Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf pqrannes » lør 28. maj 2011 18:04

Denne adresse virker herfra: http://skeuner.dk/pics/HojttalerSelvbygForAlle.pdf

Men vær tålmodig, det er en stor fil pdf-fil.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf his067 » søn 29. maj 2011 22:36

Selv med marker og kopier virker den ikke for mig!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf The Canadian » søn 29. maj 2011 23:14

Hey ...

Den virker fino hos mig :Thumpsup: ... Klikker bare på linke og 1 2 3 ;-)

TC
1# - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Teac 2010 + Morgen Deva Dac / Tubelab pre #4 + Audio Classic OTL / Hørning Alkibiades Sig. Gold

2# - Sony TA-E77ESD + TA-N77ES + ST-730ES + / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Mordaunt-Short Pageant
Brugeravatar
The Canadian

Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Indlægaf Fredmarantz » søn 29. maj 2011 23:23

Jeg fjernede "http://" - og så var der "hul igennem"

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Elway » man 30. maj 2011 08:21

angute skrev:Det er mine gamle Voight-horn der er havnet hos Jesper.
Tegninger til dem og en masse andet godt findes på en side
linket af Bob her: http://skeuner.dk/pics/HøjttalerSelvbygForAlle.pdf
Bare marker og kopier den på adressefeltet!

Tak for den PDF - masser af gode sager i den :Thumpsup:

Ja - de horn jeg skal have sat i stand, er dem fra Louis og før det PQR. De er måske ikke så kønne lige nu, men det bliver de. Har en idé om noget birkekrydsfinér og noget lak. Og de har potentiale - jeg skal bare lige have sparet sammen til noget gode fuldtoner :cool1:
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf his067 » man 30. maj 2011 21:18

Ja, den virker stadig ikke for mig....jeg har også prøvet at gå ind på skeuner.dk for at se om jeg kunne navigere igennem til denne her, men nej....HJÆLP!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlægaf pqrannes » man 30. maj 2011 22:07

his067 skrev:Ja, den virker stadig ikke for mig....jeg har også prøvet at gå ind på skeuner.dk for at se om jeg kunne navigere igennem til denne her, men nej....HJÆLP!

Prøv en gang denne i stedet: http://www.rannes.dk/pqr/manuals/foralle.pdf

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf his067 » tirs 31. maj 2011 21:39

Nej, det var da hyggeligt: High Fidelity Foldede horn på side 47 var den første højtaler som jeg byggede med min brors hjælp da jeg var elleve år gammel (med Richard Allan New Golden eight Super) og en Beomaster 900 (og derefter en TO-R S15, og så min fars aflagte Arena T9000).
Super Ace hornet byggede jeg også et par år senere med Lowther PM2a med sølv svingspole! Pigen på forsiden af det nummer af High Fidelitys som så så forelsket på en masse langhåret fåreuld som dæmpede V´et i kabinetet var søster til en af drengene i min parallelklasse i skolen, men hun kunne ikke opveje at kombinationen af højeffektive horn med en tidlig 90 Watt transistorforstærker = masser af sus. Så istedet blev det til en Radford STA15 med SC22 og FMT2.
Efter det blev det så til en af AT Audios højtalere, så High Fidelitys satellit som var tilstrækkeligt lille til at den kunne komme med til Canada sammen med et sæt Audiolab 8000 C+P. Da jeg så flyttede til England fandt jeg et par Meridian M10 (samen med Kenwood L1000C), så active Audiovector M3 Sig. med tre Radford rør-forstærkere, og nu har jeg nået Nirvana med et par stærkt modificerede Quad ESL63 med Radford MA50.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf pqrannes » tirs 31. maj 2011 21:53

his067 skrev:Nej, det var da hyggeligt: High Fidelity Foldede horn på side 47 var den første højtaler som jeg byggede med min brors hjælp da jeg var elleve år gammel (med Richard Allan New Golden eight Super) og en Beomaster 900 (og derefter en TO-R S15, og så min fars aflagte Arena T9000).
Super Ace hornet byggede jeg også et par år senere med Lowther PM2a med sølv svingspole! Pigen på forsiden af det nummer af High Fidelitys som så så forelsket på en masse langhåret fåreuld som dæmpede V´et i kabinetet var søster til en af drengene i min parallelklasse i skolen, men hun kunne ikke opveje at kombinationen af højeffektive horn med en tidlig 90 Watt transistorforstærker = masser af sus. Så istedet blev det til en Radford STA15 med SC22 og FMT2.
Efter det blev det så til en af AT Audios højtalere, så High Fidelitys satellit som var tilstrækkeligt lille til at den kunne komme med til Canada sammen med et sæt Audiolab 8000 C+P. Da jeg så flyttede til England fandt jeg et par Meridian M10 (samen med Kenwood L1000C), så active Audiovector M3 Sig. med tre Radford rør-forstærkere, og nu har jeg nået Nirvana med et par stærkt modificerede Quad ESL63 med Radford MA50.

Jeg gætter på, at mit link virkede, siden det satte sådan en flot flow af vintagehifi-erindring (et nyt indsatsområde for de etablerede forlag?) i gang.

Skulle jeg fortjene tak for det, vil jeg gerne have et enkelt glas single malt whisky til gode enten her eller i Aberdeen - jeg har nu taget lidt forskud på glæderne og nipper til en "blend", en 16 års Dimple jeg fik i julegave og hører - nærmest på opfordring af de lokale teenagere (der er tre stk her), der har det med at rippe op i alting - Bowies Honky Dory, der synes at gå godt med whisky. Men hov, det blev vist på alle måder lidt OT, undskyld, Jesper. Du må også have en single malt til gode.

PQR.
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf Gottschalck » tirs 31. maj 2011 22:51

Tjoe, der er vist gået lidt indlæg ind på denne tråd, der burde ligge andedsteds, men pyt.

Sidder selv med en Indisk single malt og den fortjener udbredelse. Smager til prisen pragtfuldt og anbefales.

http://www.cognachuset.dk/shop/amrut-fu ... -972p.html
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf his067 » ons 1. jun 2011 00:07

Vores lokale Whisky er Glen Garioch (udtales Glen gihry). Hvis I er heldige har LIDL en 28 år gammel Glen Garioch til omkring 300 kr! Den bliver solgt under navnet "Maxwell" af forskellige grunde.
Macallan og 18 år gammel Highland Park er osse gode!
"The Ythan Arms", vores lokale hotel (og fødestedet for den berømte dessert "Sticky Toffee Pudding") har lige fået to rosetter for deres mad, så hvis du er i Aberdeen leder jeg efter en undskyldning for at komme ud af huset.....;)
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf r-l-b » ons 1. jun 2011 02:27

Gottschalck skrev:Tjoe, der er vist gået lidt indlæg ind på denne tråd, der burde ligge andet steds, men pyt.

Sidder selv med en Indisk single malt og den fortjener udbredelse. Smager til prisen pragtfuldt og anbefales.

http://www.cognachuset.dk/shop/amrut-fu ... -972p.html

måske man skulle fortælle cognachuset at warehouse er et lager og ikke et varehus ..... tsk tsk

Jeg har forlængst gjort op med mig selv at jeg bedst kan lide Lagavullin standard 16 års, Ardbeg - Still Young og sidst men ikke mindst - laphroaig (de to sidste i cask strength) - så behøver jeg ikke brug tid og penge på at jage nye mærker

I øvrigt er de tre ondeste ting i verden er hvis nogen 1. putter vand i min whisky, hvis nogen 2. putter is i min whisky eller hvis nogen 3. putter shubidua på mit anlæg - sidst nævnte kræver at hele anlægget nul stilles ved at spille Einstürzende Neubauten non stop i en uge - de to første kan klares ved at man skynder sig at skylle efter med hånd lun cask strength ...

nu er det vist tid til at se dyner
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf Gottschalck » ons 1. jun 2011 10:09

Jeg skulle bare finde et link til omtalte flaske og tjekkede ikke om de sælger til private. Sagen var bare at flere burde prøve denne fine Indiske sag, som helt sikkert vil overraske folk der aldrig har smagt Indisk whiskey eller allerede har fastgroede smagsvaner.
Mit anlæg kan godt tåle Shubidua i mindre mængder, men noget det ikke tåler ret godt er Jodle Birge, Erik Paaske og James Last.
Rørene går simpelthen i selvsving og laver mystiske Jodle-ekkoagtige lyde. Bagefter skal jeg bruge en krig af tid på demagnetisering af anlægget og tilspilling med den værste avangarde jazz.
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf r-l-b » ons 1. jun 2011 11:35

det værste whisky jeg har smagt er Thai-Whisky - som Thai'er drikker fortyndet med vand når de går på fin thai restaurant - meget mærkelig sammensætning af smagen af skod whisky (al la Johnny Walker) og så chili stærke retter med lemon grass -

Første år Jodle Birge åbnede sit museum havde han tre gange så mange besøgende som statens museum for kunst :lol:
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf Gottschalck » ons 1. jun 2011 13:35

Yep har smagt det der 'flyverbenzin' til en kolonihavefest og det var værre end Johnny fodslag, selvom der skal meget til.
Det med Jodle birges museum ved jeg godt og jeg mener bare at det er mere besøgt end Asger Jorns museum i Silkeborg og ikke Statens Museum For Kunst, men lad nu det ligge.

jesper
Senest rettet af Gottschalck ons 1. jun 2011 16:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gottschalck

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri