Louis' grej

Vis os dit grej

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf 2-mas » lør 23. mar 2024 09:56

Hej Louis
Pøj pøj og tillykke på din nye "rejse". Det er også spændende, det du har gang i nu med streaming og de nye ATC ;)
Brugeravatar
2-mas

Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Indlægaf KenRas » lør 23. mar 2024 10:23

Louis skrev:Så lykkedes det langt om længe at finde noget anlægget kunne være i. Så nu er det kommet i et semi hjemmebygget rack/skænk system.

Samtidig kom Denon da-304 på technics'en så nu er det en japansk kombination.

Lidt af en kovending, Louis, siden du for “kun” 4 1/2 måned siden viste dette billede.

IMG_4549.jpeg

Gad vide om jeg når dertil en dag…?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
KenRas

Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Indlægaf Louis » lør 23. mar 2024 11:13

KenRas skrev:
Louis skrev:Så lykkedes det langt om længe at finde noget anlægget kunne være i. Så nu er det kommet i et semi hjemmebygget rack/skænk system.

Samtidig kom Denon da-304 på technics'en så nu er det en japansk kombination.

Lidt af en kovending, Louis, siden du for “kun” 4 1/2 måned siden viste dette billede.

IMG_4549.jpeg

Gad vide om jeg når dertil en dag…?

Det går stærkt - men det har det altid gjort. Dog plejer så store dele af anlægget ikke at blive udskiftet så hurtigt. Men sådan blev det den her gang. Som regel er det typisk at jeg køber, fx en ny pickup. Lidt bedre end den sidste, og så er der et nyt led i kæden der bliver det svageste, fx riaa'en eller stepuppen. Og så er det den der skal skiftes.

Så bliver det pludselig lidt voldsomt når man køber et sæt højtalere der er tri-amped. Det er trods alt meget af anlægget der pludselig bliver skiftet. McIntosh c29 lød ikke super godt med ATC'erne.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf bjerager » lør 23. mar 2024 13:50

Hvis jeg stod og skulle vælge nogle højtalere, hvor pengepungen ikke spiller en rolle, så ville de der ATC eller et sæt Harbeth stå højt på listen - ingen tvivl om det. Så tillykke med dem, de er for fede. Men det må gøre ondt at skulle sig af med alt det tunge jern i dit McIntosh setup - som jeg tidligere skrev: No one puts McIntosh in the corner...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf Louis » søn 24. mar 2024 09:34

bjerager skrev:Hvis jeg stod og skulle vælge nogle højtalere, hvor pengepungen ikke spiller en rolle, så ville de der ATC eller et sæt Harbeth stå højt på listen - ingen tvivl om det. Så tillykke med dem, de er for fede. Men det må gøre ondt at skulle sig af med alt det tunge jern i dit McIntosh setup - som jeg tidligere skrev: No one puts McIntosh in the corner...

Harbeth var også en af de andre mærker jeg havde i tankerne. De har lydt godt dem jeg har hørt af dem. Men jeg kender ikke så meget til dem og der var ikke rigtig noget til salg på daværende tidspunkt der lige talte til mig.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Louis » man 9. dec 2024 17:51

For lidt tid siden kom der er en Garrard 301 til salg på dba. Et ganske flot eksemplar og så af en sælger jeg stoler på, så jeg følte mig nødsaget til at købe den, eftersom jeg aldrig har haft en Garrard.

Jeg er gået igang med en ny plint. Desværre passer den Grado Lab Series tonearm jeg havde købt til den ikke så godt. Så den bliver det nok ikke.

Der kom også en lille Mørch IA36 pladespiller med indbygget forstærker med hjem fra samme tur. Den skal også renoveres.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Legore » man 9. dec 2024 18:01

Flot lille Mørch IA36, jeg er heldigvis slet ikke misundelig :( .
Hvordan med dæmpe-fødderne på Garrard 301, virker de bedst med eller uden indhold :ER: .
Brugeravatar
Legore

Geografisk sted: Kolding
Lokalitet: Kolding

Indlægaf kbekke » man 9. dec 2024 18:54

Ellers en seriøst fed tonearm sådan en Grado :cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Louis » man 9. dec 2024 19:14

Legore skrev:Flot lille Mørch IA36, jeg er heldigvis slet ikke misundelig :( .
Hvordan med dæmpe-fødderne på Garrard 301, virker de bedst med eller uden indhold :ER: .

Det ved jeg faktisk ikke, så langt er jeg ikke nået endnu.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Louis » man 9. dec 2024 19:15

kbekke skrev:Ellers en seriøst fed tonearm sådan en Grado :cool1:

Ja jeg er også lidt ærgelig over ikke at kunne bruge den derpå. :(
Den er til salg hvis det frister ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Fensten » man 9. dec 2024 20:10

Fine sager :cool1:

Hvorfor kan Grado armen ikke tilpasses til Garrard værket?

Mvh.

Fensten
Sansui, Sony, Leak, Fisher, Garrard, Tannoy.
Fensten

Lokalitet: Brabrand

Indlægaf Louis » man 9. dec 2024 20:17

Fensten skrev:Fine sager :cool1:

Hvorfor kan Grado armen ikke tilpasses til Garrard værket?

Mvh.

Fensten

Den kan den også lige. Men den er kun 9" er liiige kort nok til en 301. Det ser bare lidt forkert ud synes jeg. På en Lenco havde den været super fed.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf kbekke » man 9. dec 2024 20:38

Louis skrev:
kbekke skrev:Ellers en seriøst fed tonearm sådan en Grado :cool1:

Ja jeg er også lidt ærgelig over ikke at kunne bruge den derpå. :(
Den er til salg hvis det frister ;)

Jeg er heldigvis stadig ikke helt kommet mig over mit sidste “lille” impulskøb :lol:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Louis » ons 11. dec 2024 22:33

Garrard 301 er kommet i selskab med Fidelity Research fr-64s og en Spu Gold Reference. Og det lyder mægtigt. Der er stadig lidt småting der skal ordnes på plinten. Men det kommer når det kommer.

Jeg har også fået kigget nærmere på Mørch Ia36 pladespiller og forstærker. Det er en speciel sag. Den en kanal var død men efter en et tjek hos mekanikeren og en masse rens på spisebordet herhjemme kom der hul igennem. Toppladen er slebet og malet. Jeg kan desværre ikke rigtig ordne de små rust pletter på siden da jeg kan male teksten på fronten op igen.

Der er monteret et uoriginalt potmeter i ved den ene volumenkontrol og det skaber en ubalance i kanalerne så det skal lige skiftes. Ellers køre den lydløst og flot og spiller ganske hæderligt.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Ehapa » fre 13. dec 2024 13:55

Smukt, og fedt med downsized…tit befriende at tage en “ommer”.

Prøv evt dette kit, 301/401 stepper lige et par klasser op med det monteret.

https://www.analogtubeaudio.de/en/kokom ... d-301-401/
Ehapa

Lokalitet: Frederiksberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri