Egoist Horn

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

Re: Egoist Horn

Indlægaf Egoisthornpb » søn 5. jan 2020 23:49

ralphandersen skrev:Der er et nybygget egoisthorn til salg på dba:
https://www.dba.dk/hoejttaler-duelund-8 ... 061886592/

En af mine mange drømme (fantasier) er at bygge et duelundhorn til mine 12" Monitor Gold enheder.
RLB har vist sådan et sæt.

Ja, jeg har godt set dem. De er vist ikke helt nye, men prisen er dog rimelig høj :o :QQS:
Egoisthornpb
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 04 jan 2020
Lokalitet: Gørding

Re: Egoist Horn

Indlægaf r-l-b » tors 9. apr 2020 20:29

Sorenki skrev:Er R-l-b's højtalere ikke med 15" Tannoy?
Det kunne være sjovt at have sådan et sæt stående. Selvom jeg ikke ville flytte med dem. Det er sådan noget man bygger i sin stue og lader forøge prisen på huset, skal det sælges ;)


Mine er det største af duelundhornene med 12" 3149 DC enheder - frontbaflen er gjort yderligere 6 CM tykkere således at det blev plads til enheden

Jeg havde overvejet at få lavet et der var ganget op i størrelsen - evt til mine 15" tannoy golds - men det ville blive ret stort og midten af enheden ville blive placeret i 140 cm højde og det vil gøre det lidt svært at få til at passe med en lytte position

Jeg har dog aldrig savnet bas i mine horn selvom 12 enheden på papiret skulle have haft et større horn - sammenlignet med Coral Flat 10 mk II lød bassen ens og de to enheder går vist også nogenlunde lige langt ned i hz

Jeg har overvejet at bygge en CNC fræse-robot og lave hele horne inkl de dele der var i beton af enten x-finer eller mdf - det beton der er i mine er ikke mega stabilt og en gang i mellem rasler der et lille stykke
ud af hornet :lol:
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Egoist Horn

Indlægaf DCA » lør 25. apr 2020 16:04

Jeg har Behemoth horn med trådophængt pm6 på kontoret og Egoisthorn i stuen med to trådophængte PM2.
DCA
Branchemedlem
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 23 nov 2016
Lokalitet: Fredensborg

Re: Egoist Horn

Indlægaf JGreen » lør 25. apr 2020 17:11

Husk og gøre overfladen der hvor betonen skal værre, godt ru og skru nogle skruer i til og holde det på plads, ellers rasler det løs med tiden. (keft det er mange år siden man hade finger i det. ca.1978 første gang)
MVH J Green
JGreen
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 04 nov 2010
Lokalitet: Randers

Foregående

Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster