So Far so good!.

Vis os dit grej

So Far so good!.

Indlægaf Ehapa » tors 19. jan 2012 18:23

Så er jeg langt om længe kommet i mål med med de ønsker jeg har haft de sidste 5 år, så lang tid har det taget at støve de 6 små monoblokke op på Ebay, og få dem renoveret. Det er kun seks år siden jeg droppede den Luxman 120a
som jeg købte af min chef i 1986.

På billedet er Pye HF mozart fra 1957(10watt), de er Single ended med et stk El34, og 2stk ecc83 i hver , alle rør er Nos Mullard fra 60erne. Lydmæssigt er de meget Brittiske med Varme og nærvær, dertil er det hele trukket godt ud med et yderst lækkert lydbilled, nogle rigtig charmetrolde, desværre er de meget meget svære at opdrive i god stand.

Siemens 6 ela 2427a(10watt), ca 1962, Nos El84(Telefunken/diamant, ecc81 siemens) har jeg lige fået tilbage fra renovering så de ny Kodensatorer skal lige tilspilles, de blev oprindeligt brugt i mindre biografer m.m, de spiller som andet Tysk grej, detaljeret, og Dynamisk med et flot perspektiv.

Telefunken V73 fra 1968(4watt), 2-stk Valvo EL42, 2-stk EF804s i hver blok. Blev brugt af Tysk Radio/og mange studios, Beatles brugte V72(pre) i Abby Road, nok de mest komplete rørforstærkere jeg har hørt, de har det hele, sødme, Dynamik, perspektiv.....Osv. De er meget eftertragtet i Asien, og skulle være måske den bedste rørforstærker til Open baffle, jeg har prøvet dem med et par Saba-reso/sabaCoaxial forrygende til lettere musik.

Jeg har prøvet en del Højtalere her i vores ikke særligt store lejlighed, og har givet op at have kabinet højtalere(bas-akkustik) bortset fra Rogers ls3/5a, reso gjorde det rigtigt godt men ikke ved rock, så tilbage er
kun Open baffle .

Så de sidste ;) projekter er at få min Pre/riaa færdig, og bygget nogle minimale OB, og til sidst få Garrard 301 op at rulle igen i en skifer plint.

http://lampizator.eu/
http://www.audiocircle.com/index.php?board=90.0

Billede
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: So Far so good!.

Indlægaf sommer » tors 19. jan 2012 18:55

Det ser jo fantastisk ud :cool1: Jeg er sikker på, at det lyder ligeså. Jeg ville selv elske et par Rogers - pengepungen er desværre ikke til det pt. Men engang....åh, engang. Også en ret fed hifi-bænk - specielt den omvendte sorte trekant er fed :). Må være dejligt at kunne nyde, at års eftersøgning af udstyr har bårer frugt - tillykke.....

Mvh
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: So Far so good!.

Indlægaf Almarx » tors 19. jan 2012 22:10

Tillykke, det ser rigtig godt ud. Jeg håber du får styr på det med højtalerne. Har du en ligeså spændende pladespiller??

mvh
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: So Far so good!.

Indlægaf Ehapa » tors 19. jan 2012 23:06

Takker :p ,

De Rogers er rigtig gode når man lytter tæt på, på Ebay koster de alt for meget synes jeg, de er jo syge med dem i Asien derfor er priserne høje , bænken er lavet af storskrald og lidt birkefiner og en lavasten plade til pladespiller.

Jeg har to pladespillere en Garrard 301 Fedtleje, og en Lenco L70, jeg mangler pt en riaa som dukker op om et par måneder det glæder jeg mig sku til.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: So Far so good!.

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 19. jan 2012 23:07

Almarx skrev:Har du en ligeså spændende pladespiller??

mvh


Måske har han en Garrard 301......... ? :Briller:

:D
P. M. Hedegaard
 

Re: So Far so good!.

Indlægaf Almarx » tors 19. jan 2012 23:34

:oops:
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: So Far so good!.

Indlægaf Ehapa » lør 31. mar 2012 15:04

Følger lige op på min tråd, da forstærker siden og pladespiller nu er på plads.
Jeg byttede mit Garrard 301værk til en EMT 950, det var der sikkert mange der ikke ville have gjort på grund af EMT
størrelse udsende m.m.
Men jeg må tilstå at jeg aldrig har hørt så meget Vinyl som nu, den er kanon den EMT, med meget større finesse, og ikke mindst er der ro og bare skide lækker lyd.
Jeg har prøvet alle de gamle mellemhjuls pladespillere desværre har jeg ikke haft råd til at beholde dem... :(

Forforstærkeren er DIY, lavet af Per Knudsen, den er specielt lavet til de små Maihak v73 da de skal have trafroer som output fra forforstærkere. de er ret besværlige de V73 som man kan læse på nettet, men får man det op at køre er
de meget svære at hamle op med især i mellemtonen og selvfølgelig på følsomme højtalere , så lyden taget i betragtning er det et godt køb.
Billede
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: So Far so good!.

Indlægaf eggers » lør 31. mar 2012 15:38

EMT! Respekt!
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Amsterdam
Lokalitet: Amsterdam

Re: So Far so good!.

Indlægaf Ehapa » tirs 5. feb 2013 20:25

Så er jeg hurtigt tilbage i Vintage-rillen, Fik et par flotte Tannoy Gold 3lz fra sidst tresserne ind af døren idag,
dejligt med den lækre Tannoy lyd som fylder stuen igen, har haft nye højtalere det sidste stykke tid men konklusionen
er at der mangler noget "magic" i mellemtonen som mange gamle højtalere har ,de gamle tannoy lyder bare møg naturlige, jeg gider ikke pille ved dem da de står helt originalt, og lyder godt :p , de gamle tannoy pap-kasser fulgte endda med, de har ikke været brugt siden sidst halvfjerserne. Forstærkeren på hylden er nok det tætteste man kan komme på vintage uden at være det! Luxman SQ38u

Billede
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: So Far so good!.

Indlægaf Ehapa » tirs 5. feb 2013 20:27

Det står ad helvede til pt, så der skal lige rykkes rundt :p ,
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: So Far so good!.

Indlægaf mcs_5 » tirs 5. feb 2013 23:58

Ja, det ser en lille smule klemt ud ;)

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: So Far so good!.

Indlægaf kbekke » ons 6. feb 2013 00:31

Godt at se, at du ikke helt har forladt os trods alt.

Og med en forstærker og en grammofon og to højtalere, så har du jo faktisk alt, hvad man egentlig har brug for.

-Det var lige noget at tænke over her på falderebet...
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: So Far so good!.

Indlægaf Ehapa » søn 14. jul 2013 12:12

En opdatering af mine ting, der er godt nok røget en del ud af døren det seneste halve år så nu har jeg "kun" hvad der
står fremme og spiller, jeg har lige byttet mig til denne Mcintosh mx 110, imponerende byggekvalitet, og den lyder temmeligt godt, den kører sammen med de af mine forstærkere jeg har valgt at beholde Pye HF10 Mozart SE, de er
integreret , men jeg har valgt at koble forforstærkerdelen fra, effektdelen er rigtigt god,
De har kostet mig mere i rep. end hvad jeg gav for dem i sin tid, senest har Analogbo skiftet nettrafo, og skiftet andre dele til det bedre så nu håber jeg de holder mange år.
Billede
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: So Far so good!.

Indlægaf Ehapa » søn 14. jul 2013 12:28

Og her er min Thorens 124, den er i flot stand, måske skifter jeg toppladen selvom de var lidt fremme i skoene her
og brugte en 22mm krydsfiner topplade den ligger på nogen gummibøsninger i hvert hjørne, jeg har en skiferplade i 21mm som jeg vil prøve, ellers vil jeg beholde den som den står...kommer aldrig i mål med selvbyg :| , Tonearmen
er en Ortofon smg212 , den er faktisk rigtig god minder mig meget om Sme 3012, men den fungerer nok kun med Spu, nede i hjørnet står en step-up trafo Ortofon mc-2000, den er god ved Spu.
Billede
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 131 gæster