I går var Larsdk og jeg så nede og hente vores Pioneer SX-434 receivere hos Spuncut. Virkeligt godt arbejde han har lavet.. de lyder virkeligt godt nu. Og det bedste af det hele... ingen støj på RIAA forstærkeren
Til de interesserede ang. hvad han har lavet, er her et uddrag fra en mail fra spuncut:
Overføringskondensatorerne bliver i videst mulige omfang udskiftet til filmkondensatorer.
Elektrolytkondensatorer bliver udskiftet til større værdier, både hvad kapacitet og spænding
angår. De lytter som jeg ifølge diagrammet har vurderet til at have kritiske værdier er
udskiftet til samme kapacitet men med højere spænding.
Hovedlytterne bliver forøget 3 gange til 10000uF/35V og af samme årsag bliver ensretterne
udskiftet til 6 ampere's typer mod de tidligere 1 ampere's ensrettere.
Jeg er blevet anbefalet to transistortyper som skal medføre at støjen i RIAA-forstærkeren
reduceres, jeg har indkøbt begge typer. Da jeg ikke har kunnet finde oplysninger om hvorvidt
disse transistorer i praksis vil reducere støjen kan jeg blot foretage udskiftningen og så håbe
på det bedste. Det kan jo være måden at RIAA-forstærkeren er opbygget på der medfører
støjen og skulle vi være så uheldige er der ikke andet for end en ekstern RIAA-forstærker.
Vi skulle jo lige høre om det var blevet bedre med Støjen fra RIAA forstærkeren, så spuncut hentede et par plader vi lige kunne teste med. Så der blev lige spillet lidt luftguitar også Det var hyggeligt.
Når vi nu alligevel var på Lolland Falster, hentede vi en Pioneer PL-400 spiller, som jeg havde købt i den blå til 500kr.
Den er fra 1981, så den kan godt gå som Vintage endda med kvittering.
Og jeg må sige sættet lyder rigtigt godt sammen.. Så lige nu ser det Analoge Hjørne således ud: