KenRas’ vintage udstyr

Vis os dit grej

Re: KenRas’ vintage udstyr

Indlægaf his067 » tors 5. maj 2022 10:51

Jeg fik lavet et nyt 'alustykke' her i Aberdeen hos en professionel skiltemaler/værksted. Det var graveret og ikk silketrykt. Et halvt års tid senere blev jeg kontaktet af nogle folk i England, som pænt spurgte hvor og hvordan jeg havde gjort det og bad om lov til at bruge 'mit' værksted til at lave reproduktioner af stykket. Dem solgte de efterfølgende på eBay, men jeg har ikke set dem tilbudt i et par år.

Hvis det bliver aktuelt kan jeg kontakte dem igen for at se om de stadig har skabelonen.
Taurus Morgentau, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, SPU N (vdH), Jubilee, ICA200 (vdH), B&O MMC1, Rega Apheta; NLE17/CT102; Lyngdorf CD2 (som CD-drev), Roon Rock; MiniDSP SHD; Zap-Pulse 800XE; Martin Logan Vantage, REL Stadium II.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf ralphandersen » tors 5. maj 2022 11:25

Alt efter his067's løsnings pris er dette også en mulighed:
https://www.classichifi-shop.co.uk/prod ... th-insert/
Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Lowther Audiovector med PM2A. Altec Model Fifteen, Vitavox Bitone 6201 og 3200, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Fidelity Research FR64 med Nakamichi MC1000 og SME3012 med Ortofon Type C mono.
Brugeravatar
ralphandersen

Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Indlægaf KenRas » tors 5. maj 2022 12:19

ralphandersen skrev:Alt efter his067's løsnings pris er dette også en mulighed:
https://www.classichifi-shop.co.uk/prod ... th-insert/

Den side fandt jeg også tidligere i dag, så man kan få de fleste dele hvis der er behov :thumbsup:

Det største arbejde ligger nok i selve alurammen. Umiddelbart er det vist mest afskalning af malingen og ikke nogen egentlig tæring. Men vi får se når jeg tager fat på den.

Gummimåtten på pladetallerken er ret hård i det og ikke synderlig fleksibel. Jeg tror ikke at rubber conditioner kan gøre det alene. Vil en tur i næsten kogende vand til at starte med ikke kunne bløde gummiet lidt op?

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas

Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Indlægaf KlausM » tors 5. maj 2022 12:55

KenRas skrev:Gummimåtten på pladetallerken er ret hård i det og ikke synderlig fleksibel. Jeg tror ikke at rubber conditioner kan gøre det alene. Vil en tur i næsten kogende vand til at starte med ikke kunne bløde gummiet lidt op?
Mvh Kenneth

Jeg ville prøve med ren silicone (det er jo også det, der er i rubber conditioner, bare emulgeret med vand). Sådan en flaske silicone til gummilisterne på bilen er også meget billigere, smør et tykt lag på begge sider af måtten, og læg det hele ned i en plastikpose.
Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf KenRas » ons 8. jun 2022 21:14

Jeg har for længe siden besluttet mig for ikke at samle på B&O :(

Dels har jeg ikke plads og dels må man sætte grænsen et sted. Men ingen regel uden undtagelser.
Jeg har jo både Beovox S25, S30, S45-2, M150 og et 1. gen sæt 5000. Og min mors Beocenter 9300.

Og så selvfølgelig min Beogram 3000/TD124.

Men jeg har dog i et stykke tid været varm på at finde et sæt Beolab/Beomaster 5000, så man kunne samle hele det ikoniske sæt der mig bekendt var det første Jacob Jensen design. Og i fredags var jeg heldig på Lauritz med hammerslag betydeligt lavere end man normalt ser. Med i lottet var desuden en Beocord 2000 og et flot sæt Type S højttalere. Her er det lige efter afhentning i lørdags:

0E0C39DB-A717-40F3-92F6-7E09E532AA96.jpeg

I dag blev forstærkeren renset med trykluft, fronten afmonteret og volume potmeter renset da det gik lidt stramt.
Derefter blev den forsigtigt kørt op til 180V på variotrafoen og der var hul igennem fra min tonegenerator til de tilsluttede S45 højttalere. Alle indgange ser ud til at virke fint, dog spiller den lidt lavere i venstre kanal.

Kosmetisk ser det generelt godt ud, med de forventede brugsspor, så det skal blive sjovt at komme igang med.
Indvendig er forstærkeren ret pæn, som det kan ses på billederne. Tuneren er ikke testet endnu, men den er også fin indvendig. Højttalerne er testet og spiller som forventet.

1EF42F51-286D-4C7B-A328-B9F0C476C292.jpeg

CE24D1F8-185D-4ABF-8BD6-012560E0BF0B.jpeg

160282CB-86A1-49A8-9246-50FABC1E268D.jpeg

Det hele ryger dog nok på hylden lige nu, da der er andre (hus og have) projekter der presser sig på.

Gode råd omkring hvad man typisk bør gøre med sådan et sæt for at få det i topform, modtages gerne :thumbsup:

Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas

Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Indlægaf his067 » ons 8. jun 2022 22:20

Taurus Morgentau, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, SPU N (vdH), Jubilee, ICA200 (vdH), B&O MMC1, Rega Apheta; NLE17/CT102; Lyngdorf CD2 (som CD-drev), Roon Rock; MiniDSP SHD; Zap-Pulse 800XE; Martin Logan Vantage, REL Stadium II.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf ST-lab » ons 8. jun 2022 23:51

Det kan se nogenlunde således ud, når du er færdig...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab

Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Foregående

Tilbage til Bruger-galleri