Det er en god fangst, du dér har gjort - Tillykke med det. Model 140 er kendt for at være en meget vellydende forstærker - jeg har svært ved selv at istemme, da jeg aldrig har været særlig god til at høre større forskel på forstærkere ,når først de var bygget godt nok
. Det er en forstærker med en exorbitant høj massefylde. Trafoen er helt vild. Lille forstærker - høøøj vægt.
Jeg har talt med flere gennem årene, som har været glade for lyden af model 140 ( og også model 3200), så det er jo godt. Der er virkelig god "saft" i den.
Hvad angår model 140, så skal du nok lige have kigget lidt på "peakindikator"-kredsene og finde og få rettet grunden til at de aktiveres tidligt. Det kan jo være, at peak-metrene virker, som de skal.
Du bør være opmærksom på, at model 140 er med en enkelt dobbeltlyt - så hvis du på noget tidspunkt skal ud i at skifte, så skal du enten flytte om på en del i forstærkerens indre for at få plads til 2 eller også restuffe det store lyttebæger med to tilsvarende lytter. Det er jo så heldigvis muligt (se evt. MDA's anstrengelser på sin 2385 for lang tid siden)
Den bør/skal stilles om til 240V's drift - og dens pærer må ikke varme metrene for meget.
Hvis der skal rodes i den - så er det nok bedst at lave den detaljerede slutrengøring af det interne, inden du lader den servicere.
Model 3200: jo - mon ikke du kan finde fejlen med den manglende kanal. Det lyder, som om du er på sporet. Der bør i hvert tilfælde, som så ofte før, kastes er særlig opmærksomhed på tapemonitor-området. Alt signal passerer gennem her - og hvis der mangler en kanal i lyden på alle indgange, er der gode chancer for en error-fangst her.
Vh
Freddy