Så må en opdatering være på plads!! Højtalerprojektet er lige pt. på pause, da min roommate og jeg lige skal finde tid. Men det betyder ikke, at det står stille med vintage-hifi her på værelset. Jeg har i dag fået et stort ønske til at gå i opfyldelse!
Sagen er nemlig den, at jeg nu er glad ejer af en Tandberg TR-2075 i teak! Jeg har gennem hele dagen i dag siddet og hygget mig med rensning af knapper, frontplade, træværk, potmetre, switche, etc., så nu er den blevet rigtig fin!
Den lider af utrolig få skavanker, som jeg regner med at få i orden. Det mest åbenlyse er at selve Tape Copy 2-1 knappen mangler. Heldigvis er det kun den yderste 'hætte'. Switchen er stadig intakt. Så sådan en lille knap skal jeg have fundet mig! Kunne slevfølgelig tage en fra min TR-2055, men så vil den jo bare mangle..
Den anden skavank (og sidste jeg kender til) er Phono 1-kanalen, der ikke er helt i balance. Så enten er det, hvad jeg ved af, phono-stikkene bagpå (jeg har ikke lige en pladespiller med DIN-stik her på matriklen, så det er ikke testet), eller også er det nogle trætte komponeneter i RIAA'en.
Nå, men den lyder fandeme godt! Selvom min TR-2055 gjorde et hæderligt job, så kan man altså godt fornemme at TR-2075 lige har dét mere overskud og styr på mine B&W DM7 MKII.
Og så er et billede vel på sin plads!