Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Tonni » tors 23. sep 2010 23:05

Gottschalck skrev:ok tak.
så kan den nok ikke tilsluttes grammo, men det må jeg leve med. Den mangler også en orginal knap, så jeg må se om ikke eBay kan hjælpe.


Hmm der tog jeg så delvis fejl! :oops:

Cadet II havde ikke nogen RIAA men det havde Cadet III! Der er mere om den her!

Og som det kan læses der, er det tilpasningsadaptorer til de forskellige mm pu's der var "almindelige" den gang...
Ialt 5 forskellige adaptorer kunne fåes!

I øvrigt skal du nok ikke regne med at det bliver alt for let at finde det rør der bruges i RIAA'en! - Det er et ECC807.

Men TILLYKKE med den! Det er en flot forstærker! - Som der er en vis sansynlighed for at finde den manglende knap til!
- Må jeg spørge hvad du måtte af med?

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4813
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » tors 23. sep 2010 23:46

Den har stået i 'den blå' længe og jeg fik den til 1200,-
Det var en elektronikmand som selv havde den fra en ven der tog den hjem i 64-65.
Der er vist skiftet lidt her og der - det fortalte han.
Driverrørene er Brimar og udgangsrørene Siemens.
Den spiller helt uden knas i knapper og pods, men niveauet på lydstyrken bliver lidt lavere når man drejer ballancen
over i den ene kanal, men det er vel normalt.
Den har en anelse meget lavt brum i den ene kanal, som indtil videre ikke generer mig.
Ham jeg købte den af havde iøvrigt arbejdet hos AT Audio i kbh sammen med Alan T og havde stadig kontakt med ham. De havde sammen importeret Richard Allan enheder. Sjovt nok. Den blev demostreret på et sæt 15" tannoy hvilken den gjorde godt og højt. Her kæmper den noget mere med de små Rogers højtalere.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 3. okt 2010 15:46

Min nabo og jeg drog i dag ud for at pushe plader på det lokale marked her i Ballerup.

Der var ikke andet end james Last og tyske schlagerplader, så det blev hurtigt droppet.

Men på vejen ud stod denne her sag under et par fladskærme og andet skrammel.

Billede


Fyren i biksen satsede på at 400 spir var en fair pris for denne herlige Luxman M-02 og jeg pruttede for en gang skyld ikke om prisen. :)

Den ku godt ligne noget der har stået i et discotek for den er noget skrammet og jeg havde - stille og roligt efter købet allerede tænkt på hvor og hvordan jeg skulle få den lavet - for til den pris er der vist ikke meget der virker.

- Men den kører perfekt og uden mislyde og andet - fantastisk!

Nu er det længe siden at der har været Luxman inden for dørene herhjemme med den spiller rigtig rigtig fedt. Musikalsk - tight og med god kontrol i bunden.

Her er - i vanlig stil - min stil lige lidt billeder af mekanikken.

Lamperne i metrene virker ikke. Er der en venlig sjæl, der ved hvilke, der skal bruges og hvor de kan skaffes?

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Edge » søn 3. okt 2010 16:20

Feed! Hvilken model er det?
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Fredmarantz » søn 3. okt 2010 16:20

Hej Jesper!

Du skal ind og kigge - se efter hvilken type det er - og dernæst måle på soklen ( gætter vi på, at vi ligger i 8V-afdelingen med måske 40mA? x 4 (der er vist 4 lamper.) -
De kan sandsynligvis fås hos http://home.earthlink.net/~dwojo/index.html - og forhåbentlig også mange andre steder.
Mon ikke du skal have målt lidt på Luxman M-02'eren? - om ikke andet, så for at sikre dig, at den er ok? :)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Fredmarantz » søn 3. okt 2010 16:21

Edge skrev:Feed! Hvilken model er det?


Jeg tror, at det er en model Luxman M-02? - Der skriver han i hvert fald i sit indlæg :D

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf KlausM » søn 3. okt 2010 16:37

Til lykke, efter min mening er M-02 både til normal handelspris på en 1500-2000 kr og især til din pris, en meget vel-lydende forstærker. Dens svaghed er kontakterne i relæerne, der styrer højttaler udgangene. De er vist lidt under dimensionerede, og brænder af.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2257
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf bjerager » søn 3. okt 2010 16:39

Tillykke, tillykke, nogen er bare heldige - den gad jeg godt at finde...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 3. okt 2010 17:03

Takker - takker.
Rigtige mænd bruger ikke vario - de starter bare op uden at måle og får metalsplinter fra lytterne i øjnene!!
Nej fis - Det der med at måle, det ved jeg ikke rigtig noget om. Hvor måles der?
jeg må lige få den skilt ad igen og målt diameterne på lamperne, der sidder to i hver meter.
Da jeg startede den op virkede det, som om at den var lidt lang tid om at åbne for sluserne, så måske, relæerne er trætte.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Fredmarantz » søn 3. okt 2010 17:19

Jeg har servicemanualen til den - som PDF. Du kan henvende dig til mig eller lade dig blive optaget som bruger af hifiengine.com og downloade den derfra.

Det er fint nok at kunne måle. men man skal jo også vide, hvordan, man afhjælper en skæv måling.

Her er min fremgangsmåde når jeg får en "ny" ting ind ad døren:

1: visuel inspektion af elektronikken
2: vario- holde øje med strømforbrug
3: måling DC-balance
4: total rengøring inc. rengøring/rensning af samtlige potmetre og omskiftere
5: Få fat i servicemanual (evt. som pdf)
6: check af voltage regulator / bias - evt. justering af dette + dc-balancen.
7: manglende eller defekte dele skaffes og sættes i (kunne også fx. includere "ompakning" af transistorer - både drivere og udgangstransistorer/evt. udskiftninger af defekte elelr suspekte elektrolytkondensatorer/rensning af relæ (dette kunne nok være en god ting jf. Klaus' melding om probs v. relæ -risiko).
8 Slutkontrol af tidligere nævnte måleparametre og prøvelytning/stabilitetskontrol - over en uge fx. lægge mærke til, om den opfører sig som tilsigtet.

Når dette er foretaget - betragter jeg amp'en eller hvad det nu er - som færdig og klar til forsvarlig drift eller evt. salg/bytte.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 3. okt 2010 19:35

Ja jeg kender din fremgangsmåde - Fullproff og helt igennem sikker. :cool1: Jeg er desværre ikke så ambitiøs mht. renovering som dig, men kigger da under låget hver gang. Jeg har ikke kunnet konstatere noget der ser sygt ud eller lugter brændt. Den har nu kørt siden jeg postede det første indlæg og lyden er åbnet betydligt mere op. Der er stadig ikke noget der ryger eller lugter brændt og den bliver kun håndlun på toppen. Så jeg tror umiddelbart ikke at den fejler andet end den er halvgammel. Jeg kender desværre heller ikke en god elektronikmand her i nærheden der kan bestikkes med det ene eller andet - kbh's forhandlere drager jeg ikke til - det er for dyrt.
Et diagram på lux'en - Ja tak. :p
Senest rettet af Gottschalck tors 4. nov 2010 00:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 3. okt 2010 21:38

Hej igen.
Så fik jeg jeg lige kigget i service manualen og den siger 12 volt 100 ma på lamperne.
Tak for linket Freddy, jeg bestiller med det samme. De er for øvrigt 5mm i diameter.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » fre 8. okt 2010 21:57

Lidt pinligt efterhånden - poster lige lidt nyt igen - igen.
Faldt i snak med en god ven - journalist og gammel studiemand Torben, som beklagede sig over at han manglede en forstærker med remote til hans tv sound. Her kunne jeg byde ind med lidt bytteri og minsanden om han ikke tilbyder mig disse i bytte:

Billede

Billede

Hvad skal jeg sige. Damm - hvor spiller de godt. Jeg har aldrig ejet noget Tannoy - meen mon ikke jeg kan blive smittet af R-L-B's begejstring for lyden. Selv om de ikke er så store er der virkelig 'hul igennem' og lyden minder på ingen måde om mine forestillinger om studielyd. Især når der spilles jazz kommer lyden ud i stuen med en god fornemmelse af at være til stede. Disse kasser er bestemt for at blive her for de spiller fand.. ski.. godt.

Her lidt indmand:

Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf P. M. Hedegaard » fre 8. okt 2010 22:08

De ser sgu flotte ud. Tillykke med dem.

Det ser ud til, at domen er skåret væk?
P. M. Hedegaard
 

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » fre 8. okt 2010 22:44

Hmm jeg er nu ikke så sikker på at der har siddet en støvhætte. Tjekkede lige billeder ud på nettet og de andre billeder, som ligger der ser ud på samme måde.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 3 gæster