Billehifi' grej

Vis os dit grej

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Billehifi » tors 27. jan 2022 14:59

Ja er mega glad for dem. Noget af det bedste jeg har haft mellem hænderne. :D
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Mit setup ;)

Indlægaf Billehifi » søn 19. nov 2023 11:32

Må vist hellere opdaterer den tråd her lidt. Der er sket en del siden sidst. Noget grej er kommet ud, jeg er flyttet til en ny lejlighed længere mod syd, uden den "daværende" bedre halvdel. Med det sagt var det et bevidst valg at finde noget større end det jeg kom fra - så grejet ikke blev trykket sammen i en lille lejlighed. Det ville være ærgerligt.

Mit setup som det er idag:
Tandberg TML 3005 højttalere
Micro Seiki DQX1000 med Jelco SA-750E tonearm og Ortofon Bronze
Quad twenty-four forforstærker (ikke vintage)
Revox B242 effektforstærker.

Bliver forbløffet hver dag over mine Tandberg, sikke en lyd! og detalje grad!.
I den forrige bolig sad Revox'en i et skab fordi den i nogens øjne var grim - nu står den midt imellem Tandberg på sit eget "bord". Det er jo nogle gange lykken, at bestemme selv.

Næste projekt er at finde nogle kabelbakker til kablerne. Nogen der har nogle gode løsninger? Eller er det bare Jem og fix hvide firkantede bakker, der så kan sættes over panelet?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Billehifi' grej

Indlægaf kbekke » søn 19. nov 2023 13:43

Spændende sammensætning af lækkert grej og så er det jo altid rart selv at kunne bestemme, hvor forstærkeren og alt det andet skal stå.

:cool1:

Kabelbakker er, synes jeg, bedst til semi-permanente opstillinger. Personligt vil jeg gerne have lettere adgang og fleksibilitet til at flytte rundt og om-konfigurere mit system.

Det er måske ikke så indretnings-æstetisk “pænt”, men det er til gengæld praktisk og det behøver ikke at ende op med en ormegård. Man kan komme langt med en enkelt rulle af det her:

https://www.tesa.com/da-dk/forbruger/te ... rulle.html
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Billehifi' grej

Indlægaf Billehifi » søn 19. nov 2023 14:02

Tak!
Synes ihvertfald det er den bedste kombi jeg har haft længe. Revox'en var i forvejen sat til Tandberg højttalerne dengang jeg købte dem, så derfor købte jeg revox med. Den har store kræfter og passer godt kraftmæssigt til tandbergerne.

Ja det har du selvfølgelig ret i - og det er egentlig også smart at kunne tilgå kablerne. Det var smart med sådan en rulle der. Det vil jeg da lige undersøge nærmere. Tak!
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Billehifi' grej

Indlægaf Helikon » søn 19. nov 2023 15:53

Prøv at søge på "hellermanntyton strømpeflexslange". Det er ikke et konsumer produkt, så det er desværre ikke en billig løsning, men det dur og kan bruges igen og igen. Jeg synes det fungerer rigtig godt. Kan købes ved https://shopvvs.dk/search?q=str%c3%98mp ... pe=product bla.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Foregående

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster