Jeg hedder Fensten og jeg lider af Vintage Hi-Fi Aquisition Syndrome eller bedre kendt som VHAS.
Jeg har haft maaange forstærkere, flere pladespillere og endnu flere højtalere.
Efter mange romancer, er jeg endt med et primært setup i ‘rum til en musikelsker’.
Det består pt. af en smuk Fisher X-100, som Freddy mente var den helt rigtige adgangsbillet til rørforstærker verdenen. (Det har jeg ikke et øjeblik fortrudt) og et sæt Tannoy Arden i DIY kabinetter. Kilden er en modificeret Lenco L75 med en Audio Technica AT-1007. Og pickuppen er en Denon DL-103, som danner par med en Dali Phono premaplifier. På alle måder et sæt som lyder og ser godt ud.
Fisher’en har lige fået nye russiske rør, med stor hjælp fra Freddy. Den lyder varmt, højt opløst og er bare skøn.
Jeg havde aldrig troet at jeg skulle opnå at få så fine ting indenfor dørene og da slet ikke at have et rum til at trække ned i når der er behov for enetid

I stuen står et andet sæt. En Sansui Au9900a, som danner par med en Lenco L70 og et sæt Jbl 101 Lancer.
Sansui’en er skøøøn. Det er den bedste transistorbaserede forstærker jeg endnu har hørt. Den er kontant, varm og nuanceret og minder ikke så lidt om rør.
L70 blev købt for en slik og KenRas hjalp med at afhente. Tonearmen var let bøjet og den var ikke i god stand. Den havde vist boet på en skole i det sjællandske. Et ganske hårdt miljø. Det ved alle. Men nu er den flyttet til Aarhus og er blevet restaureret. Den er støjfri og lejet spinner i 2 min ( 33 RPM.) ved frigang. Der sidder en Shure SC35C på L70.
Lancer’sen er fortsat nye for mig og jeg nyder at lære dem bedre at kende. De er lige tilpas. De er ikke for store og ikke for små til vores stue og fungerer både godt som TV højtaler, til streaming via Chromecast (radioprogrammer) og ifbm. pladespilleren.
Mvh.
Fensten