Opdateret Nikko-stak

Vis os dit grej

Opdateret Nikko-stak

Indlægaf skjold » søn 16. dec 2012 14:37

Så er Nikko-stakken ved at være komplet: Billede

Fra oven og ned:

EQ-20
Gamma 40
Beta 40
Alpha 440

Stakken føder 4 stk. JBL'er. Kilden er pt. et Prodigy eksternt lydkort men det er vel næsten helligbrøde her at føde tingene digitalt :)
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Opdateret Nikko-stak

Indlægaf Marantzman » man 17. dec 2012 18:26

Det ser overordentligt smukt og stilrent ud:-) Jeg havde for et par år siden en ældre Nikko receiver som jeg forærede til mit gudbarn. Den lød godt og hun er stadig henrykt over den.
Hvilke Jbl`er er der tale om?

mvh
Bjarne
Marantzman
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Opdateret Nikko-stak

Indlægaf skjold » man 17. dec 2012 18:40

Tak Bjarne :) ja, jeg synes det blanke japanske fra sidst i 70'erne er noget af det flotteste. Højttalerne er et sæt L100 Century og et sæt nyere LX'er (= wanna-be JBL lavet af Harman Group). Basserne i de sidstnævnte var vist fra Audax og mørnet op men de blev skiftet til nogle Scan-Speak med gummiophæng og refleksportene ligeledes skiftet, så de passede. Kabinettets litervolume og de øvrige enheders følsomhed passede fint til den der Scan-Speak enhed. Ikke meget vintage over det og vel i bund og grund noget biks men det spiller da og bassen er en del bedre efter ombygningen :)

Jeg lurer løbende efter andre højttalere men dels vil jeg ha' noget godt, dels vil jeg ikke betale en bondegård for det. Sådan er vi vel lidt alle sammen :)
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Opdateret Nikko-stak

Indlægaf Boptilyoudrop » man 17. dec 2012 21:05

Hej Skjold. Jeg forstår fuldt ud din glæde ved det gamle silverface udstyr, jeg syntes også det er ret fedt. Jeg kan godt huske at stå i Audioscan og savle over det sæt der. Og store Coral højttalere, Fostex trælæbehorn, IMF transmissionslinjer og Rega planeter. Nu har jeg selv et Luxman setup i stuen med blafrometre, børstet alu, equalizer og koblet på store Coral højttalere Det er nok ikke verdens bedste anlæg, men der er en ung knægt inden i der er ret fornøjet. :OLO:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Opdateret Nikko-stak

Indlægaf KlausM » man 17. dec 2012 21:23

Nikko Alpha 440, det er en heftig sag, den ville jeg godt høre.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 150 gæster