Vintage, på den Moderne måde.

Vis os dit grej

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf MDA » man 15. aug 2011 21:11

Det fik den jo ikke til at se mindre fin uf :thumbsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3379
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » fre 4. nov 2011 21:25

Sony STR-7065A Receiveren er på prøve i anlægget i øjeblikket så jeg (måske) kan pin pointe hvad der skal laves ved den før den er tip top. Den suser og der er periodisk knas i venstre kanal.

så roder jeg osse med min ikke vintage (1997) Rega Planet CD afspiller, men det må i vente med og se hvad jeg nu tosser med. :Skor:
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » tors 1. dec 2011 17:35

Her er en lille opdate fra adressen. Jeg fik en ny Sterobænk af min Søster og Svoger der var efterladt i deres nye hus, den anden var lidt vaklevorn med 16kg pl.spiller på toppen.

Billede

som det måske kan ses har jeg malet min Rega Planet CD afspiller. Det er gjort fordi den var ridset og den ikke så særlig Vintage agtig ud. så den fik en gang Bronze og ser nu ret fin ud, jeg er ihvertfald tilfreds.


Billede

Billede

Og så en lille historie: Idag var jeg på en af mine sædvanlige tour de genbrug. I Blå kors på Vestrevangvej fandt jeg et sæt Sanyo Speaker System DX-80 6. Sanyo er ikke ligefrem kendt som højtalerfabrikant, men disse var med horn diskant, og en bas der er opbygget som på JBL l-100, så jeg tog chancen. Jeg betaler og siger til damen " jeg henter dem senere, da jeg kun har en cykel som transport" " " du kan da låne min bil hvis du vil " siger den rare dame så. Hun fik mit Sygesikringskort og jeg fik lov til at køre højtalerene hjem i hendes lidt ældre opel Astra. Se det er da utroligt hvilke oplevelser man får som vintage Hifi´er :Thumpsup: Den rare dame har en rep. af hendes cykel helt gratis til gode.

Her er billeder af højtalerene:

Billede

Billede

Billede

De er ved at spille til i øjeblikket, da jeg tror de har stået et stykke tid. Frontstoffet har sikkert aldrig været af på dem, for der var meget støvet bag dem. Lyden er faktisk ret overbevisende. :cool1:

Billede
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Tube mania » tors 1. dec 2011 18:12

Smukt...jeg tror du bliver meget glad for de højtalere...

mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » tors 1. dec 2011 18:23

Det er jeg ved at blive, kan jeg da godt afsløre. De har nu tygget sig igennem en CD og er ved at åbne sig op. Det er slet ikke ringe, det tyder ret godt.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Louis » tors 1. dec 2011 21:30

Tube mania skrev:Smukt...jeg tror du bliver meget glad for de højtalere...

mvh


Hva #2""*!! Hva er den af, har du skiftet avatar tube? Din nyeste opfindelse? - Den ser noget gammeldaws ud ;)

Sorry for OT Flemming:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 2. dec 2011 00:13

Det er sg* en najs lille hyggeplet du har dig der Flemming! Der kan man vist godt få et par timer til at gå. Tillykke med fundet, hvor er de bare søde de der genbrugs-damseller :)
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » fre 2. dec 2011 01:27

Jep Leif, der bliver tilbragt nogen timer foran alteret. Dog lyttes der mest til musik, ser stort set aldrig fjernsyn. Ja tænk sig, en kvinde der forstår ens hifi behov! de gror altså ikke på træerne :lol:
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » fre 2. dec 2011 13:50

Efter lidt research, tror jeg de er fra 1968-72. De er ikke så let drevet som mine SP-L700 (der skal skrues et par takker mere op før de synger) En gut på Audiokarma mener de kunne være med Alnico magneter, så man må vel hellere pille en af dem fra hinanden.

Her er et par bedre billeder.

Billede

Billede
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » fre 2. dec 2011 17:44

Om det er Voodoo eller ej, men en klar lydforbedring i mine ører efter der er kommet hjemmelavet gummi fødder mellem gulv og stander og mellem stander og højtaler. (det er de pressede jeg lavede på et tidspunkt)
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf MDA » fre 2. dec 2011 18:52

Hvad er det for noget hjemmelavet gummi?

Om det voodoo eller ej, hvis du synes det lyder bedre så kan alt andet være lige meget :thumbsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3379
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » fre 2. dec 2011 19:44

Det er nogle fødder jeg lavede af gummi granulat der blev trykket sammen med trælim i en tons presse. Jeg kan tage nogen med Lør. hos lars.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf mcs_5 » fre 2. dec 2011 19:53

Edge skrev:Og så en lille historie: Idag var jeg på en af mine sædvanlige tour de genbrug. I Blå kors på Vestrevangvej fandt jeg et sæt Sanyo Speaker System DX-80 6.

Så er jeg ikke den eneste ejer i verden. Jeg har skrevet om dem før, og der var nul respons ;) Jeg har ikke gidet slæbe dem med til Hald, da interessen var så overvældende. Du kan også finde billeder af den receiver der hørte til et sted her.

Der er ingen alnico-magneter, og (næsten) heller ikke noget delefilter. Bassen er koblet direkte på terminalerne, og der er så en (meget lille) 3µ3-lyt i serie med mellemtone og diskant.

Jeg kan godt slæbe mine med til Hald næste gang - de er lidt bøvlede at transportere på cykel :)

Hvor har du iøvrigt fundet info om dem? Jeg har aldrig fundet noget som helst.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » fre 2. dec 2011 20:22

jeg har fået at vide af en på Audio karma at de nok er fra 68-72 om det passer, aner det ikke. Hvor har du dine fra Mikkel? De slår ikke mine SP-L700 men det er tæt på.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf mcs_5 » fre 2. dec 2011 20:50

Edge skrev:Hvor har du dine fra Mikkel?

Dem købte min far ved en foto/radiohandler (mystisk kombination) her i byen i starten af 70'erne... Jeg skrev åbenbart om det før vi "flyttede" - beskrivelsen er her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81326

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster