Acehorn hos Bopsteren

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 8. apr 2014 12:01

Om det kan være af interesse for andre, det ved jeg ikke. Men jeg er kommet en bid vej med mine acehorn og jeg er ret begejstret. Der bød sig en chance for at få et sæt Golden 8" igen, og så gik jeg på værkstedet. Jeg har haft mini-, gulv- og super ace horn, så det faldt næsten naturligt at prøve de små acehorn. Jeg har lavet en stribe billeder på picasa fra processen: https://plus.google.com/photos/104466810238230159339/albums/5969494491256898721?banner=pwa

Billede

Billede

Billede

Scandynaen er dem Mickr vandt shootout på småanlæg med i Hillerød. De kan ikke følge med på fornøjelsesparameteren, de kan slet slet ikke følge med på spatial information. Men ellers lyder de ikke ringe. Hornene kan bare noget helt særligt. Jeg skal prøve at flytte delefrekvensen på diskanterne lidt højere op, jeg er ikke sikker på hvor den ligger lige nu, kan ikke huske hvilke værdier jeg satte i sidst. Men jeg har fået en ny sending kondensatorer fra mc_s5, så nu kan jeg komme videre. Der skal arbejdes lidt med dæmpningen eller placeringen og der skal noget filt på toppladen. Placering ved væg understøtter bassen og det har de faktisk brug for, de var lidt tynde i det på fri gulvplacering

Mindre akustiske orkestre lyder fantastisk. Messing, jazz, sangerinder, kontrabas, helt forrygende. Instrumenterne kommer virkelig ud i stuen. Komprimeret materiale fra p6 Beat "...lyder det ikke lidt mere pappet?", som min samlever sagde. Store komplicere musikstykker kan let blive lidt ufokuseret ved kraftig lydstyrke, men det er vist ikke så usædvanligt med fuldtoner.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf vericon » tirs 8. apr 2014 12:16

Der er nu noget ved horn og full range :coool: :coool: :coool:

Hilsen
Hans Jørn
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf spuncut » tirs 8. apr 2014 13:38

Hej Bop
Hvor meget forstærker er nødvendigt ?
Kunne et par PP EL84 gøre det ?
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf dfms » tirs 8. apr 2014 13:45

Boptilyoudrop skrev:Om det kan være af interesse for andre, det ved jeg ikke.


Det ka du tro det er :OLO: :OLO: :OLO: .

Hov hov, der må ikke drikkes i arbejdstiden. :p

Billede
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 8. apr 2014 14:12

Øhh, det var efter fyraften...

Jeg kunne godt forestille mig at en El84 forstærker vil have det godt i dette selskab. De er ret følsomme. På et tidspunkt skal jeg prøve mc_s5's Tpower1:

http://electronics.dantimax.dk/Kits/Tube_pre-_-_poweramps/index.html
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf Gottschalck » tirs 8. apr 2014 16:11

Det ser godt nok fin ud med den maskinpark. Der kan sikkert produceres masser af skægt der!
Du har vel ikke ødelagt den fine Golden Eight enhed med sprederen?
'Man' burde måle på den Golden Eight og få en kinesisk producent til at massefremstille dem. Verdens bedste simpelhen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1677
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf dfms » tirs 8. apr 2014 17:30

Gottschalck skrev:'Man' burde måle på den Golden Eight og få en kinesisk producent til at massefremstille dem. Verdens bedste simpelhen.
Hilsen Jesper


Rigtig, men Coral Beta 8 er også en super sag. :thumbsup:
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf X-ray » tirs 8. apr 2014 18:17

Gottschalck skrev:Du har vel ikke ødelagt den fine Golden Eight enhed med sprederen?

Bogstaveligt set - var det tæt på at ske - men lad nu det ligge.... ;)
Jeg var så heldig - her for nylig - at kunne erlægge Bopsteren et besøg med "over-night"...! Så der var plads til råhyggen med nørdesnak - Go' musik - Golden Eight og lidt godt i glassene.... og Jo' - Bopsteren er en habil Pizza-mester... Uhh - de var go'e... :thumbsup:
Ace hornene med G8 spillede fremragende... med den dér lethed - som "vi" godt kan li'...! Det "spatiale" som Bop selv nævner - skal man lige vende sig til... - selv vil jeg nok foretrække dem tættere på væg..!
Hvorvidt sprederen "presser" G8... det gør de jo nok lidt..! Jo, det kunne være spændende at høre dem uden toppen/sprederen på - og det mener jeg også, at vi prøvede - men et eller andet skal vel orientere lyden en anden vej end "op"..! Og er det ikke med denne "spreder" - så er jo heller ikke dette system længere...!
Udover det - kan jeg melde, at Bop virkelig er nået tæt på mål(syntes jeg) - med sine Gamma'er med OB mellemtone... :thumbsup:

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 8. apr 2014 18:21

Gottschalck skrev:Det ser godt nok fin ud med den maskinpark. Der kan sikkert produceres masser af skægt der!
Du har vel ikke ødelagt den fine Golden Eight enhed med sprederen?
'Man' burde måle på den Golden Eight og få en kinesisk producent til at massefremstille dem. Verdens bedste simpelhen.
Hilsen Jesper


Næ nej, sprederen svæver lige nu ca. 1,5cm over domen, det virker ret godt. Den slutter i ca. samme diameter som svingspolen og har et næsten 10cm dybt hul der er dæmpet. Så sprederen har altså en tynd rund kant nedad.

Jeg har aldrig prøvet Beta'erne, men de holder da en god pris på brugtmarkedet. Flat 8 gjorde det fænomenalt til prisen syntes jeg.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf Gottschalck » tirs 8. apr 2014 21:26

Jeg har kun prøvet G8 ( fed forkortelse for øvrigt) et et super ACE uden diskant og det var ikke mig. Det hele blev lidt for diffust. Det var dog langt bedre end de hunde dyre Lowther pm6, jeg samtidigt afprøvede. Coral enhederne er bare ikke mig, men dyre og flotte er de da.
Hilsen Jesper.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1677
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf DrBoar » tirs 8. apr 2014 21:42

Philips 9710 är inte så dumt uppåt eller bakåtriktat, riktade framåt är de hemska.
Brugeravatar
DrBoar
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 22 aug 2012
Lokalitet: Sverige

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 8. apr 2014 21:45

X-ray skrev:
Gottschalck skrev:Du har vel ikke ødelagt den fine Golden Eight enhed med sprederen?

Bogstaveligt set - var det tæt på at ske - men lad nu det ligge.... ;)
Jeg var så heldig - her for nylig - at kunne erlægge Bopsteren et besøg med "over-night"...! Så der var plads til råhyggen med nørdesnak - Go' musik - Golden Eight og lidt godt i glassene.... og Jo' - Bopsteren er en habil Pizza-mester... Uhh - de var go'e... :thumbsup:
Ace hornene med G8 spillede fremragende... med den dér lethed - som "vi" godt kan li'...! Det "spatiale" som Bop selv nævner - skal man lige vende sig til... - selv vil jeg nok foretrække dem tættere på væg..!
Hvorvidt sprederen "presser" G8... det gør de jo nok lidt..! Jo, det kunne være spændende at høre dem uden toppen/sprederen på - og det mener jeg også, at vi prøvede - men et eller andet skal vel orientere lyden en anden vej end "op"..! Og er det ikke med denne "spreder" - så er jo heller ikke dette system længere...!
Udover det - kan jeg melde, at Bop virkelig er nået tæt på mål(syntes jeg) - med sine Gamma'er med OB mellemtone... :thumbsup:

Hilsen X-ray.



Ja, tak for en hyggelig aften og lån af ekstra ører. Heldigvis kom vi nogenlunde tidligt i seng, du var jo nok en gang ude i officelt ærrinde som kurrér, håber du havde en fin tur til det sønderjydske?

Ja for hulen, jeg ragede en af dem på gulvet, enheden klarede frisag. Nu er der nye ben på skidtet, stabile ben!

Kommer sprederen længere ned, så kan man sagtens høre at der sker en komprimering der hæver systemets nedre grænse og det presser lyden tydeligt. Jeg kan, hvad det angår, ikke med bedste vilje ikke høre forskel med og uden spreder nu.

Coral studiemonitorerne er pakket væk, de er ikke gode nok og lige nu er det her meget sjovere.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf Tube mania » tirs 8. apr 2014 22:34

Spændende projekt...jeg har forresten også haft sådan nogen Richard Allen enheder :)
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 9. apr 2014 08:19

Tube mania skrev:Spændende projekt...jeg har forresten også haft sådan nogen Richard Allen enheder :)


Nemlig ja - og nu spiller de i min stue :Thumpsup:

Gottschalck skrev:'Man' burde måle på den Golden Eight og få en kinesisk producent til at massefremstille dem. Verdens bedste simpelhen.
Hilsen Jesper


Eller også skulle de bare sætte den i produktion igen, helst modellerne før bextrenemembran. Men prisen ville nok blive noget andet end hvis kineserne lavede dem. Kvalitetsparameteren ville måske nok gå den anden vej?
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Acehorn hos Bopsteren

Indlægaf Ehapa » ons 9. apr 2014 09:11

Fedt projekt...tillyk,jeg har også sådanne nogen Horn de står dog på et værksted da jeg ikke har plads til dem derhjemme :( , jeg kan forstille mig at den tweeter gir noget luft, mine er uden, i mine sidder der Coral 8 de spiller rigtig fint , jeg har aldrig hørt de Golden eight som måske er til den varmere side?. De gamle fuldtoner har generalt svært ved at følge med ved pop,rock som der bliver nævnt bliver det lidt "pappet", jeg har nogen 9710 alnico liggende som har fået
nye skumkanter, og membranen er coated det har fjernet det høje "peak" men de er nok røget ned på 88-90db ,måske
er de meget velegnet til Hornene ...det skal prøves.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Næste

Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster