 20:18

Captain Phoenix skrev:
KlausM skrev:Du kan også prøve flydende silikone, som bruges til bilernes gummilister om vinteren

men min erfaring er, at gummiet ved silikone-behandling bliver ved med at være klistret/klæbende,

Det er så ikke min erfaring, og jeg har aldrig brugt andet; især til de små motor gummiophæng til Thorens TD124 har silikonen udrettet mirakler. Men selvfølgelig skal gummiet lige dryppe af, før man tager den i brug. Jeg har aldrig brugt silikone til drivremme. Og til silikone dimser, er det vel oplagt at bruge netop silikone ;)

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf his067 » lør 7. jan 2017 21:39

Silikone var en katastrofe på min SOTA star sapphire: den opløste det bindemiddel de brugte til at holde akryl-pladetallerkenen fast til metal tallerkenen OG den fik 'sugelæben' til at blive 1/2 centimeter for lang (og derfor ikke længere i stand til at suge pladen ned imod pladetallerkenen) OG den aflejrede silikone i mine plader!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf møffe » lør 7. jan 2017 22:38

Kik her: viewtopic.php?f=585&t=9243

Silicone på drivremme er det glade vanvid. Det ved alle.
Hvisse typer gummi reagerer også voldsomt på cellulosefortynder. Jeg skal til foråret have skiftet lidt gummidele på min "vintage" Citroën, af samme årsag.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf KlausM » søn 8. jan 2017 20:59

his067 skrev:Silikone var en katastrofe på min SOTA star sapphire: den opløste det bindemiddel de brugte til at holde akryl-pladetallerkenen fast til metal tallerkenen OG den fik 'sugelæben' til at blive 1/2 centimeter for lang (og derfor ikke længere i stand til at suge pladen ned imod pladetallerkenen) OG den aflejrede silikone i mine plader!

Det lyder som om du har brugt for meget silicone forlænge, og silicone har vel heller ikke noget at gøre på en acrylplade tallerken. Hvis man bruger det på plade gummi måtter, skal de i hvert tilfælde have lov at tørre grundigt, før man lægger en plade på "tallerkenen"

Mvh Klaus
Senest rettet af KlausM søn 8. jan 2017 21:47, rettet i alt 1 gang.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf his067 » søn 8. jan 2017 21:43

Nej, jeg brugte det kun på gummilæben som SOTAen bruger til at lave vakuumsug. Jeg brugte kun en enkelt påføring af BASTA silikone middel (som er tilsvarende det du refererede til) og det blev tørret af med det samme. Så på en SOTA Star sapphire er silikone en ihvertfald katastrofe.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf sorenb » søn 8. jan 2017 22:06

his067 skrev:Nej, jeg brugte det kun på gummilæben som SOTAen bruger til at lave vakuumsug. Jeg brugte kun en enkelt påføring af BASTA silikone middel (som er tilsvarende det du refererede til) og det blev tørret af med det samme. Så på en SOTA Star sapphire er silikone en ihvertfald katastrofe.


Du smører slicone på silicone og ender med en katastrofe???
Hvorfor påsmurte du det i første omgang?
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf møffe » søn 8. jan 2017 22:07

Rensebenzin er det eneste der dur på gummi-dimser...
Sprit på en Tandberg' trykrulle, og der er lakridspulver istedet.
Cellulosefortynder på noget andet, og gummidelen er splattet ud.
Scillicone på noget tredje....

Min erfaring siger RENSEBENZIN.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Lacrosse Rubber Conditioner - indkøbstip

Indlægaf his067 » søn 8. jan 2017 22:50

sorenb skrev:
his067 skrev:Nej, jeg brugte det kun på gummilæben som SOTAen bruger til at lave vakuumsug. Jeg brugte kun en enkelt påføring af BASTA silikone middel (som er tilsvarende det du refererede til) og det blev tørret af med det samme. Så på en SOTA Star sapphire er silikone en ihvertfald katastrofe.


Du smører slicone på silicone og ender med en katastrofe???
Hvorfor påsmurte du det i første omgang?


Fordi jeg kunne! Sådan er jeg nu engang.

Jeg håbede på et bedre sug med mindre undertryk (altså sådan at pumpen ikke arbejdede så meget). Jeg tog fejl.

Men grunden til at jeg skrev i første omgang var for at drage opmærksomhed hen på at Lacrosse/silikone smøremiddel ikke altid er en god ting. Og at silikone-olien opløser bindemiddel (hvad det så end var for et) er sandeligt ret vigtigt at vide (næsten lige så vigtigt som en anden indsigt fra min ungdom: man skal ikke rense vinyl-plader med acetone....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster