Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Vis os dit grej

Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf Billehifi » søn 7. jun 2015 20:17

Hej igen
Det er snart ved at være et stykke tid siden, jeg sidst har skrevet noget herinde :)
Jeg har også lige haft et par dage med egen Plade og grammofon stade på noget der hedder Fransk Forår, så der blev solgt lidt ud af beholdningen og dertil kommer der jo så nogle penge, som jeg kunne bruge på andet grej ;)

Blandt anden en Edison Home Phonograph med "standard" original tragt(original selvfølgelig) og en større Home tragt. Jeg fik også en Edison Standard med, som lige skal limes i kassen. Den har også lidt rust og så mangler afspilningshovedet- det kan godt være den skal videre. Der ville så i såfald følge en store Home tragt med. (en ret rusten en, men stadig i flot stand), men det må jeg lige tænke over.

Så fik jeg også fat i en sjælden en: Pathe 'Democratic' fra omkring 1903-1904 med en flot aluminium tragt(også alt originalt) jeg fik desuden 10 cylinder fonograf ruller med.

Er der andre herinde der har samme interesse indenfor disse kuriositeter? :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf Klausen » søn 7. jun 2015 21:03

Ja, her kommer de squ ikke indenfor døren, kommer jeg med sådan en "dynge ragelse" som madammen vil sige , så er der skilsmisse forude. :lol:
Brugeravatar
Klausen
 
Indlæg: 921
Tilmeldt: 14 nov 2012
Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf Strandvaskeren » søn 7. jun 2015 21:12

Hvis hun synes det er ragelse er skilsmisse vel oplagt? "..til hifi os skiller" :-)
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf KlausM » man 8. jun 2015 13:13

Her er Johans store flotte stand ved Fransk Forår i Præstø; ikke dårligt af en fyr, der går i 3. G:

Johan.jpg

Mvh Klaus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af KlausM man 8. jun 2015 22:06, rettet i alt 2 gange.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf kbekke » man 8. jun 2015 20:12

Grammofonjohan skrev:Hej igen
Det er snart ved at være et stykke tid siden, jeg sidst har skrevet noget herinde :)
Jeg har også lige haft et par dage med egen Plade og grammofon stade på noget der hedder Fransk Forår, så der blev solgt lidt ud af beholdningen og dertil kommer der jo så nogle penge, som jeg kunne bruge på andet grej ;)

Blandt anden en Edison Home Phonograph med "standard" original tragt(original selvfølgelig) og en større Home tragt. Jeg fik også en Edison Standard med, som lige skal limes i kassen. Den har også lidt rust og så mangler afspilningshovedet- det kan godt være den skal videre. Der ville så i såfald følge en store Home tragt med. (en ret rusten en, men stadig i flot stand), men det må jeg lige tænke over.

Så fik jeg også fat i en sjælden en: Pathe 'Democratic' fra omkring 1903-1904 med en flot aluminium tragt(også alt originalt) jeg fik desuden 10 cylinder fonograf ruller med.

Er der andre herinde der har samme interesse indenfor disse kuriositeter? :)


Rimeligt hardcore vintage-hifi stil der :cool1:

Jeg har et par historiske udgivelser på Saga/Heritage med optagelser af bla. Caruso (matrix no. B3103) og Guiseppe De Luca (matrix no. XPh 2359) fra nitten-nullerne.

Der er godt nok tale om kun ca. 50 år gamle "genudgivelser" på LP ;) men ligesom med Bessie Smith-pladerne, så kan man jo godt få et indtryk af, at de bestemt både kunne synge og spille dengang.

Det fine ved at gå så langt tilbage er selvfølgelig, at så slipper man helt for at høre på alt det snak om "hvordan det lyder" og kan nyde musikken i fred og ro. Men for mit vedkommende er der dog trods alt nok mest tale om netop.. kuriositeter.

Håber iøvrigt ikke at sokkerne også er fra starten af forrige århundrede :lol:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf Billehifi » tirs 9. jun 2015 15:32

Jo tak Klaus ;) Fik også mange måbende ansigter da jeg fortalte at det ikke er fysisk butik, men bare en hobby ;) Især flere troede jeg "bare" var en der ikke havde forstand på noget og at "chefen" for denne store bod nok kom tilbage, så de kunne snakke med ham om køb af pladespiller m.m. ;) Hehe. Der kommer nok en bod næste år også- men der satser jeg dog nok kun på pladespillere og plader og ikke båndoptagere..hehe der blev kun solgt en Beocord 5000 ;)

kbekke: Er det ikke lige som de der High Fidelity plader, f.eks. "Perfect Presence" pladerne der blev lavet i starten af 50'erne og frem mod slutningen af 60'erne?
kbekke: Jeg indrømmer da også at jeg mest har det pga. samlingen skyld, jeg lytter til fonografruller og 78'ere engang imellem, men lp'en fylder mest på værelset og lyttemæssigt ;)
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf Billehifi » fre 12. jun 2015 16:42

Så blev der byttet et tysk mikroskop til dette flotte Leak Stereo 70 sæt med forstærker og tuner. ( det er ikke rør, desværre)
Det skal lige ses igennem inden brug, da der ifølge sælger skulle være noget brum i den ene kanal og skalalys i tuner vist var gået.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf Louis » fre 12. jun 2015 17:12

Så mangler der bare nogle flotte kabinetter. Super flot sæt:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf Billehifi » fre 12. jun 2015 20:11

Ja kabinetterne har det ikke for godt. Kunne godt tænke mig at få lavet nogle i træ- teak måske. Kender en snedker, der kunne lave det for mig måske ;)
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf Tonni » lør 13. jun 2015 16:24

denne ePay auktion kan man se det originale kabinet som jeg har tilladt mig at rippe et billede af nedenfor...

Stereofetic-Stereo70-cabinet.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf Billehifi » man 15. jun 2015 20:01

Uha, det ser sgu meget godt ud! :D
Jeg fik fat i endnu en Technics SL-2000 til kun 300kr :O :D Så den skulle bare med hjem :D
Men jeg sælger dog stort ud af diverse B&O højtalere da jeg regner med at flytte til Odense næste år :D Skal studere(hvis jeg da kommer ind ;) ) på Syddansk Uni i Odense, så det glæder jeg mig til :D Men anlægget skal jo så flytte med.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf Billehifi » tirs 21. jul 2015 20:16

Så kom Leak Stereo 70 sættet endelig hjem, efter en grundig rengøring kom det til at se helt pænt ud ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf csso » tirs 21. jul 2015 20:29

Grammofonjohan skrev:Så kom Leak Stereo 70 sættet endelig hjem, efter en grundig rengøring kom det til at se helt pænt ud ;)


Fedt sæt :cool1:
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Lidt guf er kommet ind gennem den seneste tid :)

Indlægaf KlausM » fre 6. maj 2016 22:52

Så er der Fransk Forår i Præstø igen, og nu har Johan åbnet en Vintage HiFi kælder-butik :p

JohanShop.jpg


Mvh Klaus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster