Plader på vej

Fundamentet for vores passion

Re: Plader på vej

Indlægaf Fensten » tors 23. maj 2024 22:33

kbekke skrev:Der er selvfølgelig et stykke tid til. Men det er jo ingenting i forhold til, hvor længe siden, det er, at Matt Johnson og The The sidst udsendte et regulært studie-album.

Så selvfølgelig og uundgåeligt er "Ensoulment" røget på forudbestillingslisten nede hos Rene.

https://www.thethe.com/ensoulment-news/

Det bliver stort. Det er jeg slet ikke i tvivl om.



Ja, den ventes der også med spænding på i Brabrand :cool1:

Det bliver stort. Og helt sikkert også godt.

Jeg hørte ham på Train lige omkring milliniumet.

Ham spillede dog kun numre fra Naked Self, men det gjorde ikke noget.

I øvrigt et album, som i min verden er vokset ud af skyggen på Dusk og har fundet sit eget rum lige ved siden af.

The Whisperers er en vidunderlig indgangsbillet til albummet

https://youtu.be/r3xlN5Vu3Oc?si=s9A0ZsezzQN3De3l



Mvh.



Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 885
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Plader på vej

Indlægaf KenRas » ons 29. maj 2024 17:08

Et af mine nyere favoritbands, som jeg ikke har snakket meget om er tyske Santiano. En flok gutter som er noget op i årene, som synger mest på tysk men dog også på engelsk og som har toppet hitlisterne i Tyskland i mere end 10 år.

Jeg faldt tilfældigt over dem for nogle år siden, en lørdag aften jeg flimrede forbi DK4. Så var både fruen og jeg solgt. Så efter nogle år udelukkende med streaming af dem skulle det være. Nu har jeg har bestilt et bokssæt med 15 LP’er og jeg glæder mig.

https://imusic.dk/music/0602445388189/s ... 1716993763

Vikipedia skriver kort om dem:

Santiano er et tysk folkemusikband fra Slesvig-Holsten, hvis sange kombinerer rock, irsk folkemusik, sømandsviser og slager. Navnet Santiano er taget fra Hugues Aufrays sang af samme navn. De har nået førstepladsen af de tyske albumhitlister flere gange i 2010'erne, og har også fået placeringer i Østrig og Schweiz.
I 2014 deltog gruppen i Unser Song für Dänemark, den nationale udvælgelse til Eurovision Song Contest 2014 med sangen "Wir werden niemals untergehen" (oversat til "Fiddler on the Deck" på engelsk)


Og her troede I jeg kun var til :OPO:

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Plader på vej

Indlægaf kbekke » tors 30. maj 2024 11:32

15 (femten!) plader i træk med tysk sømandsmusik. DEN havde jeg godt nok ikke set komme fra din kant KenRas :cool1:

Noget andet, jeg bestemt heller ikke havde set komme i den Nu-Voksne-Teenage-Datter's Ønskesky var denne (godt gemt imellem Erik Bagger skærebrætter, Anna Rasper keramik, kogebøger som "The Palestinian Table" og "The Bread Bible" OG albums med Hall & Oates, Sade, The Cranberries og Bill Withers):

https://store.acousticsounds.com/d/1628 ... nyl_Record

Jeg er overrasket på kanten af chokeret. Men kunne jo ikke på nogen måde IKKE straks reservere og bestille den. Det siger sig selv.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Plader på vej

Indlægaf Elway » tors 30. maj 2024 20:56

Jeg har besluttet at tage på kontoret imorgen (jeg arbejder normalt hjemmefra om fredagen). Men jeg vil være meget utålmodig efter at komme hjem og få “unboxed” disse der er landet idag….

Den brasilianske musik til højre er fra Record Store Day 2024. De to andre er Acoustic Sounds udgivelser
IMG_4095.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 804
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Plader på vej

Indlægaf kbekke » tors 30. maj 2024 21:19

Jeg er spændt på at høre, hvad du synes Kenny Burrell’en. Jeg er stor fan, men har aldrig hørt ham med “stort” orkester (går ud fra, at det er den med Gil Evans?).
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Plader på vej

Indlægaf Elway » tors 30. maj 2024 21:44

kbekke skrev:Jeg er spændt på at høre, hvad du synes Kenny Burrell’en. Jeg er stor fan, men har aldrig hørt ham med “stort” orkester (går ud fra, at det er den med Gil Evans?).


Arrangementerne er vist alle Gil Evans, og hans orkester er vist fuldt med på ca halvdelen af pladen. Jeg er vild med jazzguitar, så Burrell og Grant Green har høj status her i huset.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 804
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Foregående

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster