new golden eight, hvilke horn?

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

new golden eight, hvilke horn?

Indlægaf Hasse Jakobsen » tirs 22. okt 2013 20:44

Hej, jeg ligger inde med et par fine ng8 . Hvilke horn kan anbefales? Og spiller de i det hele taget godt? Jeg har aldrig selv hørt dem . :oops:
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 405
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: new golden eight, hvilke horn?

Indlægaf Tonni » tirs 22. okt 2013 21:23

Prøv at lave en OB opstilling med dem, og forestil dig så lidt mere bas og nedre mellemtone, så har du en ide om klangen...
Hvilke horn? Acousta, Michelsson, SuperACE (med fremadrettet enhed) er dem der umiddelbart popper op her...
ACE er klart det letteste at bygge, men kræver noget afstivning og bitumen/blygummi-dæmpning af de store flader, for ikke at snakke for meget med... :)

Selv har jeg et sæt SuperACE som kun står i kælderen fordi mine Lowther'e trænger til nyt skum. De holder i øvrigt, midlertidigt, et sæt Acousta og et sæt "gulvhorn" ved selskab...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: new golden eight, hvilke horn?

Indlægaf Tube mania » tirs 22. okt 2013 21:35

Gulvhornet...hvis det også skal spille lidt god bas.

viewtopic.php?f=586&t=2824
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: new golden eight, hvilke horn?

Indlægaf Hasse Jakobsen » ons 23. okt 2013 09:14

Ja ACE hornet ser ud til at være let at bygge. Hvordan er basgengivelsen i dem? De skal drives af min ITL ma80 (senere omdøbt til aura va40)
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 405
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: new golden eight, hvilke horn?

Indlægaf Tonni » ons 23. okt 2013 10:13

Det almindelige ace er ikke mere bastung end de fleste horn. Men SuperACE er et horn der kan give en del respons i de lavere regioner. Jeg savner ikke bas! Det vil nok ikke gøre sig i rum på under 25 m2
Men bassen er selvfølgelig ikke af den samme slags som du kender fra CV JBL og andre 10 - 15" systemer.
Bassen er ligesom mere vægtløs og hurtig. Men er så også kun til stede når der skal være bas. - Ikke nogen konstant brummen!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: new golden eight, hvilke horn?

Indlægaf vericon » ons 23. okt 2013 10:27

Hej
hvis man har værktøjet og tiden så er Schmacks horn, videreudviklingen Vivace, konstrueret af Victor Meurisse, alternativt Mauhorn eller Lowther's Fidelio noget der virker -

Venlig hilsen
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: new golden eight, hvilke horn?

Indlægaf Woood » tirs 29. okt 2013 21:06

Hej,

Kom lige forbi denne tråd. Skægt de der kasser har jeg også været på i min ungdom. Byggede Super Ace men som andre også nævner var den noget diffus i sin stil. Brugte PM6 med den der porcelæns tingest på.

Efterfølgende blev det også til Duelund bagladerne (frygtelig sliberi på de beton rundinger). Jeg husker at jeg syntes godt om dem. Med PM2 i var de muligvis lidt for "friske" i mellemtonen.

Og så, som der ses på billedet, Schmack hornet. Det var meget stort, husker jeg byggede det efter en artikel i et svensk tidsskrift fra biblioteket. De var meget store og kunne lige stå på mit kammer, i 1985 på FSN SKP :-) Her også med PM2 i og det kunne godt komme derudaf!!

Billedet er incl grej fra min dengang og nuværende hifi kompis, han kørte på noget "usselt" Snell.... :thumbsup:

Billede
Woood
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20 okt 2012
Lokalitet: Jammerbugten

Re: new golden eight, hvilke horn?

Indlægaf Bornholm » ons 11. dec 2013 21:39

Til en 8" enhed kan man også se på disse tegninger – skriv i Google :

horn dallas II

se og hør lidt her
http://www.youtube.com/watch?v=JbBVZ7T5p3k
Bornholm
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16 aug 2012


Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster