Allan. A´s Vintage Galleri - B&O 8000 anlæg "SOLGT"

Vis os dit grej

Allan. A´s Vintage Galleri - B&O 8000 anlæg "SOLGT"

Indlægaf Allan. A » søn 23. okt 2011 00:16

Synes lige jeg ville vise lidt billeder af mit dejlige B&O anlæg som består af deres gamle topmodeller fra 1983 :)

Reciever: Beomaster 8000 (hovedrenoveret i alle ind & udgange, udgangsforstærker samt nye dioder i display)

Pladespiller: Beogram 8002 med MMC 5 Pickup (Nyrenoveret i alle sliddele)

Kassettedeck: Beocord 9000 (Nyrenoveret med nye remme, displaydioder etc)

Højttalere: Beovox M150.2 (med nye skumgummikanter)

Fjernbetjening: Beolab Terminal

CD-afspiller: Beogram CD 3500

Møbel: B&O SC80 Stereomøbel i med udtræksplade til pladespilleren og med indbygget lampe ovenover pladespilleren.

Nye billeder kommer snarrest.!!

Anlægget spiller eminent og med recieverens 2X150 watt i 4 ohm (2x100 watt i 8 ohm) er der kræfter nok til at sætte de 2 højttalere i svingninger til hvilken som helst musiktype. Lyden er dejlig klar, neutral og ufarvet og samtidig dynamisk. Det dejlige ved Beovox M150.2 er at de ikke ændre på lyden, men at lyden afspilles som den er indspillet fra studiet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Allan. A søn 9. nov 2014 23:42, rettet i alt 7 gange.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf Allan. A » søn 23. okt 2011 00:17

OBS.! Billedet af båndoptageren er Beocord 6000, som jeg havde tilsluttet mens Beocord 8004 var til service.
Senest rettet af Allan. A søn 23. okt 2011 16:09, rettet i alt 1 gang.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf bjerager » søn 23. okt 2011 07:20

nydeligt, kan ikke sige andet, end at det er ret flot, og at jeg ikke havde noget imod at være den heldige ejer. Men står de højtalere ikke lige vel tæt på hjørnerne?

Hvis jeg var dig, så var min næste anskaffelse helt klart et originalt b&o møbel til sagerne.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf MDA » søn 23. okt 2011 15:53

Velkommen.
Dejligt at der en som har noget andet at vise end det vi plejer at se :Thumpsup:

Synes faktisk de højttalere er mega flotte, kunne være man skulle have sådan nogle engang i fremtiden.
Hvordan spiller de?

Ja setup'et ville være fuldført hvis du fik et B&O stereobænk.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf Allan. A » søn 23. okt 2011 16:01

bjerager skrev:nydeligt, kan ikke sige andet, end at det er ret flot, og at jeg ikke havde noget imod at være den heldige ejer. Men står de højtalere ikke lige vel tæt på hjørnerne?

Hvis jeg var dig, så var min næste anskaffelse helt klart et originalt b&o møbel til sagerne.


Jeg har desværre ikke rigtig mulighed for at placere anderledes :( Men jo du har ret, det står for tæt og det er lidt en skam :(
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf Allan. A » søn 23. okt 2011 16:04

MDA skrev:Velkommen.
Dejligt at der en som har noget andet at vise end det vi plejer at se :Thumpsup:

Synes faktisk de højttalere er mega flotte, kunne være man skulle have sådan nogle engang i fremtiden.
Hvordan spiller de?

Ja setup'et ville være fuldført hvis du fik et B&O stereobænk.


Højttalerne spiller genialt, især de får lidt at leve af. De kan godt være en anelse tamme ved lav styrke, men den dynamiske Loudness i Beomaster 8000 hjælper en del på det. Tror problemet skyldes at jeg ikke har udskiftet kondensatorene i delefilteret endnu. Ved ikke om det hjælper på dybbassen :D

Men det er bestemt en højttaler jeg kan anbefale :) Hvis du vil have toppen af kransekagen, så skal du have MS150.2 som er modellen større end mine, men med en supplerende subwoofer nederst i hver højttaler :D
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf kbekke » søn 23. okt 2011 18:34

Allan. A skrev:Synes lieg jeg ville vise lidt billeder af mit dejlige B&O anlæg som består af deres gamle topmodeller fra 1983 :)

Reciever: Beomaster 8000 (hovedrenoveret i alle ind & udgange, udgangsforstærker samt nye dioder i display)

Pladespiller: Beogram 6002 (8002 er på vej)

Kassettedeck: Beocord 8004

Højttalere: Beovox M150.2 (med nye skumgummikanter)

Fjernbetjening: Beomaster Terminal fra Beomaster 6000 (Beolab Terminal til Beomaster 8000 er på vej)

Som cd-afspiller bruge min Bluray-afspiller som er koblet til med en DIN til RCA adapter. Den kan osse afspille musik fra USB sticks, eksterne harddiske etc. Lyden er ganske forbløffende og spiller bedre end min defekte Beogram CDX.

Anlægget spiller eminent og med recieverens 2X150 watt i 8 ohm, er der kræfter nok til at sætte de 2 højttalere i svingninger til hvilken som helst musiktype. Lyden er dejlig klar, neutral og ufarvet og samtidig dynamisk. Det dejlige ved Beovox M150.2 er at de ikke ændre på lyden, men at lyden afspilles som den er indspillet fra studiet.


Hej Allan.

Et gennemført B&O setup fra de gode gamle dage er altid en fornøjelse at se - også selvom det virker en smule komprimeret :D

Den Beogram CDX har vist noget rimeligt habilt indmad mener jeg at have læst. Det kunne godt være, at du skulle holde fast i den og måske gi den lidt kærlig opmærksomhed ved lejlighed. Der er sikkert nogle her, der har mere forstand på det end mig.

mvh
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf mcs_5 » søn 23. okt 2011 19:47

Allan. A skrev:Tror problemet skyldes at jeg ikke har udskiftet kondensatorene i delefilteret endnu. Ved ikke om det hjælper på dybbassen :D

Der er normalt kun parallelkondensatorer i basdelen, så med mindre de er meget døde (= kortsluttede), skal du ikke regne med forbedringer i bassen. Nye kondensatorer kan derimod give store ændringer i mellemtone og diskant.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf Allan. A » søn 23. okt 2011 22:43

mcs_5 skrev:
Allan. A skrev:Tror problemet skyldes at jeg ikke har udskiftet kondensatorene i delefilteret endnu. Ved ikke om det hjælper på dybbassen :D

Der er normalt kun parallelkondensatorer i basdelen, så med mindre de er meget døde (= kortsluttede), skal du ikke regne med forbedringer i bassen. Nye kondensatorer kan derimod give store ændringer i mellemtone og diskant.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


Jeg vil ikke sige de er meget døde, men ved musik som ikke er så basstæk, er der stort set ingen bas, men ved nyere musik, er der fin dybde. Men det kan jo osse være som jeg tidligere nævnte, at de gengiver musikken som den er indspillet. Men det er jo gamle højttalere, så det kan godt ske, at de trænger til nye paralllekondensatorer. :)
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf Allan. A » lør 26. nov 2011 12:58

Hejsa alle :)

Så er der endelig kommet en Beogram 8002 i hus :) Billeder vil komme snarest
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Philips Vintage Ghettoblaster model D8634 MK II

Indlægaf Allan. A » tors 8. nov 2012 18:13

Hejsa.

Den anden dag dukkede der sådan en her ind af døren. Jeg tænkte straks - Philips = elendig lyd og lav vægt og en kassette som ikke kan trække sig selv rundt. MEN sådan var det slet ikke :D Lyden er pænt fyldig ved alle niveauer, den har 3 motorer til kassette-delen og den går ikke for langsomt. Har automatisk eller manuelt optagestyrke, bas, diskant, balance, stereo/spatial samt loudness funktion.

Desuden har den tilslutninger til alt hvad hjertet kan begære. 2 eksterne højttalere, AUX, pladespiller med stel, Lineout samt eksterne FM antennestik som i en almindelig Hifi tuner. Tilsutning for 12 volt og batterier.

Jeg vil faktisk sige at det er et transportabelt stereonalæg. Højttalerne kan ikke afmonteres i denne udgave men ved der er lavet en model næsten magen til med aftagelige højttalere.

Er der nogen som har noget info omkring denne bærbare musikstation?

Synes lige der skulle et par billeder op så andre kan se den osse :D

PS: Jeg byttede mig til den for 4 GB brugte DDR3 PC RAM
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf Allan. A » tors 8. nov 2012 18:44

Øhh hvorfor er den blevet flyttet? Den har da intet med B&O anlægget at gøre
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf MDA » tors 8. nov 2012 18:50

Hvis vi alle skal lave en tråd for hver mærke man har, så bliver det uoverskueligt.

Det langt bedre at man opdatere sin tråd løbende, så vi kan følge med i hvad der sker eller ikke sker på hjemmefronten.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf Allan. A » tors 8. nov 2012 19:08

Ahh okay på den måde.

Kan jeg ændre overskiften så? Ellers bliver det uoverskueligt for mig hihi. Kan jeg i øvrigt slette billeder som er lagt op?
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Allan. A´s Old School B&O anlæg årgang 1983

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 8. nov 2012 20:08

Allan. A skrev:Kan jeg i øvrigt slette billeder som er lagt op?


Hej Allan

Det ville være rigtig ærgerligt, hvis du slettede billeder. MIN interesse, indtil videre, har ikke drejet sig om de produkter du har derhjemme, men det har været sjovt og spændende at læse alligevel. Hvis jeg en dag får lyst/behov ville jeg være ked af, at der var fjernet billeder.

Når/hvis min interesse tager en bestemt drejning fx. vedr. et produkt og jeg så søger på nettet, finder jeg det ærgerligt, at folk har fjernet billeder i gamle tråde.

Hvis det drejer sig om noget "personligt" eller man ikke vil "udlevere" noget specielt, er det klart noget andet, hvis man efterfølgende finder ud af, at man har lagt billede(r), som rettelig ikke skulle have været lagt ud.
P. M. Hedegaard
 

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster