Elway’s ting & sager

Vis os dit grej

Elway’s ting & sager

Indlægaf Elway » tirs 4. jun 2024 18:36

Så kom der en Tandberg TR-1000 på matriklen.
Med venlig vintage-karma hjælp fra 2-mas (Thomas Højbjerg).
Den er en “kende” mindre end min Yamaha (der rager ligeså langt ud bagtil som fortil ift Tand’en) :roll:

Spiller pt på et sæt ITT 6090s, skal prøve med DM4 senere i aften. Kunne blive et “cute” sæt, TR-1000 med DM4 8)

IMG_4105.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Elway tirs 4. jun 2024 18:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 811
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Elway’s ting & sager

Indlægaf Elway » tirs 4. jun 2024 18:37

Og mere om de ITT 6090s senere…
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 811
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Elway’s ting & sager

Indlægaf X-ray » tirs 4. jun 2024 19:09

Den ser rigtig fin ud - Tillykke med den. TR1000 er jo min favorit - en Ulv i fåreklæder... Spændende hvad du synes om den.
Gad vide, hvor du støvede den op... Gået min næse forbi. ;)

X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Elway’s ting & sager

Indlægaf Elway » tirs 4. jun 2024 19:32

X-ray skrev:Den ser rigtig fin ud - Tillykke med den. TR1000 er jo min favorit - en Ulv i fåreklæder... Spændende hvad du synes om den.
Gad vide, hvor du støvede den op... Gået min næse forbi. ;)

X-ray


Hej X-ray, ja - jeg måtte have lidt Tandberg ind igen (smed jeg ikke en defekt 2040 efter dig på Hald for nogle år siden?) - og der siges så meget pænt på TR-1000 :-)
Den er samlet op i Aalborg - i en af de der "Brug Hi-fi Jylland" eller ligende grupper på fjæsbog. Der mangler vist en pære til højre i fm vinduet, "stereo" indikatoren har "brændt igennem" skriften (vist en typisk fejl). Et lille hak top/venstre på forpladen. Og lidt anløbne knapper og drejeknapper. Ellers ikke noget som en rengøring ikke kan klare. Spiller umiddelbart glimrende... man kan være heldig. Var til salg i en uges tid før den gik fra "over 1.000" til "et stykke under 1.000" :p
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 811
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Elway’s ting & sager

Indlægaf Elway » tirs 4. jun 2024 21:16

mnja... ved lidt mere fiflen rundt, er der vist et eller andet galt.. spillere højere i den ene kanal... (eller lavere i den anden om man vil). Meget tydeligt, sådan synes jeg bestemt ikke det lød tidligere på dagen. Men nu hvor den har været tændt nogle timer er den hel gal. Jeg må prøve at få renset alle pots og knapper, måske giver det noget.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 811
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Elway’s ting & sager

Indlægaf Fredmarantz » tirs 4. jun 2024 22:17

Elway skrev:mnja... ved lidt mere fiflen rundt, er der vist et eller andet galt.. spillere højere i den ene kanal... (eller lavere i den anden om man vil). Meget tydeligt, sådan synes jeg bestemt ikke det lød tidligere på dagen


Det kender jeg godt.... ;)

(Flotte og imponerende receivere) :thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7500
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Elway’s ting & sager

Indlægaf X-ray » tirs 4. jun 2024 23:33

God ide med en vask og strygning... Vær især opmærksom på omskifter yderst til højre under klappen - den kan sagtens lave lige den fejl. Husker ikke lige, hvad den kaldes.
Ligeledes kan udgangs-lytter fejle. HT-relæ har den ikke...

X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Elway’s ting & sager

Indlægaf Elway » ons 5. jun 2024 21:20

X-ray skrev:God ide med en vask og strygning... Vær især opmærksom på omskifter yderst til højre under klappen - den kan sagtens lave lige den fejl. Husker ikke lige, hvad den kaldes.
Ligeledes kan udgangs-lytter fejle. HT-relæ har den ikke...

X-ray


Bingo. Den hedder "PRE-AMP RECORD". Hvis den er aktiveret vil output til TAPE3 inkludere tonekontrollernes påvirkning af lyden. Lidt rens og massage af den (og de andre trykknapper) gjorde underværker - tak for det! Nu er der fuld "knald på liggehønen" igen. Dejlig receiver, der lyder af mere end den ser ud. Som du selv skrev længere oppe: "en ulv i fåreklæder". Den skal beholdes og renoveres :p
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 811
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Elway’s ting & sager

Indlægaf cdp » ons 12. jun 2024 20:10

Lidt inspiration, hvis din TR-1000 skal kigges efter i sømmene - bemærk især den forøgede lytter bank og info displayet.. ;) - en skam der skulle laves en så " synlig" rep. på printet.
https://tandbergista.home.blog/tr-1000-magnum-opus/
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1687
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Elway’s ting & sager

Indlægaf Elway » ons 12. jun 2024 20:42

cdp skrev:Lidt inspiration, hvis din TR-1000 skal kigges efter i sømmene - bemærk især den forøgede lytter bank og info displayet.. ;) - en skam der skulle laves en så " synlig" rep. på printet.
https://tandbergista.home.blog/tr-1000-magnum-opus/


Tak Carsten, ja den havde jeg også fundet. En skam med de pcb knæk og mindre pæn rep. Ellers fin tråd.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 811
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster