Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Gottschalck » ons 9. jun 2010 10:30

Den med kondensatorene kunne jeg også godt finde på. Det er jo kun de 3 skruer oppe ved reguleringerne der skal løsnes - så er filteret tilgængeligt.


pqrannes skrev:
Gottschalck skrev:Jeg har jo selv de Tandberg højtalere - tillykke med dem.
Jeg var også noget lam efter af have slæbt dem ind i rækkehuset - 33 kilo
Jeg synes faktisk også at de spiller ganske hæderligt, selv jazz klarer de ganske udemærket.
Ellers er det altid godt at have et sæt festhøjtalere stående af den solide slags, vel og mærke.
Tjek basenhedens magnet ved lejlighed - 7 kilo. :cool1:


Ja, jeg har godt set at du er blevet begunstiget med et sætte også, Det må lukkes op engang ved lejlighed. Når jeg tænker på, hvad nye kondensatorer gjorde ved mine jævnaldrende Klipsch Heresy, kunne jeg nok godt finde på at sætte friske kondensatorer i delefiltrene.

Men det kommer vi til. Nu skal jeg først høre noget musik.

PQR
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Gottschalck » man 12. jul 2010 17:15

Håber i nyder sommervarmen. Jeg har investeret lidt i et nyt strømforsyningsmodul med indbygget time delay fra Audio Sound lab (eBay - 60$) Der følger en fin manual med og det hele ser ud til at gå til.

Billede

Det skal bruges i min Dynaco SCA35, for det er nærmest umulige at opdrive nogle powerkondensatorer der passer både elektrisk og fysisk. Det er meningen af printet skal erstatte de 2 strømforsyningslytter og de gamle huller passer perfekt til det nye print.


Billede

Jeg har måtte ty til renset benzin for at få bundpladen nogenlunde ren.

Nu mangler jeg bare at rense printkortene nogenlunde rene.

Kondensatorerne er forøvrigt fra ham der Jan i germanistan. (frag Jan zuerst)






Billede
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Gottschalck » tirs 13. jul 2010 10:20

Ja så er det print skiftet og i regnvejr med flotte lyn under halvtaget i aftes. Det virkede sgu første gang og efter ca. 50 sekunder er der hul igennem. Jeg skiftede samtidgt det gamle enkeltisolerede netkabel til et mere moderne ditto med jord.

Billede


Her er samtidigt lidt billeder af 'haveanlægget'

Her Rogers LS 3/5 højtalerne. Man lytter fra spisebordet!

Billede

Her den lidt mystiske konstellation Xiang Sheng 728A rørpre sammen med udgangstrinnet Robertson Audio 'Forty Ten' som Tubemania var så venlig at fixe. Spiller ovenud godt. Signal kilden er en Nad C525BEE.

Billede

Som det ses er der ikke plads til en grammo og jeg spiller på både nyt og gammelt. Forforstærkeren mener jeg er lidt af et scoup til en tusse på eBay.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » ons 11. aug 2010 13:59

Fik lige, igen-igen lyst til at ligge lidt billeder op.

Ikke at jeg har exhibionistiske tanker om mig selv eller hang til at promovere mine ting, men mere bare hygge.

Denne her (Mitronic CA-2) har jeg tryllet op for en rum tid siden og har ikke haft tid til at prøve den før idag.

Det var godt nok en glædelig overraskelse - spiller ovenud godt.

Er der nogen - ud over Klavs ;) der kender mærket og modellen?

Jeg finder ingen hits på Google hvis man søger efter den.

Der sidder forøvrigt rigtig fine komponenter i den og phonodelen er plasteret til med sovs for at undgå kopiering.

Måske musikbranchen kunne lære noget her.

Billede

Billede


Ud over det er her et par billeder af resten af det grej jeg spiller på i øjeblikket, men de fleste af jer har jo set det!!!

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af Gottschalck lør 9. okt 2010 17:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf mcs_5 » ons 11. aug 2010 15:44

Kender ikke den Mitronic, men den ser da interessant ud. Er den dansk?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Tonni » ons 11. aug 2010 18:09

Mener svagt at kunne huske den har været testet i high fidelity en gang i forrige årtusinde...
Vist nok omkring start firserne.
Kommer jeg i tanke om mere skal jeg nok skrive.

mvh. Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » ons 11. aug 2010 20:49

Ja kommer vist oppe fra Birkerød.


mcs_5 skrev:Kender ikke den Mitronic, men den ser da interessant ud. Er den dansk?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf KlausM » ons 11. aug 2010 22:05

Tonni skrev:Mener svagt at kunne huske den har været testet i high fidelity en gang i forrige årtusinde...
Vist nok omkring start firserne.
Kommer jeg i tanke om mere skal jeg nok skrive.

mvh. Tonni


Komponent valget ligner meget det der var "in" i startfirserne, Philips Polycarbonat og Siemens Stackfoil kondensatorer. Mitronic havde også en MOSFET bestykket effektforstærker, det passer også med første halvdel af firserne. Mener at det var medbyg a la Hafler og Dynaco (dvs print samlede og afprøvede). Kabinettet ligner det, der kunne købes til High Fidelity's forforstærker.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf his067 » ons 11. aug 2010 22:09

Jeg synes også at kunne huske den fra i slutningen af halvfjerdserne. en af mine venne lånte en i Aage Nielsens Efterfølger på Sortedam Dossering. Den var, så vidt jeg husker, et byggesæt, til omkring 1000 kr. I vores studentervanvid (ingen penge og store ambitioner om god lyd) overvejede vi valget imellem High Fidelity's forforstærker og denne her tingest. Den lødt temmeligt godt, men jeg ville hellere have High Fidelitys forforstærker.

Forresten: er der nogen af jer der kender nogen der har en "HiFi" forforstærker til salg i det originale kabinet?
vh

Frederik


Gottschalck skrev:Ja kommer vist oppe fra Birkerød.


mcs_5 skrev:Kender ikke den Mitronic, men den ser da interessant ud. Er den dansk?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » lør 14. aug 2010 23:44

Pokkers til regnvejr her til aften, alt svømmer over her i haven. Konen ser Barnaby, så jeg har leget lidt med noget nyt gammelt legetøj.

Fik disse (Yamaha NS-10M) her ind forleden fra en gammel ven. Han påstod at den ene bas ikke fungerede og at de iøvrigt var så gamle at jeg godt kunne aftage dem, hvis jeg kunne bruge dem. Han fik til gengæld lidt godt øl fra 'Skovlyst '- vores lokale bryggeri, samt en hæderlig pladespiller i bytte.

Det viste sig at der var en løs forbindelse i filteret på den ene højtaler, så loddekolben blev varmet op og vupti - liv i dem igen.

Det er godt nok en anderledes fornemmelse at lytte til et par små studiemonitorer. De er meget analytiske og afslører nådeløst alle unoder i indspillekæden. Visse indspilninger lyder fremragende andre hæsligt. Med frontstof på ligner det noget fra Bilka, synes jeg. Med frontstoffetpillet af kommer den flotte hvide bas/mellemtone til sin rettighed - flot synes jeg.

Billede

Billede

Her størrelsesforhold i forhold til Rogers som jo ikke er ret store.

Billede

Er der nogen herinde der har hørt dem eller kender dem. Har luret lidt på nettet her og der. Nogen hader dem. Andre elsker dem. Tror nok at de egner sig godt i et studie med deres distinte lyd - hvis man kan kalde det det.
Nu kender jeg ikke alderen, men har læst mig til at de er lavet fra 1978 og ca.30 år frem. Mine er vist halvgamle.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Fredmarantz » søn 15. aug 2010 00:06

Henvend dig i ethvert studie - hjemmestudie - eller musiker med harddiskrecorder o. lign - og de vil, hvis prisen ellers er fornuftig, elske dig for det! - Som du selv siger - en legendarisk nærfeltsmonitor - det er det, som de er bygget til. - ikke egentlig hifi.

Modificér dem ikke, men brug dem - eller get rid of them, som de er. Fedt, at du lige fik liv i dem igen.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Fredmarantz » søn 15. aug 2010 00:13

se evt. her -

http://www.dba.dk/studio-monitor-yamaha ... -67777960/

Jeg synes nok, at prisen her er lidt "optimistisk" - but you get the point?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 15. aug 2010 00:21

Ja har fattet pointen. Godt nok en lidt overraskende pris. Kan se at dem i DBA er et par NS'er. Mine er MS'er.
Kender ikke forskellen, men MS skulle vist være de oprindelige med en anelse mere musikalske noder.
- og man kan rent faktisk godt høre musik på dem ligesom JBL's studiomonitorer.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Louis » søn 15. aug 2010 00:32

Spændende ser de ud. Egentlig ret flotte på deres egen studie måde.

Hvordan er de i forhold til hornene? Som jo er bundhamrende musikalske :cool1:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Fredmarantz » søn 15. aug 2010 00:49

Gottschalck skrev:Ja har fattet pointen. Godt nok en lidt overraskende pris. Kan se at dem i DBA er et par NS'er. Mine er MS'er.
Kender ikke forskellen, men MS skulle vist være de oprindelige med en anelse mere musikalske noder.
- og man kan rent faktisk godt høre musik på dem ligesom JBL's studiomonitorer.


I den aktive del af musikbranchen er der en omend endnu mere (læs: voldsomt meget mere) helhjertet jagt på vintage-grej end i vores lille vintage-hifi-verden.

I studieverdenen ligeså, men studieverdenen har det med at samle gamle effektmaskiner og "skrammel" sammen - og kombinere det med sidste nye digitalteknik - altså meget "hybride" i deres måde at sammensætte udstyr på. Jeg er helt sikker på, at mange studiefolk vil løfte øjenbrynene over dine nye Yamaha'er. Jeg kender ikke lige forskellen på MS og NS - men mon ikke du kan google lidt rundt og få en fornemmlse på Ebay o.lign. Der plejer man at kunne få et fingerpeg også.

Vedr. JBL's Studiomonitors:

Jbl's tidligere studiomonitors er oprindeligt konstrueret efter en hel anden klangfilosofi end disse Yamaha mv.

Deres studiomonitors fra 70'erne og starten af 80'erne var faktisk særdeles meget fine at spille musik på (synes jeg jo naturligt nok, da jeg selv har et par (faktisk 2)) - men da "bølgen" med luftig diskant og øget opmærksomhed på "udklingningen i bækkender" - luften i blæserinstrumenter of stemmer mv. tog overhånd (min opfattelse) - så fremstillede man udstyr - heribalndt højttalere, som i meget høj grad kom til at lyde ligeså luftigt og tørt, som idealet blev til. Dette gælder også udstyret til nedmix (studie) of derfor blev NS/MS-10'erne populære og er det stadig. JBL - lavede tilsvarende højttalere med lignende klangfilosofi (salg-salg aktiekurser mv.) og Genelec- Alesis m.fl. det samme, så nu står der med 1000% sikkerhed sådan et par i ethvert studie.
Studieteknikere af i dag er ikke ældre end at de i dag synes, at udstyr fra 70'erne er lige så "vintage", som vi (mig??) synes, at udstyr fra 60'erne og ældre, er. (sidste sætning er sgu ikke særlig elegant formuleret, men det var, hvad jeg kunne lige nu).

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster