Billehifi' grej

Vis os dit grej

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Tonni » ons 30. dec 2015 06:30

Mange tak Spuncut!

Det link skal lige kigges lidt efter i sømmene...
Mangler et sæt eller tre til mine gamle Kenwood/Heathkit Hamradioer...

OT men håber Johan tilgiver! ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Billehifi » ons 30. dec 2015 13:23

Helt iorden Tonni.
Jeg mangler stadig endnu en Geloso, så der går nok lige et stykke tid, før jeg køber ind af nye rør ;)
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Billehifi » ons 15. jun 2016 15:07

Lidt nyt herfra.
Der er sket en del siden da. Har fået solgt en del af det jeg havde stående i min mors kælder(højtalere, receivere og pladespillere).
For et par uger siden fik jeg så fat i en Luxman PD284, men den manglede tallerkenen, heldigvis var der en bruger herinde som havde en liggende, jeg kunne købe for portopris-Endnu engang mange tak skal der lyde.
Mit leakstereo 70 forstærkersæt med tuner er blevet sendt til reparation. Den havde brum i for-forstærkerdelen og den ene phonoterminal var gået sig en tur. Tuneren havde det heller ikke for godt.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Billehifi » man 21. sep 2020 21:23

Sad og surfede lidt rundt på siden og fandt min gamle tråd. Der er sket meget siden da. Jeg har flyttet to gange og skilt mig af med næsten det hele - Og startet forfra.

Jeg har startet to setup op, et i stuen og et i mit nye "lytte-rum".

Stue setup består af en Micro Seiki DQX 500 (med ortofon 2m red), Sony TA-S7 forstærker, Canton Plus C subwoofer og ITT Korona K1-70 kuglehøjttalere. Kæresten er glad for at der setup der også passer ind til resten af indretningen og med en tung kommode, hvor subwooferen kan være i hjælper det meget :) Så fylder den ikke så meget i resten af rummet. Den er blevet dæmpet i både kasse og på kommodens fødder. (Flise gulv).

Drømmen om et lytterum har altid været der, men pladsen har manglet. Det er nu blevet til virkelighed i den nye lejlighed og derfor fik jeg fat i en Micro Seiki DQX 1000, som har været en drøm at få fat i siden jeg var 18. Den har fået følgeskab af en ny-indkøbt Dynavox VR-70E Phono black rørforstærker (ja den er helt ny), så ikke vintage. Men lyden er rigtigt god - især efter snart 100 timers opvarmning, som jeg blev anbefalet. Den varmer nu kun op i en halv time inden brug, således at lyden er hel optimal. Musikken bliver leveret af en nyrenovret Ortofon X5-MC pickup. Og højttalere er et par 80'er Canton GX-260 studiehøjttalere der bruges i lytterummet - og de gør det helt fint.

Mit leak sæt har fået nyt liv hos The Canadian herfra siden, så der er stadig teknik der skifter hænder.

Over and out :)
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Louis » man 21. sep 2020 22:00

Billehifi skrev:Sad og surfede lidt rundt på siden og fandt min gamle tråd. Der er sket meget siden da. Jeg har flyttet to gange og skilt mig af med næsten det hele - Og startet forfra.

Jeg har startet to setup op, et i stuen og et i mit nye "lytte-rum".

Stue setup består af en Micro Seiki DQX 500 (med ortofon 2m red), Sony TA-S7 forstærker, Canton Plus C subwoofer og ITT Korona K1-70 kuglehøjttalere. Kæresten er glad for at der setup der også passer ind til resten af indretningen og med en tung kommode, hvor subwooferen kan være i hjælper det meget :) Så fylder den ikke så meget i resten af rummet. Den er blevet dæmpet i både kasse og på kommodens fødder. (Flise gulv).

Drømmen om et lytterum har altid været der, men pladsen har manglet. Det er nu blevet til virkelighed i den nye lejlighed og derfor fik jeg fat i en Micro Seiki DQX 1000, som har været en drøm at få fat i siden jeg var 18. Den har fået følgeskab af en ny-indkøbt Dynavox VR-70E Phono black rørforstærker (ja den er helt ny), så ikke vintage. Men lyden er rigtigt god - især efter snart 100 timers opvarmning, som jeg blev anbefalet. Den varmer nu kun op i en halv time inden brug, således at lyden er hel optimal. Musikken bliver leveret af en nyrenovret Ortofon X5-MC pickup. Og højttalere er et par 80'er Canton GX-260 studiehøjttalere der bruges i lytterummet - og de gør det helt fint.

Mit leak sæt har fået nyt liv hos The Canadian herfra siden, så der er stadig teknik der skifter hænder.

Over and out :)


*piccc*
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Billehifi » man 21. sep 2020 22:13

Haha selvfølgelig Louis, det glippede :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Billehifi » man 21. sep 2020 22:14

120103264_1207005009668309_8418371009373054016_n.jpg
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Billehifi » man 21. sep 2020 22:18

Lige et ældre billede med rørforstærken. Der er siden kommet nyt tungere møbel til setup :) (Og som også passede ind i resten af indretningen) ;)
Senest rettet af Billehifi tirs 10. aug 2021 19:21, rettet i alt 1 gang.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Louis » tors 24. sep 2020 11:08

Lækkert med To Micro! Skal det næste så være en ddx-1500 :)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Billehifi » tors 24. sep 2020 12:16

Haha tak :) Jeg syntes faktisk DQX 1000 er pænere. Det er ikke fordi det skal blive en motorpark :) Jeg stopper ved DQX 1000 og vil så nu koncentrerer mig om de enkelte elementer i mit setup fx. opgradering af højttalere osv :) Det tænker jeg også er et godt naturligt stoppested for mig selv - ellers griber det hurtigt om sig :)
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Hackenberg » tors 24. sep 2020 13:54

Har du nu en DQX 500 uden arm?
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Billehifi » tors 24. sep 2020 17:14

Heldigvis ikke. Der sidder en ma-500 på begge pladespillere.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Billehifi » tors 27. jan 2022 12:50

Kan se det er længe siden jeg har opdateret min tråd. Der er sket rigtig meget siden da. Så nu kommer der en lille solstrålehistorie. Forrige år i januar 2021 var jeg så heldig at få lov til at købe et sæt Tandberg TML 3005 højttalere i palisander og en revox effektforstærker (Revox B242). De havde havde stået i det samme hus siden de blev købt sidst i 70'erne af ejers afdøde mand. Han var blind, men var interesseret i HIFI(Enken fortalte mig, at der havde stået flere Revox Spolebåndoptagere - de var solgt). Han havde også bygget højttalere og havde ellers også indlagt højttalerkabler rundt i alle vægge(dvs. de gik gennem væggene fra hifi-værelset og ind i stuen). Enken var desuden også blind. Dengang i 70- og 80'erne kunne de begge se meget svagt, så det var der de begge havde haft hobbyer. Han med Hifi og hende med vævning af tæpper. Et meget spændende hjem at besøge :p . Nu skulle enken på plejehjem og af med alt. Jeg fik lov at købe højttalere og en revox effektforstærker, som beset. Det havde stået stille i mange år. Og så hjalp jeg hende med at flytte. Det var ialt en meget hyggelig handel. Tandbergene kom på lager hos min bonusfar. Kabinettet var pænt. Mellemtone kanterne var smuldret og frontstof var noget tilsmudset. Kanterne blev bestilt via Audiofriends. Jeg fandt nogle der passede. Herefter blev de skiftet og derefter stod højttaleren på sjælland fra juni 2021 og frem til jan. 2022, hvor jeg fik dem hjem. Og de spiller fantastisk. Har aldrig haft så lækre højttalere - og STORE og så sublim lyd. Min kæreste synes de er lige store nok, men de står da stadig i stuen. :OLO: Og hun synes også de lyder godt - men de ender nok med at forlade stuen til fordel for kontoret :/ Jaja husfreden skal også passes :p

Jeg har fuldt med i Tantebergs tråd om hans 3005. Og ja man ender jo alligevel med Tandberg før eller siden. Tak for tråden - Den gav mig meget at læse, mens jeg ventede på mine.

Revox effekforstærken er kommet på lager indtil pladsen er til den. Den har fået et tjek hos Lydbutikken på Frederiksberg(mener jeg den hedder). Og nu er den i tip top stand. Nu leder jeg bare efter den matchende forforstærker (Revox B252) - og ellers overvejer jeg lidt at matche tandbergerne med 3000-serien
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Billehifi tirs 8. feb 2022 11:42, rettet i alt 1 gang.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Mit setup ;)

Indlægaf larsne » tors 27. jan 2022 13:37

:cool1: De er godt nok fine
larsne
 
Indlæg: 1271
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Mit setup ;)

Indlægaf vincula » tors 27. jan 2022 14:27

Hvor er de bare überfede de Tandberg :p :p :OLO: :OLO: :OLO:

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster