Upload af billeder

Vis os dit grej

Upload af billeder

Indlægaf MDA » lør 2. feb 2013 13:45

Man kan kun uploade hvis dine billeder maks fylder ½mb.
Upload helst billederne i 1024pixel

Mit eget kompakte digitale kamara tager billeder i dimension 4592x3056 og fylder omkring 2.5mb, men du kan i paint (tegne program) som er indbygget i windows skalere billederne ned til 1024pixel, derved lander du under 1/2mb i størrelse.
En anden fordel ved at skalere billederne ned i 1024pixel er at du skal ikke sidde og vente med at loade billederne på forummet, med mindre du sidder på en meget langsom internet forbindelse.

Først skal du skaler billederne ned til 1024pixel
Vælg det billede som du vil skalere ned, højere klik på billedet også kør musen ned til Åbn med, der efter kan du så vælge paint
1.jpg


Nu er billedet åbnet i Paint, du vælger så Tilpas størrelsen
2.jpg


Vælg Pixel
Der efter skriver du 1024 i rubrikken, du må også meget gerne skrive 800
Jeg vil anbefale at du holder dig til disse 2 tal, for at bibeholde en billede størrelse som er passende.
3.jpg


Nu skal billedet gemmes, du kan vælge at overskrive dit original billed, dvs. dit original billede vil blive lavet om til 1024pixel vælge du dette klikker du på
Gem
Vil du der gerne beholde dit originale højopløsningsbillede skal du vælge
Gem som
4.jpg


Vælger du Gem som skal du gemme filen som JPEG fil
44.jpg


Der næst skal du vælge en placering, hvor på computeren hvor du gerne vil gemme billedet.
444.jpg


Nu er billedet gemt på din computer, har du flere billeder som du gerne vil vise frem, gør du bare det samme med alle de andre billeder du vil vise.

Når du har skrevet dit indlæg og er klar til at upload et billede vælger du fanebladet
Upload af vedhæftet filer
Dernæst vælger du
Gennemse
5.jpg


Nu skal du så finde dit billede frem på computeren, når du har fundet det billede som du lige har skaleret ned dobbelt klikker du på billedet, og dernæst trykker du
Tilføj filen
6.jpg


Nu er billedet uploaded til forummet, nu skal du så vælge hvor billedet skal vises i dit indlæg.

På billedet har jeg valgt at billedet skal være lige under min tekst, og har derfor flyttet min markør ned under teksten. Vil du gerne have billedet over teksten flytter du bare din markør op over din tekst.
Tryk derefter
Placer inline
Hvis du ikke gøre dette vil forummet automatisk indsætte alle dine billede i bunden af dit indlæg.
Har du feks. kommet til at uploade et forkert billede kan du trykke på
Slet fil
Som står lige ved siden af Placer inline.
7.jpg


Nu du færdig med at upload billedet, husk at trykke
Udfør
8.jpg


Nu er billedet uploadet til forummet til evig minde og beskuelse :Thumpsup:

Nogle spørgsmål eller er guiden på nogle måder uforståelig, skal du endelig ikke holde dig tilbage, jeg hjælper dig gerne igennem guiden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Upload af billeder

Indlægaf Tonni » lør 2. feb 2013 14:54

En lille kommentar Mads! Hvis du gemmer dit billede, under gem, som du skriver, koster det dig dit højopløselige billede! - Må jeg anbefale at du/man i stedet for vælger "gem som" og så eksempelvis tilføjer et bogstav eller lignende, til det oprindelige filnavn...
Jeg vil, i hvert fald, meget nødigt komprimere mine "originaler", for at kunne uploade dem i forum!!! ;)

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Upload af billeder

Indlægaf MDA » lør 2. feb 2013 15:04

hehe var faktisk begyndt på at lave guide så du kunne vælge at gemme billedet på 2 måder, men gik fra det igen.

Guiden er lavet om så man har 2 muligheder når man skal gemme sit billede.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Upload af billeder

Indlægaf Tonni » lør 2. feb 2013 15:22

:cool1:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Upload af billeder

Indlægaf Bent Egholm » lør 2. feb 2013 17:23

Flot og informativt. Håber vi får en masse gode billeder fremover, men burde denne upload vejledning ikke ligge i Info?
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Upload af billeder

Indlægaf MDA » lør 2. feb 2013 17:31

jo det kan du engentlig have ret i Bent, der er nu oprettet en tråd i Info.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Upload af billeder

Indlægaf Strandvaskeren » lør 2. feb 2013 23:30

MDA skrev:jo det kan du engentlig have ret i Bent, der er nu oprettet en tråd i Info.

Herligt med en guide. Linket i indlægget på Infosiden linker for øvrigt til din kommentar jeg har quoted her i stedet for første indlæg i tråden.
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Upload af billeder

Indlægaf MDA » søn 3. feb 2013 00:06

Hej Thomas
Det er hermed rettet, tak for hint :thumbsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Upload af billeder

Indlægaf provinspoul » søn 26. jan 2014 19:49

Gad godt at vide hvad jeg gør galt jeg kan ikke få det til at virke. :-(
Akai PS 200M x2 * Akai PS 120M x2 * Akai Ps 200C x2 * Akai Am2950 x2 * Akai Gx-f95 * Akai Gx4000 * Akai Apq 41C * Akai AP 307 * Akai AP - Q80 * Akai AP 50 * Akai Cd 73 x2 * Akai Am 73 x2 * Akai At 93 * Akai At 2450 * Akai Cd-a7 x2 * JBL 250q
provinspoul
Branchemedlem
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 27 dec 2013
Lokalitet: struer

Re: Upload af billeder

Indlægaf rørglad » ons 12. mar 2014 09:36

Prøv evt. et gratis program, der hedder "FastStone photo recizer".
Det er meget nemt at arbejde med. Du vælger bare hvor mange pct af værende pixel størrelse, du ønsker efter recizing.
rørglad
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 07 feb 2011
Lokalitet: 8800 Viborg

Re: Upload af billeder

Indlægaf B&O Vintage » ons 12. mar 2014 11:15

Jeg bruger Microsoft Office picture manager, det tager u n d e r et minut. Damen her, der lytter til min nye James Brown plade, fylder kun 26kbits. Du vælger imellem stor eller lille webside eller nogle af de andre formater. Lynhurtigt selvom der står Microsoft.
øvild.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Upload af billeder

Indlægaf B&O Vintage » ons 12. mar 2014 11:34

Undervisning. Plancher følger
IMG_2012.JPG
IMG_2013.JPG
IMG_2014.JPG
IMG_2015.JPG
IMG_2016.JPG
IMG_2017.JPG
IMG_2018.JPG
IMG_2019.JPG
IMG_2020.JPG
IMG_2021.JPG


Kræver at man har office pakken, men kan vist hentes gratis i en studie version. :ide:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Upload af billeder

Indlægaf MDA » lør 22. mar 2014 15:06

En anden måde at gøre det på, og som er lyn hurtigt er Image resizer, men virker hvis kun til windows
https://imageresizer.codeplex.com/
Har prøvet det, og man kan vælge flere billeder på en gang, og der skal ikke åbnes nogle programmer for at resize.
Vælg dit/dine billeder og højre klik med musen, vælg så størrelse og vupti du er klar til at upload billeder til forummet.
Det gode ved dette program er, at den gemmer dine originaler, den opretter bare nye billeder i det størrelse du har valgt.
Nemmere kan det hvis ikke gøres! :thumbsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Upload af billeder

Indlægaf B&O Vintage » lør 22. mar 2014 18:51

MDA skrev:En anden måde at gøre det på, og som er lyn hurtigt er Image resizer, men virker hvis kun til windows
https://imageresizer.codeplex.com/
Har prøvet det, og man kan vælge flere billeder på en gang, og der skal ikke åbnes nogle programmer for at resize.
Vælg dit/dine billeder og højre klik med musen, vælg så størrelse og vupti du er klar til at upload billeder til forummet.
Det gode ved dette program er, at den gemmer dine originaler, den opretter bare nye billeder i det størrelse du har valgt.
Nemmere kan det hvis ikke gøres! :thumbsup:


det henter jeg og afprøver. :thumbsup:
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Upload af billeder

Indlægaf B&O Vintage » tirs 25. mar 2014 00:44

MDA skrev:En anden måde at gøre det på, og som er lyn hurtigt er Image resizer, men virker hvis kun til windows
https://imageresizer.codeplex.com/
Har prøvet det, og man kan vælge flere billeder på en gang, og der skal ikke åbnes nogle programmer for at resize.
Vælg dit/dine billeder og højre klik med musen, vælg så størrelse og vupti du er klar til at upload billeder til forummet.
Det gode ved dette program er, at den gemmer dine originaler, den opretter bare nye billeder i det størrelse du har valgt.
Nemmere kan det hvis ikke gøres! :thumbsup:



Den virker fint og hurtigt. Bruger jeg nu. :thumbsup:
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster